Gå til innhold

Rimelig LCD i bredt format


Anbefalte innlegg

off.. orket ikke å lese hele posten, denne gangen.. :blush:

 

Men, hvordan vil denne skjermen passe til en Xbox360, for eksempel?

 

Med tanke på oppløsning og alt det andre tekniske!? ..tenker på den 22" til ca 4k, med 1680x1050 -oppløsningen..

 

Takker!

 

- Bone :)

7037718[/snapback]

Vel, da må jeg henge meg på her. Ser etter en skjerm, som kan brukes til tv-titting (sansynligvis via tv-kort), men også for å spille Xbox 360 når jeg kjøper det.

Har en 21" tv, men siden denne er av den gammeldagse typen (ikke HD), føler jeg at det vil være litt waste å kjøpe Xbox 360 til den. Alternativet er en dataskjerm som funker til alt, eller en HD-tv (som jeg sansynligvis ikke vil få rå til).

 

Hvilken tilkobling vil man kunne bruke, og vil man kunne utnytte HD-oppløsningen?

7044987[/snapback]

Bumper litt for oss begge jeg..

 

Trenger ikke'no komplisert forklaring, liksom..

 

- Ja, skjermen er helt superduper til dette formålet!

- Ja, skjermen er veldig bra til dette formålet!

- Ja, skjermen fungerer greit til dette formålet!

- Ja, skjermen viser da hva som skjer, i det minste..

- Nei, skjermen er ikke egnet til å bruke sammen med Xbox 360!

 

En av de 5 der, klarer jeg meg lenge med, hvis noen gidder! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser at det står at skjermen er av TFT.. hva er egentlig forskjellen på lcd og tft - hva er best liksom?

7085001[/snapback]

TFT er en variant av LCD. I dag er alle LCD-skjermer som selges basert på TFT-teknologien.

 

Det finnes en rekke undergrupper av TFT med ulike egenskaper, men det oppgis dessverre alt for skjeldent hva som er hva.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg mener at hvis du spiller i 4:3, så går inn og bytter til 16:9, så vil det være kuttet bilde oppe og nede på skjermen. Altså ser du mindre med widescreen i WoW enn i 4:3. Det var en stor skuffelse for min del, for jeg hadde forventet å få se mer på sidene og null kutting oppe og nede.

7053577[/snapback]

Hm, dette må jeg teste, for mitt inntrykk er at jeg får se mer av bildet på sidene, ikke bare mindre oppe og nede. Uansett om jeg mister bilde oppe og nede er det ikke mer "juks" enn at kameraet på sett og vis zoomer litt inn, noe som ikke er et problem i praksis da jeg stort sett alltid spiller på maksimal avstand.

7053988[/snapback]

 

Det hjelper veldig lite å zoome ut, du får tilbake tilnærmet ingenting av det som ble kuttet oppe og nede. Du havner bare lenger bak charactern din, mens du ikke ser nevneverdig mer oppe og nede.

 

WoW i widescreen er uaktuelt for min del, når jeg snart skal anskaffe med 24" eller 30", kommer jeg likevel til å spille i 4:3 pga hvordan Blizzard har ødelagt WS med kutting.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Jeg mener at hvis du spiller i 4:3, så går inn og bytter til 16:9, så vil det være kuttet bilde oppe og nede på skjermen. Altså ser du mindre med widescreen i WoW enn i 4:3. Det var en stor skuffelse for min del, for jeg hadde forventet å få se mer på sidene og null kutting oppe og nede.

7053577[/snapback]

Hm, dette må jeg teste, for mitt inntrykk er at jeg får se mer av bildet på sidene, ikke bare mindre oppe og nede. Uansett om jeg mister bilde oppe og nede er det ikke mer "juks" enn at kameraet på sett og vis zoomer litt inn, noe som ikke er et problem i praksis da jeg stort sett alltid spiller på maksimal avstand.

7053988[/snapback]

 

Det hjelper veldig lite å zoome ut, du får tilbake tilnærmet ingenting av det som ble kuttet oppe og nede. Du havner bare lenger bak charactern din, mens du ikke ser nevneverdig mer oppe og nede.

 

WoW i widescreen er uaktuelt for min del, når jeg snart skal anskaffe med 24" eller 30", kommer jeg likevel til å spille i 4:3 pga hvordan Blizzard har ødelagt WS med kutting.

7229642[/snapback]

 

Enten må det kuttes i FS eller så må det kuttes i WS (eller litt i begge), man kan jo ikke ungå å "ødelegge" en av de to variantene (om man ikke vil ha svarte kanter da).

 

AtW

Lenke til kommentar
Enten må det kuttes i FS eller så må det kuttes i WS (eller litt i begge), man kan jo ikke ungå å "ødelegge" en av de to variantene (om man ikke vil ha svarte kanter da).

 

AtW

7230659[/snapback]

Det kunne jo bli vist flere pixler på sidene. Om man da kutter i FS (4:3-format?) som du sier. Men dette vil jo være en løsning. Så kutter man ikke i WS (uten at jeg vet hvilken kutting det er snakk om; er det selve bildet, menyene osv., eller er det bare bildet?).

 

Eller man kan strekke bildet i WS.

Lenke til kommentar
Enten må det kuttes i FS eller så må det kuttes i WS (eller litt i begge), man kan jo ikke ungå å "ødelegge" en av de to variantene (om man ikke vil ha svarte kanter da).

 

AtW

7230659[/snapback]

Det kunne jo bli vist flere pixler på sidene. Om man da kutter i FS (4:3-format?) som du sier. Men dette vil jo være en løsning. Så kutter man ikke i WS (uten at jeg vet hvilken kutting det er snakk om; er det selve bildet, menyene osv., eller er det bare bildet?).

 

Eller man kan strekke bildet i WS.

7230794[/snapback]

 

Ja, men det er det som er poenget, viser du flere pixler sidelengs i WS, så blir disse kuttet i FS. Strekking tok jeg ikke med som et alternativ, godt poeng, hadde helt glemt det bort.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei ikke helt riktig det der! i cs er høyden konstant men du har mer bilde i ws. Så der mister du rett og slett bilde ved å bruke FS, for ikke å snakke om 5:4 :cry:

 

Edit: vridde det der litt i mitt hodet. fikk det for meg at du mente at bildet ble kuttet oppe å nede med ws. Slik er det forøvrig med BF2 som ikke har ws støtte. Men cs feks så får man mer bilde!

 

Edit2: Se hvor mye mam mister med FS:

http://www.widescreengamingforum.com/scree...s/cs-source.php

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Nei ikke helt riktig det der! i cs er høyden konstant men du har mer bilde i ws. Så der mister du rett og slett bilde ved å bruke FS, for ikke å snakke om 5:4  :cry:

 

Edit: vridde det der litt i mitt hodet. fikk det for meg at du mente at bildet ble kuttet oppe å nede med ws. Slik er det forøvrig med BF2 som ikke har ws støtte. Men cs feks så får man mer bilde!

 

Edit2: Se hvor mye mam mister med FS:

http://www.widescreengamingforum.com/scree...s/cs-source.php

7231635[/snapback]

 

Ja, det er vel egentlig poenget mitt, uten svarte striper eller strekking, så bli det kuttet enten i WS eller i FS (evt litt i begge), det er like "teit" både den ene og den andre veien spør du meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Siden WoW og veldig mange spill i utgangspunktet er laget for FS, så er det åpenbart at man i den tiltenkte modusen ser "nok". Hvis da den andre modusen, i dette tilfellet WS, gir en "bonus" med større synsfelt så er det bare bra. Men Blizzard tenkte ikke slik. De lagde det for FS, og la bare til kutting når de implementerte det de så arrogant kaller "widescreen support". Denne kuttingen ødelegger veldig mye i WoW, og gir følelsen av å hele tiden ha trangt synsfelt.

 

Kort sagt, hvis de faktisk tenker litt når de lager spillet, så er det ikke noe problem at den ene viser mindre enn den andre, for da er begge tiltenkt å vise nok til at det ikke blir plagsomt å spille. Min personlige mening er at det er best å utvide synsfeltet på sidene fra FS til WS.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg blåser litt liv i denne igjen ettersom jeg fortsatt ikke har bestemt meg for hva jeg skal ha.

Har bestilt og venter ny stasjonært monster i slutten av måneden og trenger en 22" skjerm som skal brukes til film, tv, surfing og spill (I den rekkefølgen)

 

Noen som har bestilt denne og fått prøvd denne ut? Er spesielt interessert i backlight bleed som 225bw har sliti med.... Og selvfølgelig inntrykk og erfaringer :)

Lenke til kommentar

:wallbash: Fortsatt ingen tester av denne skjermen. Virker ikke som noen i hele verden har prøvd denne skjermen. Kanskje den ikke finnes en gang?

 

Har egentlig tenkt å kjøpe denne, men siden ingen har fått den inn så blir det kanskje Samsung'en som en kamerat har kjøpt. Det var ikke så mye baklys som slapp igjenom på den som mange skal ha det til.

Lenke til kommentar
:wallbash:  Fortsatt ingen tester av denne skjermen. Virker ikke som noen i hele verden har prøvd denne skjermen. Kanskje den ikke finnes en gang?

 

7363471[/snapback]

 

Test finner du herTEST

7364388[/snapback]

Test av Asus-skjermen, ikke Samsung. :/ En kamerat fikk den i går, så tror nok jeg også går for den hvis ikke noen får inne Asus på lager snart.

 

 

 

edit: Fant en test HER! :D

Endret av =Daniel=
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...