Sverre^ Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Håper jeg traff på rett emneforum.. Jeg trenger altså hjelp til å velge en dvd spiller som takler så mange filmformat som mulig Har en del filmer på pc'en nå som jeg kunne tenkt meg å brenne å spare på dvd'er, klarer ikke å finne fil-formatene på platene, men tror noen av dem er avi/mpeg/svcd.. Ellers så er vel bare kriteriene at den må ikke ligge over 1000kr Takker på forhånd for alle svar!
Torbjørn T. Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 (endret) I utgangspunktet passer tråden betre i Video-forumet. (Har rapportert den, so den vert nok flytta snart.) Ein del DVD-spelarar har støtte for DivX og XviD, som er ein form for MPEG4-filer. Desse har ofte filetternamnet AVI. Desse kan so vidt eg veit brennast på ein vanleg CD, og spelast av i ein slik DVD-spelar. SVCDar (Super Video CD) kan òg spelast av i mange DVD-spelarar. Det er ei form for MPEG2-filer, brent på ein vanleg CD, men som SVCD, ikkje data-CD. Om filmane er i andre format må dei konverterast til eit format spelaren takler, og brennast på rett måte. Redigert: Har ingen tips til spelar, då eg kan lite om kva som er bra. Endret 8. oktober 2006 av incanus
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 KISS-spillerne er jo kjent for å ta veldig mange formater. DVD-R, +R, mpeg, divx3, 4 og 5... mp3, ogg. Og jeg tror noen av de nyeste klarer asf/wmv og ogm også, men er litt usikker der. De har også oppgraderbar firmware.
Sverre^ Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Skrevet 10. oktober 2006 Hm.. sliter med å finne disse på nettet.. men har sett annonse i elkjøp om dvd spillere som jeg vurderer. Vil noen av disse være brukbare tror dere?
Sverre^ Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Skrevet 10. oktober 2006 Her har du en fin en. 7041934[/snapback] Ellers så er vel bare kriteriene at den må ikke ligge over 1000kr 7029581[/snapback]
PatSharpX Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Pioneer DV 380k vet at den koster litt mer enn 1000,-, men det er vanskerlig å få noe av kvalitet under 1000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå