Gå til innhold

gode norske fantasy bøker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Nattkrigeren, ein trilogi av Olaf Havnes.

7015017[/snapback]

Sagaen om den siste Nattkrigeren er en bokserie jeg absolutt kan anbefale. Den er annerledes enn "standard" amerikansk fantasy... Ikke noe åpenbar magibruk, ingen trollmenn, drager, alver osv... Serien handler om den siste nattkrigeren, som er den siste i rekken av mange generasjoner med nattkrigere, og han skal styrte den tyranniske herskeren Kraken, ved å samle de frie nasjonene.

 

Den siste nattkrigeren er en av favoritttrilogiene mine :) Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Du kan jo se på Vera Henriksen, det er ikke fantasy, men fra vikingtiden. Bøker jeg vil anbefalle er

 

Bodvars saga som er en trilliogi som bruker folk fra sagaene på island

Runekorset også fra Island

 

Det er en annen serie jeg likte som var om noen på en norsk går en tid senere som jeg ikke er sikker på hva heter.

Lenke til kommentar
Har ikkje lest nokon av desse sjølv, so meir enn at dei er skrive av nordiske forfattarar kan eg ikkje seie:

-Skammar-serien, ein trilogi av Lene Kaaberbøl. Oversatt frå dansk av Øystein Rosse.

7015017[/snapback]

Lenge siden jeg har lest denne, fikk den gratis av staten en gang (bokdagen tror jeg). Hadde lest den før, og leste 2'ern etterpå, men mistet lysten da neste bok ikke kom ut før langt om lenge senere.

Men anbefales, veldig god for å være en skandinavisk forfatter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
De Fire Og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Frederik Follestad. Kan ikkje beskrive denna trilogien, rett og slett genial! Må lesast. Siste boka kjem ut snart håper eg, har venta lenge no!

7167893[/snapback]

er vel planlagt at slutten skal komme før jul!

Lenke til kommentar
De Fire Og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Frederik Follestad. Kan ikkje beskrive denna trilogien, rett og slett genial! Må lesast. Siste boka kjem ut snart håper eg, har venta lenge no!

7167893[/snapback]

er vel planlagt at slutten skal komme før jul!

7170086[/snapback]

 

Det håper eg på! Må leste Begynnelsen og Fortsettelsen på nytt før den tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...