Gå til innhold

Guide: Elite eller Arcade?


Bloody Mess

Anbefalte innlegg

Arcade overtok for Core og inneholder:

- Xbox 360

- 512MB Minnekort

- Trådløs kontroller

- Komposittkabler

- 5 Arcade spill.

- Link!

 

Microsoft_Xbox_360_arcade_front.jpg

 

 

 

Pro/Premium er det samme og inneholder:

- Xbox 360

- 60GB Harddisk

- Trådløs kontroller

- Headset (ikke trådløst)

- Komponent og komposittkabler

- Nettverkskabel

- Link!

 

Xbox360.jpg

 

 

 

Elite inneholder:

- Sort Xbox 360

- 120GB Harddisk

- Sort trådløs kontroller

- Headset (ikke trådløst)

- Komponent, kompositt og HDMI kabler.

- Nettverkskabel

- Link!

 

xbox-360-elite_1.jpg

 

 

 

 

Alle har samme chipset og alle kan spille av de samme spillene, med unntak.

Enkelte spill, som Burnout Revenge krever HDD. Også Xbox Originals krever HDD.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har brukermoderator Skagen vært innom, og førsteposten er iallefall oppdatert på delen om hva de forskjellige versjonene inneholder. Videre får man vel si ifra om det er noen ønsker for mer endring.

 

Men å få denne tråden fastklemt som en sticky, eller ialleafll nevnt i "Gode og nyttige Xbox og Xbox 360 tråder" hadde vel vært bra? Slik at den ikke bare glir ned i forum-avgrunnen.

Lenke til kommentar

Trenger bare en helt vnalig ethernet kabel. Kryssingen tar Xboxen seg av! :)

 

Følger også med en 3m lang ethernet kabel med Xbox 360(pro/premium) og Xbox 360 Elite.

 

Edit: oh, tenkte ikke lyd :hrm:

 

Du trenger ikke en spesiell kabel, og det er SPDIF utgang på komponent kablene, VGA kablene, Advanced Scart Cable og på HDMI adapteret for lyd som følger med Eliten. Vil du bruke HDMI og ha SPDIF på en Arcade/Pro/Premium, da må du frem med spikkekniven hvis du ikke kjøper den ofisielle MS kabelen. :)

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Trenger bare en helt vnalig ethernet kabel. Kryssingen tar Xboxen seg av! :)

 

Følger også med en 3m lang ethernet kabel med Xbox 360(pro/premium) og Xbox 360 Elite.

 

Edit: oh, tenkte ikke lyd :hrm:

 

Du trenger ikke en spesiell kabel, og det er SPDIF utgang på komponent kablene, VGA kablene, Advanced Scart Cable og på HDMI adapteret for lyd som følger med Eliten. Vil du bruke HDMI og ha SPDIF på en Arcade/Pro/Premium, da må du frem med spikkekniven hvis du ikke kjøper den ofisielle MS kabelen. :)

 

Så hvis jeg kjøper premium må jeg altå kjøpe en spesiell kabel for og få lyd utav anlegget, men hvis jeg kjøper elite følger dette med? Alegget mitt støtter ikke hdmi hvis det var det du tenkte på.

Lenke til kommentar

Alt av kabler (utenom selve SPDIF kabelen) følge rmed Elite'n, og da kan du bruke hdmi og SPDIF samtidig. (Hdmi for bilde, SPDIF for lyd, ofc.)

 

Med Pro/Premium så kan du bruke SPDIF hvis du bruker komponentkabelen som følger med, eler kjøper en VGA/Advanced Scart cable. Skal du bruke HDMI og SPDIF samtidig med Pro/Premium, så må du spikke bort en "kloss" som ikke har noen nytte som er "under" komponentkabelen der den koble i 360'n. Da bruker du HDMI for bilde, og SPDIF'en som du kobler inn i komponentkabelen for lyd.

 

Hvis jeg har skrevet riktig (noe jeg mener jeg har gjort..) så er nok det enkleste å bare kjøpe en Elite på dag èn, for å slippe alt rotet som det å kutte på en kabel kan medføre. Da får du jo i tillegg alt i sort og en større harddisk. :)

Lenke til kommentar
Alt av kabler (utenom selve SPDIF kabelen) følge rmed Elite'n, og da kan du bruke hdmi og SPDIF samtidig. (Hdmi for bilde, SPDIF for lyd, ofc.)

 

Med Pro/Premium så kan du bruke SPDIF hvis du bruker komponentkabelen som følger med, eler kjøper en VGA/Advanced Scart cable. Skal du bruke HDMI og SPDIF samtidig med Pro/Premium, så må du spikke bort en "kloss" som ikke har noen nytte som er "under" komponentkabelen der den koble i 360'n. Da bruker du HDMI for bilde, og SPDIF'en som du kobler inn i komponentkabelen for lyd.

 

Hvis jeg har skrevet riktig (noe jeg mener jeg har gjort..) så er nok det enkleste å bare kjøpe en Elite på dag èn, for å slippe alt rotet som det å kutte på en kabel kan medføre. Da får du jo i tillegg alt i sort og en større harddisk. :)

 

Ja er sant det.

Men nå støtter ikke tven min hdmi da, må koble 360 til tven med component.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...