Gå til innhold

Halvfulle patroner - myte eller sannhet?


Anbefalte innlegg

Jeg har mange ganger hørt at skrivere leveres med blekkpatroner som ikke er fyllt skikkelig opp, fordi at man skal bli nødt til å kjøpe nytt blekk fort første gangen. Dette gjelder spesielt billige skrivere.

 

Jeg er interessert i få vite om noen med sikkerhet kan si om dette stemmer?

 

Jeg har fått bekreftet fra representanter for 3 av de store skriverprodusentene (HP, Canon og Lexmark) at de ikke leverer mindre blekk i nye printere enn de har i patronene som selges løst, men for de printere der det finnes flere forskjellige størrelser på patronene er det som regel den minste som leveres med.

 

Er det noen som vet hva som er riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet sort og fargepatroner på min ultrabillige HP blekkskriver for en tid tilbake og sammenlignet mengden i patronene. Det står mengde i ml skrevet på patronene, og de nye patronene jeg kjøpte innhold begge noe over dobbelt så mye blekk som de som fulgte med skriveren ved kjøp.

Lenke til kommentar

Hei

 

No skal jeg ikke fortelle hva jeg jobber med men kan si det sånn at

for 1\2 år siden startet HP å levere svarte patroner det vil si at de ikke lenger var gjennom siktige sån at man kunne se om de var fulle. på samme tid satt de ned prisen på 50% av de billigste skriverene deres. på samme tidspungt gikk patron prisene opp. (hvor mangen prosent vet jeg ikke) det som skjedde var at salgte på nye printere økte og ja patron salge og økte.

 

som dere har spurt er patronene Halv fulle? Ja de er halv fulle ut fra fabrikken.

når man kjøper patroner i butikken er disse fulle.

 

Når det skal være sant kan jeg bare bekrefte dette på HP sine skrivere jeg har ikke fysisk sjekket canon ,lexmark , oki osv..

 

Det jeg vil anbefale er at vist dere skal kjøpe ny skriver kjøp en med litt pris og kvalitet sån at dere slipper å skifte patron med en gang.

Lenke til kommentar

Hvor tror dere at mange av patronene til Canon gjenomsiktige da ?

 

jeg mener at det kun var HP som fikk den beskyldninge mot seg.

 

Det jeg har observert i butikkene er at det ser ut som Canon er den enste leverandøren som har gjenomsiktige patroner.

 

det er enkelfargen som er gjenomsiktig.

siden overvåkingen av bleknivået er avhengig av gjomsiktige patroner så er de nødt.

Lenke til kommentar

Kommer med en myte til.

Jeg tror at Epson skrivere begynner og klage på lite blekk allerede når patronen er halvfull.

Etter å ha hatt to Epson skrivere er det intrykket jeg sitter igjen med.

Og det mest ergelige med dette er at jeg ikke får kjørt dyserens når nivået er "lavt".

 

Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Kommer med en myte til.

Jeg tror at Epson skrivere begynner og klage på lite blekk allerede når patronen er halvfull.

Etter å ha hatt to Epson skrivere er det intrykket jeg sitter igjen med.

Og det mest ergelige med dette er at jeg ikke får kjørt dyserens når nivået er "lavt".

 

Noen som har erfaringer med dette?

7069902[/snapback]

Har hørt fra representanter fra en skriverprodusent at en annen skriverprodusents skrivere varlset om lite blekk når det var ca halvfullt, så det kan være det var Epson de snakket om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...