Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå skjerm (dumping av fysisk minne)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har for ikke så lenge siden kjøpt meg ny pc: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32785.

 

Når jeg spiller spill, f.eks css, skjer det noen ganger at spillet henger seg og jeg får en feilmelding. Andre ganger kan jeg få blå skjerm der det står at den må dumpe det fysiske minnet, og at jeg burde teste minnet for feil. (dette har jeg gjort, og fikk ingen feil når jeg brukte en test fra microsoft)

 

Så det jeg egentlig lurer på, hva tror dere kan være feil ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har for ikke så lenge siden kjøpt meg ny pc: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32785.

 

Når jeg spiller spill, f.eks css, skjer det noen ganger at spillet henger seg og jeg får en feilmelding. Andre ganger kan jeg få blå skjerm der det står at den må dumpe det fysiske minnet, og at jeg burde teste minnet for feil. (dette har jeg gjort, og fikk ingen feil når jeg brukte en test fra microsoft)

 

Så det jeg egentlig lurer på, hva tror dere kan være feil ?

7061405[/snapback]

 

 

Har hatt akkurat det samme problemet men skjønner ikke hva som er galt...

Endret av chryzsh
Lenke til kommentar

et forslag er å oppdatere alle driverne og hvis det ikke funker prøv å kjør memtest86 å se om den klarer det, hvis det er feil så leker du litt med rammen drar ut f.eks den ene for å finne ut om de ter en av ram brikkene som er ødelagte, eller du kan prøve å øke dimm voltagen, ikke mye, men med 1 eller 2v mer..

 

Verdt et forsøk...

 

Mvh

Anders Langseth

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg lurer på om feiene jeg får kan ha noe med hvordan harddisken er koblett til hovedkortet.

 

 

Hvis jeg går inn i biosen så har jeg ingen Primary IDE Master, men den harddsiken som jeg har er registrert under First SATA Device.

 

Har dette noe å si, trenger jeg en Primary IDE Master ?

 

 

Hvis dette ikke er feilen, sliter jeg fortsatt med det samme problemet :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...