Gå til innhold

Norwaylive.no lansert


Anbefalte innlegg

Når jeg ser vidoer på YouTube, er jeg opptatt av å se gode, morsomme og/eller interessange videoer. Det er også skjelden jeg har lyst til å finne kun norsk eller videoer fra Norge. Når det gjelder dagsrevyen er det noe helt annet. Dagsrevyen formidler ting som har skjedd i Norge. Videoer forteller skjelden om ting som er skjedd, og er mest for underholdning. De videoene som forteller omting som skjer, er ofte IT-nyheter som foregår i utlandet og på engelsk. Og disse videoene kommer skjelden opp på topp 100 lista uansett.

 

Men for de som vil se norske video kunne det jo vært greit med en liste over mest sett av norske brukere, men sånn som video tjenester idag blir brukt ved at man følger linker til videoer som ligger der, ser jeg ikke noe problem med det. De gode norske videoene blir uansett linket til på forumer og lignende.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norwaylive har eksistert en stund, men før var det en helt annen type nettside med få filmer, de som var var for det meste intervjuer og andre mindre interessante ting. Men bubblare kom først  :tease:

7038576[/snapback]

Stemmer, er tåpelig av HW.no å påstå at norwaylive nettopp har blitt lansert, da siden har eksistert godt over et år. http://digi.no/php/art.php?id=213146

 

Folkene bak norwaylive hartydeligvis ikke gjort suksess med nett-tv konsteptet, og prøver seg heller på YouTube-klone...

Lenke til kommentar

De har en slags "snikreklame", ved at lenkeomårdet til reklamebanneret strekker seg langt utover selve grafikken. Klikker man f.eks. på "VI BEKLAGER- på grunn av stor pågang kan det hende at norwalive.no laster tregt", som er ca. 400% større enn reklamen, kommer man til hotellkjeden det reklameres på ved siden av.

 

Vet ikke om dette er dårlig html-kode eller bevisst.

Lenke til kommentar
YouTube og Google Video er jo mange ganger bedre enn dette, og det tror jeg det kommer til å fortsette å være. Det er jo ikke mange som legger ut videoer på norwaylive.no sammenliknet med Google og YouTube, og det blir aldri så mangfoldig fordi brukergruppen er så mye mindre.

 

Tror man må satse internasjonalt om man skal oppnå noe med denne typen sider, og da hjelper det hvertfall ikke med en dårlig side og .no-domene.

7038872[/snapback]

Du har et bra poeng der. De fleste videoene folk har lyst til å se er engelske og det blir da ikke noe poeng med en norsk tjeneste.

7039106[/snapback]

Hele poenget med en nasjonal videotjeneste er jo at norske bidrag ikke skal drukne i utenlandske. Det blir som å argumentere med "Hva skal vi med dagsrevyen når vi har CNN?" eller "Hva skal vi med hardware.no når vi har anandtech?". Jeg tror det er et marked for en norsk tjeneste på linje med at det er et marked for f.eks hardware.no, dagsrevyen og wikipedia.no

7039315[/snapback]

 

 

joda greit med en norsk tjeneste , men da må det vell aktivt siles ut utenlansk innhold , for ellers blir det for det meste det samme inholdet som på alle andre sider .

 

jeg tittet litt rundt , og for det meste er det jo GAMLE filmklipp som har svevd sine runder på nettet mange ganger .

 

og jeg kan ikke si jeg fant 1 norsk klipp som hadde noe spesiel underholdnings verd .

Lenke til kommentar

eneste problemet jeg har med denne siden er at de bare prøver å smi på youtube sinn suksess, de har bare kopiert youtube og hivd på en masse reklame, som sier meg at disse ikke prøver noe annet en å tjene raske penger på andres ideer. da bruker jeg heller bubblare som ikke er så bomba med reklame.

Lenke til kommentar

Ikke noe glansbilde av en side det der, nei.

 

Simen1, jeg ser likevel mest utenlandske videoer på den siten. Mulig dette gjøres noe med på et senere stadie, men det er lite der som får meg til å tenke på Norge, annet enn banneret, som forøvrig ikke var særlig pent, verken i plassering eller design.

Lenke til kommentar

Allerede på et så tidlig tidspunkt ligger det melding ute om at man har "problemer med stor trafikk", det gir ikke noe godt inntrykk akuratt. (Hvordan greier YouTube å ta unna all trafiik som er 10 000 ganger større, både opp & ned?)

 

Med tanke på typisk norsk mentalietet og alle etater og organisasjoenr som passer på (Tono, Barneombud, Filmtilsynet, osv. etc) så kommer utvalget av videoer aldri å bli interssant nok. En ser allerede for seg støyen og avisoverskriftene..

 

I så måte er YouTube overlegne hva gjelder utvalget av copyrighted materiale. Google har mer strikt linje, og kjøper de opp YouTube slik det har vært rykter om, så er det vel slutt på morroa der óg ?

 

edit:skriveleif

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...