Gå til innhold

Hvor bra er Dell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dell noe bra?

 

Har hørt mye negativt om de, men har lyst til å høre på noen som vet hva de snakker om.

7070223[/snapback]

 

dell leverer bra pc'er til prisen. og hvis den skal brukes til konor og andre lette oppgaver vil en dell pc være et godt valg. men disse pc'ene er sjelden bra et år senere, da de begynner å falle etter. og det er det som er minuset med dell pc'er. Hvis du skal oppgradere med bedre deler, nyere skjermkort f.eks. da vil det koste utrolig mye mer å oppgradere enn dell pc, enn pc du bygger selv. Derfor lønner det seg ikke å oppgradere en dell pc. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Har en fetter som har jobbet med data i 20 år, og han skrev at det ikke ville være ett problem.

 

Er det sånn at de er svake og blir utdatert om et par år?

7070292[/snapback]

 

de ofte billige og veldig bra det året de kommer med tilbudet. men ett år etter begynner de som oftest og henge litt etter i nye spill. kommer jo litt an på hvor kraftig pc du kjøper også da. men hvis fetteren din skaffer oppgraderinger til vanlig pris så er det vel ikke noe problem. da har det egentlig ikke noe spesielt å si. Men hvis du spiller mye og oppgraderer en del hardware, ville jeg ha bygd en pc selv istedet. det vil du spare penger på.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Er dell noe bra?

 

Har hørt mye negativt om de, men har lyst til å høre på noen som vet hva de snakker om.

7070223[/snapback]

 

Hei.

 

Har man lite kunskaper om data så kanskje det ikke er så dumt å titte på dell da de er stabile maskiner som er bygd for å innfri kunders ønske om å ha en god fungerende maskini.

Enkelte reagerer på et de er "vanskelige å oppgradere" men det fikser dell men det koster mere enn å gjøre det selv men som sagt tidligere så er det fint hvis man ikke kan selv.

Man kan også selv oppgradere slike maskiner men det som er ulempen er at de er liten innvendig plass og jeg TROR strømforsyningen i disse maskinene ikke hoilder om du skal putte inn flere disker og et rått skjermkort.

Ram oppgradering skal gå bra å vet du vilket hk maskinen bruker så kan du jo finne ut hvor kraftig cpu du kan benytte.

 

Min konklusjon er at du fint kan kjøpe en dell eller en maskin fra netshop / komplett og lignende å samtidig bli fornøyd.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Dell er greie maskiner, med gode serviceavtaler (om man velger noen av dem). Prisene deres er ofte lave, men det er ofte fordi de kutter på ting som koster en del, eksempelvis skjermkort. Så om man kjøper en maskin fra Dell til spilling, så bør man alltid finne ut av hvilke komponenter man faktisk får med i prisen, og om de møter de kravene du stiller til PCn.

Lenke til kommentar

Hva skal maskinen primært brukes til? Min svoger skaffet seg en forholdsvis rimelig dell for et års tid siden,og den har fungert helt fint til hans bruk,jeg må nevne at han ikke spiller på denne,kun vanlig kontor oppgaver og internett. Det kommer helt an på hva du har tenkt å bruke maskinen til egentlig. Skjermkort delen til dell,spesielt på de rimeligste maskinene er ikke engang vits å vurdere å spille på siden de kutter veldig på dette området for å selge billig. Noe som også gjøres på de fleste ferdig pc'er.

Lenke til kommentar

Det negative med Dell er vel at de ofte har egne løsninger som gjør det dyrere/ vanskeligere å oppgradere.

 

Strømmforsyningene er nevnt tidliger i tråden. Om man senere oppgraderer og den blir for svak, kan man ikke bare putte inn en standard.

 

Hovedkortene blir spesial produsert for Dell, og komponenter og slotter på det som ikke skal brukes i modellen, er ofte utelatt for å spare litt penger. Så ved oppgradering må ofte hovedkortet også byttes.

 

Dell kjører sine egne Bioser, sterkt begrenset i valgmuligheter. Så ikke noe å satse på dersom du vil overklokke.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Tja, mine hjemmebygde maskiner er helt stabile (låsing og blåskjerm er fremmedord her i huset ;)), så det går faktisk an å få stabile maskiner på begge måter.

 

Men som sagt, vil man ha sikkerheten av at man får f.eks på-døren-service og hjelp når det trengs, så kan man godt velge en merkeleverandør som Dell. Men selv liker jeg å skru, og jeg påberoper meg å ha ekspertisen til å ordne ting på egenhånd, så derfor gjør jeg det på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...