Gå til innhold

Omplasserings- og oppforstrings-prosjekt av katt


Anbefalte innlegg

Idag mårres fikk jeg en telefon om at en kattemamma var funnet druknet og to kattunger hadde vært ute hele helga uten mat og ly. Jeg tok på meg ansvaret for dem siden jeg har mulighet til å gjennomføre det og ikke har hjerte til å si nei. Jeg har hatt kattunge 2 ganger før, men ikke så små. Det er tydlig at de er vandt med mennesker side de spiser oppbløta tørrfor og går litt på kasse.

 

Jeg vil tro de er rundt 5-6 uker gamle. De er så små at jeg er redd for å ødelegge dem hvis jeg ser på dem litt feil :!:

 

Men i såfall. Utstyret jeg har skaffet er:

 

* Morsmelk-erstatning til katt (mye fett, legger fort på seg)

* Kattesand som ikke klumper

* En stor pepperkakeboks til å bruke som kasse (kvalm av pepperkaker nå merkelig nok :p )

* Stor pappeske jeg har gaffa sammen med en pizzaeske for å lage et lunt sted de kan sove om natta.

* Aviser med noen gamle t-sjorter på toppen

* Skåler til mat og vann

 

Tørrfor hadde jeg massevis av fra før av.

 

 

Jeg har lest endel på nettet og håper ikke dette er så veldig vanskelig.

 

Det er en jente og en gutte-katt. Gutten er mest hvit og har blitt døpt av Hylo til å hete "Pølsa". Jeg trenger navn til jentepusen også (sendes inn på PM!)

 

Om 8-10 uker trenger disse pusene et hjem og skal omplasserers sammen - ta kontakt på PM hvis noen er interessert. Bor i Tønsberg. Dette blir mest en tråd hvor man kan dele erfaringer om kattehold, hvor jeg kan spørre om hjelp når det trenges og dere kan følge med hvordan pusene har det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette lyder godt. En katt, en Tuborg, priceless. :wee:

 

Jeg ville gjerne tatt meg av en av kattene, men jeg bur ikke i nærheten av deg, og hvis jeg gjorde det så måtte jeg ha hatt en hybel der jeg har lov til å dyr. :wee:

 

Med andre ord; jeg digger katter. :wee: Har hatt 8 eller 9 katter i mitt lange liv.

Lenke til kommentar

Hehe. Tusen takk begge to :)

 

 

 

Etter i natt har jeg funnet ut at no må gjøres med kassa så de ikke klatrer ut. Det har de nemlig gjort i natt, og det lukter piss overalt som jeg må vaske opp. Men hvordan skal det løses? :hmm:

 

 

Begge kattene har "sovet" godt i værtfall. De var helt stille, regner med det er fordi de løp rundt å lekte og pissa overalt. :hrm:

Lenke til kommentar

Nye bilder :)

 

 

 

Vaske seg

 

 

 

De sover pervo :cool:

 

 

 

Pølsa er liten. Er en helt vanlig caps.

 

 

 

*trøtt*

 

 

 

Takk for navneforslagene som har kommet inn :) Jeg skal tenke igjennom og vurdere om noen av dem passer til jenta. Bare å sende inn fler. :)

 

------------

 

 

Det har kommet en liten hump i veien her, fordi Blanko, kattungen min på 7 mnd er blitt veldig territoriell når det gjelder babykattene og markerer overalt. Jeg må vente til jeg får penger den 15. og så går ballene hans :) Med den voksne katten min Floppy, går det helt fint merklig nok :)

 

Hva er det med mannfolk som ikke vil at jeg skal kappe ballene av katta mi? Jeg gjør det jo for kattas beste. :hrm:

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Så fint at det finnes folk som deg, som sier ja uten å nøle. Som rutinert kattemenneske har du det utstyret du trenger, jeg kommer hvertfall ikke på noe mer du trenger til dem (en leke kanskje, om du ikke har det?).

Jeg kunne gjerne tenkt meg jentepusen selv, men jeg trooor ikke resten av familien er like begeistret for ideen, i og med at vi allerede har en hund og tre voksne katter.

Spent på å høre hva det blir til med navnet på jenta! Skal det være noe i samme dur som Pølsa?

Lenke til kommentar
Hva er det med mannfolk som ikke vil at jeg skal kappe ballene av katta mi? Jeg gjør det jo for kattas beste.  :hrm:

7047474[/snapback]

Hmm.. Jeg tviler ikke på at du gjør det for kattas beste. Men menn har en tendens til å se for seg det samme skje med seg selv.

Og du kan tenke deg om en mann hadde skjært av deg puppene og rumpa fordi det var ditt eget beste. Litt satt på spissen, men håper du ser poenget. :ermm:

Lenke til kommentar
Spent på å høre hva det blir til med navnet på jenta! Skal det være noe i samme dur som Pølsa?

7048703[/snapback]

Tusen takk Juliess :) Ikke funnet et navn enda, men skal nok få det til før helga. ;)

 

Og du kan tenke deg om en mann hadde skjært av deg puppene og rumpa fordi det var ditt eget beste. Litt satt på spissen, men håper du ser poenget. :ermm:

7049343[/snapback]

Hadde det vært til kattas beste å skjære av et bein eller puppene, som du sier, ville jeg gjort det. Det er jo katta som får det fjernet. Ikke jeg :dontgetit:

Lenke til kommentar

Idag har jeg vasket pusene :) Tenkte det var greit å få eksos og skitt av dem. Det ble en spennende oppgave og Pølsa har maltraktert hånda mi. Strålende. :hrm:

 

Pølsa vil ikke bli vasket

 

 

Men gav opp tilslutt... :)

 

 

Jenta er mye snillere, og prøvde ikke å ta livet av meg engang :cool:

 

 

-----------------

 

Huset dems er nå gjort om til et do-hus, siden de bare klatret ut derfra konstant og jeg så behovet for et hus å sette doen i etter å ha gått rundt med sandkorn mellom tærne et par dager. :innocent:

 

 

 

 

-----------------

 

Dissee bildene er med bare fordi de er så nydelige :love:

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...