Gå til innhold

8GB er sporløst forsvunnet på C [Løst]


Anbefalte innlegg

Jeg har "mistet" 8 GB av plassen på C partisjonen. Det står at det er 17GB i bruk, men når jeg merker alle filene (inkl. operativ- og skjulte filer) så står det at det er 9GB. Så da med et lett regnestykke så skjønner man at det 8 GB man ikke finner ut hvor har blitt av. (Det ligger ikke i papirkurven).

Plassen har forsvunnet i løpet av helgen.

Vett ikke om dette kan være grunnen, men det er det jeg tror): Søsteren min koblet til mobilen (tror det er en Nokia) og overførte bilder til maskinen. Men når hun gikk inn i en bestemt mappe så fikk hun opp en blå skjerm med hvit tekst (hetter vel blue-screen?) så måtte hun restarte maskinen.

Jeg klare ikke huske hva som stod på skjermen, så jeg tenke å fremkalle blue-screenen nå for å se hva som stod. Men nå fikk fikk jeg så klart ikke det frem, så dermed vett jeg ikke hva jeg bør google etter.

Så jeg lurer på om det er noen som har noen anelse om hva jeg kan gjøre.

Jeg har lyst å få fikset dette problemet uten å måtte formatere og reinstallere windows. Har forresten WinXp home SP2 (hvis det har betydning)

Endret av xanonymx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk om disken har blitt "upartisjonert". hadde mista 3 gb ved at hadde blitt det. Kontrollpanel/Ytelse og vedlikethold/administrerene verktøy/datamaskin behandling og inpå der går du under Storage på Disk Management og se etter unpartisoned space.

Prøv dette før du formaterer hvertfall.

Endret av Toffer91
Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at det er systemgjennoppretting som har det du mangler. Ellers bedre sagt at du mangler egentlig ikke noe men at du savner plass på disken.

 

Om du merker alt som du har gjørt vil systemgjenoppretnings % spiser opp mye, uten at det kommer under når du merker mappene og alt det der.

 

Så for å kontrollere det, velg å deaktivere systemgjenoppretning for stasjon C:.

Se da på egenskaper for C:. Er den samme som før?

Lenke til kommentar

Skru av dvalemondus og systemgjenopretting. Samt kan du skru ned vituelt minne viss du ikke bruker så mye av det.

Kan også hende windows har spærret av bad sector på disken din. Dette for å unngå at du lagrer noe der det er skade på disken, slik at du slipper å få at filen ikke kan slettes/åpnes

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Jeg prøvde programmet SpaceMonger, og det hjalp meg. Jeg har et annet program som funker nokså likt dette, men det klarte ikke å vise hvor det var, selv om det viser restore mappene. Så takk skal du ha CodeXP, og alle andre som har prøvd å hjelpe meg. Men det jeg lurer på nå, kan jeg bare slette de mappene?

I følge opplysningene når de ble opprettet stemmer det ganske godt med når mobilen var tilkoblet. Så nå vett jeg også hva som gjorde utslaget.

 

post-63645-1161183646_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...