Gå til innhold

www.norek.no og www.komplett.no Hva er dette for noe?


Anbefalte innlegg

Quote:


milkwood skrev (2002-11-05 16:40):

tenkte skulle sende en mail angående hvor mye man måtte handle for å få eventuelt mer rabatt en standard...


 

Har sendt en mail angående dette og litt til.. kan poste hva de sier.. (selv om dette blir litt ..nesten...offtopic.. ikke helt, men... ikke hva threaden startet med)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-05 14:05, skrev jawisa:

Jeg regner selvfølgelig med at det er fordi mitt firma er en liten fisk og ikke får særlig rabatter......


Noen som har kommentarer på dette??


 

Høyere pris og mer salg på Norek = Lavere pris på Komplett

Med andre ord betaler du for at konkurenten skal kunne være billig.. ;o)

 

Vær også klar over at du betaler mer i frakt der enn du ville gjort hos enkelte av konkurentene.. ;o)

Lenke til kommentar

Quote:

Jobber selv med litt videresalg/bygging av PC og den slags og handler derfor med Norek innimellom, men utrolig nok klarer de som importør/distributør faktisk å være dyrere enn enkelte web-shopper på enkelte varer noen ganger, til og med dyrere enn sitt eget søster-selskap Komplett!


Noen som kan forstå det?


Jeg regner selvfølgelig med at det er fordi mitt firma er en liten fisk og ikke får særlig rabatter......


Noen som har kommentarer på dette??


 

Bruker selv norek av og til på jobben (me har fleire leverandører). Har alltid fått bedre priser på delene enn det er på komplett etc. Men som oftes er våre andre leverandør billigere.

Lenke til kommentar

Har selv sjekket mine innpriser hos Norek opp mot et større konsern sine innpriser, og jeg har faktisk de samme. Vet ikke hvorfor de ikke differansierer på dette jeg?

 

Er også rimelig oppgitt over både innpriser generelt samt fraktkostnadene. Det går faktisk an å forhandle seg frem til gratis frakt hos enkelte leverandører.

 

[ Denne Melding var redigert av: _jorgen_ på 2002-11-06 21:03 ]

Lenke til kommentar

Norkom ASA vurderer å skifte navn til Komplett ASA.

 

Komplett betaler det samme for varene sine hos Norek som det hvilken som helst annen databutikk betaler. Grunnen til at Komplett er billigere (enn leverandøren (Norek) og konkurrenter) på enkelt varer er at de selger de med tap - lokkevarer - slik får de meg og deg til å tro at de er billigst. I lengden lønner det seg å handle hos webbutikker som jevnt over har lav pris på sine varer, men skal du bare ha 1 harddisk så må man bare slå til når Komplett selger unna med tap.

 

Enkelte av tapene må leverandøren (Norek) selv dekke inn, dvs at Komplett selger for Norek's regning.

 

De som handler hos Norek betaler kun netto fraktpris (se salgsbetingelsene), dvs det som transportøren krever av Norek.

 

_________________

 

Cooltech

________________________________________

Jeg handler hos http://www.trondheimdata.no :smile:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: cooltech på 2002-11-07 16:53 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: cooltech på 2002-11-07 16:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 16:50, skrev cooltech:

De som handler hos Norek betaler kun netto fraktpris (se salgsbetingelsene), dvs det som transportøren krever av Norek.



 

Dvs. at Norek har de dårligste fraktbetingelsene hos f.eks. posten, dettte til tross for at de er en av postens største kunder..

 

Henger ikke helt i hop det. :smile:

 

En annen ting med dette systemet er at så lenge kunden betaler frakt kan man pakke så dårlig man vil og få en haug med kolli, litt dårlig moral det.. ;o)

Lenke til kommentar

Quote:


cooltech skrev (2002-11-07 16:50):

Norkom ASA vurderer å skifte navn til
.


Komplett betaler det samme for varene sine hos Norek som det hvilken som helst annen databutikk betaler. Grunnen til at Komplett er billigere (enn leverandøren (Norek) og konkurrenter) på enkelt varer er at de selger de med tap - lokkevarer - slik får de meg og deg til å tro at de er billigst. I lengden lønner det seg å handle hos webbutikker som jevnt over har lav pris på sine varer, men skal du bare ha 1 harddisk så må man bare slå til når Komplett selger unna med tap.


Enkelte av tapene må leverandøren (Norek) selv dekke inn, dvs at Komplett selger for Norek's regning.


De som handler hos Norek betaler kun netto fraktpris (se salgsbetingelsene), dvs det som transportøren krever av Norek.


 

 

Får ikke dette helt til å stemme. Har selv spurt norek om de har noen form for rabatter på kunder som kjøper mer enn andre og det har de ikke. Dvs at hvis det er slik du sier så må komplett kjøpe inn til samme priser som det vi som et lite firma gjør. Og komplett er OFTE billigere enn innprisen vår. og enda oftere at de bare tjener ei kroner eller to eller ligger helt likt.. Dvs at komplett.no ville ikke vært oppe å gått etter min mening, men konkurs vis det du sier stemmer. At de liksom skal kjøpe til samme prisene som oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...