Gå til innhold

Omplasserings- og oppforstrings-prosjekt av katt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah.. :love:

 

Kjekt å se at slike mennesker som deg mushi! som velger å bruke mye tid og penger på disse smårollingene som har hatt en altfor dårlig start på livet.

 

Hvis du skal ha bra kattesand, anbefaler jeg deg å kjøpe den du finner på dyrebutikken nær deg.

Der har de(håper jeg) en kattesand som koster kanskje litt mye, men den er overlegen når det gjelder å absorbere lukt og fukt.

I tillegg er den mye enklere å "jobbe" med og den klumper seg mye bedre enn den jallaen du finner på Rema 1000 eller andre matbutikker.

en 15-kilos sekk koster ca 150,-.

Hvis du vil være økonomisk og ta en liten risiko, kan du gå til fk-butikken (eller lignende) og kjøpe pellets, den typen du bruker til å fyre i pelletsovner med(ja faktisk).

En sekk koster ca 30 kr, og varer mye lenger enn en sekk med sand.

Grunnen til jeg sa risiko, er fordi noen katter ikke liker denne, og kan kanskje bruke litt tid på å venne seg til den(altså, gjør utenfor kassen).

 

 

Når det gjelder mat , er kun det beste godt nok synes jeg :)

Dyrlegen har et fòr som heter specific som er "litt" dyrt men som er kjempebra til kattene!

Sist gang jeg var der(dyrlegen) betalte jeg 840 for 15 kilo mat.

 

Nest beste tror jeg Royal Canin er hos dyrebutikken.

 

Ellers kan boksemat i helgene være et godt tips!

 

Håper du kastrerer\steriliserer de, for det finnes altfor mange husløse katter der ute, som er ukastrert og gjerne med små i magen(som betyr enda flere husløse villkatter).

 

edit: bah, hadde ikke lest hele tråden og sett linken til Finn.no-annonnsen.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
*snip*

7162464[/snapback]

 

Tusen takk for forslag ;)

 

Grunnen til at jeg brukte billigsand er fordi små kattunger har det med å spise sanden, og er den klumpesand da dør de av forstoppelse. Jeg brukte bare den billige i en uke (for å finne ut om de spiste den eller ikke), og nå bruker jeg "Cat exlucive" sanden som vanlig :) Den koster 180 kr elns for 10 kg. Desverre har jeg tre katter som går på kasse, så en sekk varer ikke 2 uker engang :( Jeg har gitt Royal Canin til kattene mine siden jeg fikk Floppy for over et år siden. Akkurat nå får de "kitten" siden jeg har flest kattunger og det koster 530 kg for 10 kg.

Babykattene får ikke boksemat enda, fordi det er temmelig sterkt for de små magene dems. De to andre får, og da går det i Firsprice, noe alle sammen liker veldig godt ;) Det får de 2-3 ganger i uka.

 

Får jeg ikke gitt bort kattungene blir de selvfølgelig også kastrert og chippa som de to andre. :)

Lenke til kommentar
Tusen takk for forslag ;)

 

Jeg brukte bare den billige i en uke (for å finne ut om de spiste den eller ikke), og nå bruker jeg "Cat exlucive" sanden som vanlig :) Den koster 180 kr elns for 10 kg. Desverre har jeg tre katter som går på kasse, så en sekk varer ikke 2 uker engang :( Jeg har gitt Royal Canin til kattene mine siden jeg fikk Floppy for over et år siden. Akkurat nå får de "kitten" siden jeg har flest kattunger og det koster 530 kg for 10 kg.

7163095[/snapback]

 

Det med sanden:

 

Siden vi er storforbruker av kattesand og kattemat, pleier jeg å ta noen turer nedom stavanger(krysse fjorden mao.) for å handle på Lagerzoo i stavanger.

Der koster sanden 110 kr sekken, hvis du kjøper 10 sekker.

Maten er også billigere der nede.

 

 

Regner med du bor på østlandet, og er kanskje ikke så villig til å kjøre sørlandet hver andre måned for å handle mat og sand, men har du hørt om du kan få rabatt hvis du handler større mengder der du handler sand ?

 

 

Når det gjelder royal canin, så får vi 20% rabatt fordi vi er medlem i haurak(lokal rasekatt-klubb), kanskje din dyrebutikk har en slik ordning ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Bodde ikke du i Bergen? Det er 6 timer å kjøre hver vei.

 

Bor ikke TLZ nærmere? Kan jo ta dem med til han neste gang du skal nedover?

7190150[/snapback]

 

TLZ bor i Ølen, helt nord i Rogaland. Det er vel nærmere, sånn egentlig. :)

Jo, det kunne sikkert gått, må bare ta meg en prat med læreren i morgen, og en seriøs prat med mamma. Oo

Lenke til kommentar
TLZ bor i Ølen, helt nord i Rogaland. Det er vel nærmere, sånn egentlig. :)

Jo, det kunne sikkert gått, må bare ta meg en prat med læreren i morgen, og en seriøs prat med mamma. Oo

7190258[/snapback]

Det er fortsatt 4 timer og 45 min å kjøre hver vei, men er kortere enn til Bergen som er 6 timer :p

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Læreren min falt veldig for dem, så nå skal jeg finne bildene som ligger her og sende dem til ham.

Han var visstnok veldig interessert i å få hvertfall en av dem.

Men Mushi, meg og TLZ kan møte deg i Haugesund om det er ENDA kortere for deg, liksom xD

Vi har ungdomskort, nemlig :p

 

EDIT: Læreren min vil 90% sikkert ha Pølsa.. :)

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg endelig funnet en som vil ha en kattunge!

 

I kveld skal jeg kjøre Pølsa til Larvik, siden han som skal ha han ikke har bil. Jeg har blitt forsikret om at han blir kastrert og han har hatt katter hele livet og har erfaringer med det meste.

 

Føler jeg har hatt kjempeflax som fant han :)

Lenke til kommentar

Skriver du kontrakt da ?

 

Ikke for å virke pessimistisk eller negativ, men selv om de har hatt katt hele livet, betyr det ikke at han\hun vet å behandle katter.

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg dradd på besøk til de innen et år og sjekket..eh...besøkt :) pusene og sett hvordan det stod til med de.

 

Bare et tips ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...