Gå til innhold

www.norek.no og www.komplett.no Hva er dette for noe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-03 17:36, skrev It's me:

Sidene er jo 95% like.


Hva er dette for noe tull?


 

Velkommen etter... ;P

 

---

 

De har en "butikk"/webshop for oss forbrukere, og en "butikk"/webshop hvor de selger varer til butikker som selger det videre, alltså som et mellomledd, eller importør om det gjør det noe enklere. Har et eksempel, her i min kommune har vi en butikk som kjøper ifra Norkom/Norek og bygger så egne maskiner som de selger, og har et lite varelager også med utvalgte diverse varer.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Quote:


Fra norek.no:


Norek selger kun til dataforhandlere
som driver med videresalg. God service, lave priser, bra rutiner og dyktige medarbeidere fører til at vi fremdeles øker omsetningen sterkt. Fokus på et bredt sortiment innen en enkelt produktgruppe fører til at vi alltid er oppdaterte på både nyheter, priser og alternative produkter.


 

[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-11-03 19:34 ]

Lenke til kommentar

Jobber selv med litt videresalg/bygging av PC og den slags og handler derfor med Norek innimellom, men utrolig nok klarer de som importør/distributør faktisk å være dyrere enn enkelte web-shopper på enkelte varer noen ganger, til og med dyrere enn sitt eget søster-selskap Komplett!

 

Noen som kan forstå det?

 

Jeg regner selvfølgelig med at det er fordi mitt firma er en liten fisk og ikke får særlig rabatter......

 

Noen som har kommentarer på dette??

Lenke til kommentar

Det er jo såklart også en stor fordel å drive en forhandler i tilknytting til en distributør. Med en gang distributøren har det på lager, har forhandleren det på lager. Man sparer penger på forsendelser, og man har bedre priser enn mot distributøren enn hva andre forhandlere vil ha.

Lenke til kommentar

Quote:


jawisa skrev (2002-11-05 14:05):

Jobber selv med litt videresalg/bygging av PC og den slags og handler derfor med Norek innimellom, men utrolig nok klarer de som importør/distributør faktisk å være dyrere enn enkelte web-shopper på enkelte varer noen ganger, til og med dyrere enn sitt eget søster-selskap Komplett!


Noen som kan forstå det?


Jeg regner selvfølgelig med at det er fordi mitt firma er en liten fisk og ikke får særlig rabatter......


Noen som har kommentarer på dette??


 

Har alltid tenkt på det samme...

er selv en liten fisk uten noe særlig rabatter, men tror ikke de gir noe voldsomt rabatter vis du ikke kjøper veldig mye uansett...

 

Sendte de en mail angående at deres priser (våre innpriser) var DYRERE enn komplett og mange andre webpriser og lurte på om det kom til å fortsette slik (da ville vi jo tilslutt måtte bare bytte leverandør) men fikk aldri svar =)

 

tenkte skulle sende en mail angående hvor mye man måtte handle for å få eventuelt mer rabatt en standard...

 

Har nå funnet andre levandører som jeg eller kommer til å bruke (sammen med norek)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...