Gå til innhold

Pirat virksomheter på internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som rammer en del som laster ned, er at de blir grepet av en slags kleptomani :)

Må ha alt, og da blir de sittende :D

 

Jeg laster ned en del serier, dokumentarer osv. men er det tilgjenngelig musikk så blir den kjøpt, det gir litt mer glede tross alt å ha fysisk cd med cover.

Lenke til kommentar

Jeg var på lan i helga, og ser til min fornøyelse at jeg lastet ned null programmer, ett spill (som var hacket slik at det bare fungerte i lanspill, ikke inet), en film laget i hollywood og klarte nesten å fylle en harddisk med anime. Ut over det så kjøper jeg det jeg har lyst på, siden det gjør det mye enklere. Og jeg holder meg til å kjøpe spill og programmer jeg kan laste ned, og kjøpe på nett. Jeg lastet også ned noe musikk som sier meg at jeg kansje burde finne meg en online musikkbutikk for å se etter mere fra den gruppen.

Lenke til kommentar

jeg laster ned jeg også, så du er ikke alene. :) men jeg har redusert nedlastinga en del, film laster jeg ikke ned lengre, men laster ned litt spill og mest musikk. Musikken bruker jeg å laste ned å høre igjennom hvilke sanger jeg liker før jeg kjøper cd'n, så jeg betaler jo litt for meg. Spill har jeg begynt å kjøpe litt mere av, mye enklere og bedre det. :)

Lenke til kommentar
ingen som har lest:

7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt.

??

 

:cry:  :hmm:  :nei:

7085541[/snapback]

 

Tja, er det det? Dette er en diskusjon rundt folks nettvaner og noen vil si moral. Det er ikke linker til piratkopier eller annet copyrighted materialet. Heller ingen oppfordring om å piratkopiere eller instruksjoner om hvordan man gjør det.

 

Jeg er ikke enig i at dette bryter forum-reglene eller annet lovverk. Å kutte diskusjonen er sensur. Punktum.

 

Nok om det. Jeg har selv lastet ned piratkopierte spill. Testet noen av dem, og de jeg har likt, har jeg gått å kjøpt. Feks. FS2004. Jeg vet hvor viktig denne hobbyen er for meg, og det siste jeg vil se er at det blir sluttet å lage flysimulatorer og addons til dette. Men det er så mye addons å få tak i, og mye av det er bare skit. Derfor laster jeg ned først, og tester. Deretter betaler jeg gladelig for det jeg finner av kvalitet. Så det så.

 

Jeg har heller aldri kjøpt så mye film, som etter at jeg begynte med fil-deling. Har over 50 kjøpe-filmer i dvd-hylla hjemme.

 

Edit: Jeg driver ikke fil-deling. Jeg laster kun ned.

Endret av tordivel
Lenke til kommentar

Jeg laster ned det ene og det andre.

 

Laster ned masse spill, MEN! Er det bra, og jeg kommer til å fortsette å spille det etter to-tre dager, så kjøper jeg det.

 

Min sviktende argumentasjon for å stjele spill er:

 

- Mange spill er rett og slett dårlig. (litt try before you buy)

- Har ikke tid til å spille alle spill som kommer. Derfor må jeg se om det er noe jeg kommer til å fortsette å spille.

 

Og jeg kjøper Square :love: spill på generelt grunnlag, ennå ikke opplevd et Square spill jeg ikke likte.

 

Husk at spillutviklere trenger penger de også til å fortsette å lage spill, særlig gjelder dette mindre spillprodusenter. Ofte er det disse som tør/må satse på titler som er litt eksperimentielle eller kommer under "nisje-spill" sjangeren.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar

lasta ned maaaange spill, de aller fleste har jeg sletta etter ca 2-3 minutter, kjenner med EN gang om det er et spill jeg liker. demoer suger, og er skjelden et alternativ til å laste ned isoen. multiplayer er en genial greie for å få folk til å kjøpe spillet, men setter også krav til utviklern som må gjøre multiplayern underholdende over lang tid.

er ikke forbausa om singleplayer blir gratis etterhvert for å promotere spill, er ihvertfall sånn det burde ha vært. :thumbup:

 

ingen som har lest:

7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt.

??

 

:cry:  :hmm:  :nei:

7085541[/snapback]

hva er problemet ditt a? kunne gjerne ha kommet med et personangrep men da ville du faktisk ha noe å raportere

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
lasta ned maaaange spill, de aller fleste har jeg sletta etter ca 2-3 minutter, kjenner med EN gang om det er et spill jeg liker. demoer suger, og er skjelden et alternativ til å laste ned isoen. multiplayer er en genial greie for å få folk til å kjøpe spillet, men setter også krav til utviklern som må gjøre multiplayern underholdende over lang tid.

er ikke forbausa om singleplayer blir gratis etterhvert for å promotere spill, er ihvertfall sånn det burde ha vært. :thumbup:

 

ingen som har lest:

7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt.

??

 

:cry:  :hmm:  :nei:

7085541[/snapback]

hva er problemet ditt a? kunne gjerne ha kommet med et personangrep men da ville du faktisk ha noe å raportere

7085661[/snapback]

 

har ikke no problem, bare informerte om det.

du kunne kommet med det ja, vil jeg nok tro, er vel enkleste vei ut av gjørma eller?

Lenke til kommentar
Det som rammer en del som laster ned, er at de blir grepet av en slags kleptomani :)

Må ha alt, og da blir de sittende :D

7085240[/snapback]

 

Been there!;) Oppdaget gode gamle direct connect den gangen jeg hadde siviltjeneste. (2000-2001) Satt på et kontor med tilgang til rask linje og lastet ned døgnet rundt i noen måneder. Var helt ukritisk og bare gira på så stor filmsamling som mulig. Brant ut daglig og samlingen vokste fort. Noen år senere hadde jeg en eske med omkring 1000 cd'r som det ble til at jeg kastet. Det var litt vemodig, men de ble ALDRI brukt, og mener aldri. Bare lå der og tok opp plass. Dessuten tok det jo omtrent lenger tid å lete i bunken enn å laste ned det man måtte ønske å se der og da.. Så jeg har lært den leksa der. such a waste..

Lenke til kommentar

haha, skjønner deg enmannen. Nei takke meg til å hller dra på leirdue bana og svi av en 100 skudd med hagla på leirduer.. :cool:

Er litt mere action med det enn å sitte pal foran maskina( noe jeg også gjør :blush: )

 

 

pssst.. det gjør ikke vondt i annet enn fingeren å klikke på leftybutton...

men 100 bang i skuldera...shit. au .. ja det svir ja

Endret av knut ivar berg
Lenke til kommentar

Trur egentlig ikke på de som sier at dem har lasta ned hele spillet for å teste det og så reise til butikken for å kjøpe det, hva er vitsen når man allerede har HELE spillet på pcen og allerde runna det. tullete moralpreken for de andre virker det som... Finnes noe som heter demo..

Lastet ned mye spill og filmer før men nå som linja er treg kjøper jeg noen enkelte spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...