Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gikk til ventemodus, vil aldri våkne igjen


Anbefalte innlegg

På fredag brukte jeg bærbardataen min og så på en film, uten strøm siden jeg var på tur.. etter ca tre timer ble batteriet tomt, greit nok tenkte jeg. Og ladet den når jeg kom hjem på lørdag. Da jeg prøvde å slå den på, funket bærbardataen men skjermen var like fremdeles svart..

 

-Bærbardataen slår seg på men skjermen vises ikke

- Det er tredje gang på halvt år (den er et og halvt år gammel) Har sendt til reparsjon, har ikke lyst å gjøre det i denne gangen. Er lei

-Den var i ventemodus, det gjorde den i andre gangene.

 

Kan noen hjelpe meg?

 

Mvh André Røine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det hjelper om du nevner hvilken bærbar det er snakk om

 

uansett så er det høyst sannsynlig at det eneste som skal til er å resette bios, dette vil da gjøres ved å kortslutte en (bitte liten) jumper på hovedkortet

 

videre så må du oppdatere bios, da det er rimelig sikkert at du har en gammel versjon og at den nye ikke vil gi dette problemet.

Lenke til kommentar

Legion Zepto Znote 4200, og det ang med bios. Er jeg dessverre null, veit ingen ting om bios og greia i bærbardata. Tar ikke sjanse jeg

 

noadmin det har jeg prøvd

 

atrax men bærbardataen er jo et og halvt år gammel? kan jeg likevel få en ny?

 

Takk for hjelpene, om noen har flere tips. Så kom med dem

Lenke til kommentar

@Fox: vel, det er ikke så skummelt som det høres ut som. jumperen det er snakk om ligger bak den ene minnebrikken (som du da må ta ut). det er en veldig liten jumper der merket JP1. sett et lite flatskrujern over punktene og vipps.

ta gjerne et bilde og legg ved dersom du fremdeles har dine tvil...evt så kan du sende mail/ringe til support og be dem forklare hvordan man resetter bios

 

videre så må du oppdatere bios. nesten rart at dette ikke ble nevnt når den var inn til support

Lenke til kommentar

Virker som om dette er noe som går igjen hos flere med bærbare nå..

Jeg har samme problemet, og det er flere på forum som har det.

 

Prøv å slå på pc'en, og la den stå. Den vil boote etter ca. 30-45min, det gjør ihvertfall min. Men den fryser etter en stund når jeg har kommet inn i windows og har brukt den litt, og da gjentar historien seg (booter ikke osv.)

 

Jeg har en Acer Aspire 5670, så det er ikke en bestemt modell som slår seg vrang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...