Gå til innhold

Redusert Vista for pirater


Anbefalte innlegg

Brukeren blir faktisk logget ut av windows.... hmm.. skjer dette noen som har kjøpt det blir det nok en fin klage storm til microsoft....

7004282[/snapback]

 

Klagestorm? Fra hvem? De som ikke er kunder og ikke har noen garantier?

 

Av og til skulle jeg ønske folk kunne tenke seg om før de postet.

7007147[/snapback]

 

"skjer dette noen som har kjøpt det blir det nok en fin klage storm til microsoft...."

 

Det har allerede vært rapporter om problemer med genuine notification (for ovlige brukere), så det kan tenkes at det blir problemer med Vista også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, så langt vil ikke jeg strekke meg ihvertfall :)

 

AtW

7006937[/snapback]

Jeg syns uansett det er rart at folk her på hw.no kan være villig til å godta slikt. At tante Edith som kjøper ny PC hvert 5. år på Elkjøp ikke plages nevneverdig er jo en ting. Men de som faktisk driver og kødder litt med både hardware og software kan da umulig ha noe sans for slikt?

 

Og det fins faktisk verre aktiveringssystemer enn hva XP har idag, f.eks Adobe sitt. Der trenger man ikke engang bytte hardware - litt repartisjonering kan være nok til at softwaren må reaktiveres. Og jeg repartisjonerer mye siden jeg kjører flere OS på PCen min samtidig.

7006999[/snapback]

 

Jeg ser ikke problemet,jeg skifter vel hardware temmelig ofte,ja jeg er vel en av dem som skifter oftes og det eneste som må til er en rask telefon,der får jeg ny kode,det som er synd er at dagens system ikke stopper snyltere som først bruker en piratkopi for så å være de første til å klage og syte over programmvaren.

 

Nei,jeg tenker ikke på deg her :)

Lenke til kommentar
Brukeren blir faktisk logget ut av windows.... hmm.. skjer dette noen som har kjøpt det blir det nok en fin klage storm til microsoft....

7004282[/snapback]

 

Klagestorm? Fra hvem? De som ikke er kunder og ikke har noen garantier?

 

Av og til skulle jeg ønske folk kunne tenke seg om før de postet.

7007147[/snapback]

 

Hehe..

Lenke til kommentar

Så et par kommentarer som var lite gjennomtenkte, men jeg valgte åpenbart å svare på feil av dem. Det var særdeles klønete :blush:

 

Når det er sagt, siden piratprosenten her inne er såpass høy (no offense, men flere har jo innrømmet det selv...), så kan vi nok vente oss noe av det samme som med XP og folk som nektet å oppgradere med Service Packs fordi de hadde ugyldig nøkkel. Det har kommet endel klager fra pirater allerede, og det vil nok komme flere. Det faktum vil nok til en viss grad styre debatten, da disse generelt misliker alle nye ordninger som gjør det vanskeligere å kjøre pirat.

 

Ellers så tipper jeg at MS sørger for at ordningen blir ganske vanntett. De risikerer nok heller at noen som ikke burde får brukt Windows, fremfor at reelle kjøpere blir utestengt. Det står og faller på hvor mye stress folk som har PC som hobby får. Hvis hele entusiast miljøet får så mye stress med reaktivering at de heller ønsker å kjøre pirat... da vil MS like mye eller mer trøbbel enn de hadde med XP.

Lenke til kommentar
Det står og faller på hvor mye stress folk som har PC som hobby får

 

Det ironiske her er jo at det er nettop de som snylter og ikke vil kjøpe et produkt på ærlig vis som er årsaken.

Ikke nok med at de snylter,men de er jaggu de første til å klage også :cry:

7007499[/snapback]

 

Det er andre måter å forsøke å løse problemet på enn å skape mest mulig bry for brukerene (ikke at det virker heller). Å skylde på pirater for at egne tiltak er tungvinte er ikke noe vits, MS som alle andre må ta ansvar for sine enge løsninger.

 

Ellers er det en interessant ting som gjør windowas spesielt, det er det faktumet at XP er for usikkert "ute av boksen" for den "gjengse bruker", om Vista er bedre på dette (noe det heldigvis virker som det er), så er det en stor fordel for meg (og oss alle), at flest mulig begynner med Vista (eller noe annet), i motsetning til XP. Derfor foretrekker jeg personlig at folk kan piratkopiere VIsta, i motsetning til at de sitter med en gammel piratkopiert versjon av XP. Jeg er klar over at det kanskje er litt "ukorrekt" og egoistisk å si det, men jo mindre skrot på enttet, jo bedre i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det står og faller på hvor mye stress folk som har PC som hobby får

 

Det ironiske her er jo at det er nettop de som snylter og ikke vil kjøpe et produkt på ærlig vis som er årsaken.

7007499[/snapback]

 

Du mener vel heller at det ironiske er at det stort sett er kun de lovlige som straffes siden de som kjører ulovlig kunne brydd seg mindre.

 

Selv har jeg i mange år kjørt piratkopiert windows corporate edition siden det er mindre pes en å ha min lovlige versjon installert.

 

Forøvrig så kan enhver klage fra folk som ikke støtter et produkt ved å kjøpe det like så greit gå rett i søpla da klagen er like mye verdt som det de ga for produktet.

Lenke til kommentar
Det står og faller på hvor mye stress folk som har PC som hobby får

 

Det ironiske her er jo at det er nettop de som snylter og ikke vil kjøpe et produkt på ærlig vis som er årsaken.

7007499[/snapback]

 

Du mener vel heller at det ironiske er at det stort sett er kun de lovlige som straffes siden de som kjører ulovlig kunne brydd seg mindre.

 

Selv har jeg i mange år kjørt piratkopiert windows corporate edition siden det er mindre pes en å ha min lovlige versjon installert.

 

Forøvrig så kan enhver klage fra folk som ikke støtter et produkt ved å kjøpe det like så greit gå rett i søpla da klagen er like mye verdt som det de ga for produktet.

7007781[/snapback]

 

 

Som sagt tidligere så har jeg flere lisenser (en til hver maskin jeg eier) og nei jeg plages ikke med noen av dem og har heller ikke gjordt det, men jeg har kamerater som kjøret med "tyvgods" og vet at flere av dem plages,noe som jeg egentlig koser meg over :)

Så hvordan du ser at jeg straffes skjønner jeg ikke.

Mitt ønske er uansett at det kommer et system som utestenger snyltere for alltid . :thumbup:

Lenke til kommentar

Snekker: Hva er det som plager deg så fælt egentlig?

 

1:Faktum at piratene får noe gratis som du må betale hardttjente penger for?

2. At microsoft ikke tjener nok penger på sitt programmvare?

3.Prinsipp.Å kopiere er galt?

4.1,2 + 3?

 

Selv gir jeg blanke f. Skal muligens kjøpe vista da...vet ikke ennå.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Snekker: Hva er det som plager deg så fælt egentlig?

 

1:Faktum at piratene får noe gratis som du må betale hardttjente penger for?

2. At microsoft ikke tjener nok penger på sitt programmvare?

3.Prinsipp.Å kopiere er galt?

4.1,2 + 3?

 

Selv gir jeg blanke f. Skal muligens kjøpe vista da...vet ikke ennå.

7008308[/snapback]

 

 

Må si meg enig, jeg håper virkelig de klarer å gjøre noe med vista, men er det virkelig bra kan det være jeg kjøper det selv

Lenke til kommentar
Snekker: Hva er det som plager deg så fælt egentlig?

 

1:Faktum at piratene får noe gratis som du må betale hardttjente penger for?

2. At microsoft ikke tjener nok penger på sitt programmvare?

3.Prinsipp.Å kopiere er galt?

4.1,2 + 3?

 

Selv gir jeg blanke f. Skal muligens kjøpe vista da...vet ikke ennå.

7008308[/snapback]

 

Svar til spørsmål 1,2 3 og 4 : MORAL

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere så har jeg flere lisenser (en til hver maskin jeg eier) og nei jeg plages ikke med noen av dem og har heller ikke gjordt det, men jeg har kamerater som kjøret med "tyvgods" og vet at flere av dem plages,noe som  jeg egentlig koser meg over  :)

Så hvordan du ser at jeg straffes skjønner jeg ikke.

7007835[/snapback]

Dette må vel være drømmekunden til Microsoft(eller enhver selger): Betaler mye,er ukritisk og tar til takke med det meste. Og er attpåtil storfornøyd med det. :lol:

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere så har jeg flere lisenser (en til hver maskin jeg eier) og nei jeg plages ikke med noen av dem og har heller ikke gjordt det, men jeg har kamerater som kjøret med "tyvgods" og vet at flere av dem plages,noe som  jeg egentlig koser meg over  :)

Så hvordan du ser at jeg straffes skjønner jeg ikke.

7007835[/snapback]

Dette må vel være drømmekunden til Microsoft(eller enhver selger): Betaler mye,er ukritisk og tar til takke med det meste. Og er attpåtil storfornøyd med det. :lol:

7008932[/snapback]

 

Nei,jeg er nok ikke drømmekunden for noen,men jeg har lært at en skal betale for det en skal ha/trenger, en skal ikke stjele andres eiendeler.

I tillegg er det noe som heter moral.

Derfor synest jeg det er betenkelig at du forsøker å lage et billig poeng av at noen er erlige :thumbdown:

Lenke til kommentar
Nei,jeg er nok ikke drømmekunden for noen,men jeg har lært at en skal betale for det en skal ha/trenger, en skal ikke stjele andres eiendeler.

I tillegg er det noe som heter moral.

Derfor synest jeg det er betenkelig at du forsøker å lage et billig poeng av at noen er erlige  :thumbdown:

7009141[/snapback]

Var overhodet ikke noe forsøk på billig poeng. Det var en direkte respons på det som var skrevet. :shrug: .

Og hva moral angår så mener jeg ting hadde vært mye bedre om man først og fremst konsentrerte seg om sin egen moral og ikke bekymret seg så mye over andres. Personlig så gir jeg en lang vei i om noen får tak i en ting billigere enn det jeg gjør. Jeg blir ikke bitter og grinete av den grunn. (Forøvrig er det heller ingen som har indikert noe om stjeling i denne tråden!?)

Lenke til kommentar
Svar til spørsmål 1,2 3 og 4 : MORAL

7008801[/snapback]

 

Hmmm...! Trodde ikke der fantes moral her i Norge :hmm:

 

[Joke]

Vi danskere lærer i skolen om moral i Norge: ;)

Nord for Moral-sirklen er der ingen moral.

Sør for Moral-sirklen er der kun Dobbelmoral

PS. Moral-sirklen = Polar-sirklen.

[Joke off]

 

On-topic.

Er enig i at folk bør kjøpe originaler - men man kommer nok ikke pirateri til livs nogen gang.

Som noen skrev tidligere i tråden - da fokuserer MS kun på pirateri i de tilfelde, hvor der er penge på bordet ved anskaffelse av OS og andre MS programmer.

At det også til dels rammer lille dig og mig - er bare en xtra 'fjer i hatten' hos MS - eller er det nu også det?

Jeg tror egetlig ikke, at MS er intereseret i, at folk begynner å se sig om efter alternative (gratis) OS'er

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

De eneste dette kommer til å skade er de som blir feilaktig mistenkt for å være pirater, og ikke vet hvordan man "cracker". Oss pirater kommer ikke til å legge merke til dette i det hele tatt. Det kommer nok bare til å forsinke oss max en uke før vi fyrer opp Vista i all sin prakt uten at storebror ser oss over skulderen.

Lenke til kommentar
Windows Vista kommer til å bruke ny teknologi mot pirater i Windows Vista - pirater får oppleve Vista i redusert modus.

 

Les mer

7004096[/snapback]

 

So what ? Dette er da ikke noe nytt. Windows XP gjorde det samme, men isteden for redusert modus fikk du ikke bruke det i det hele tatt etter 30 dager uten aktivering..... Så dette er jo ikke akkurat noe nytt.

 

Og vil det virke - nei selvsagt ikke. Finnes det i det hele tatt pr. idag noen kopibeskyttelse som virker ? - Milliarder kastes bort på å lage drøssevis av "100% uknekkbare" beskyttelser, og hva skjer - de knekkes over en lav sko.

 

Starforce ? - Knekt

SecuRom ? - Knekt

ArccOS ? Knekt

RipGuard ? Knekt

Macrovision ? Knekt

Safedisc ? Knekt

Alle mulige aktiveringsløsninger fra Adobe, Autodesk, Symantec, microsoft osv ? Knekt!

CSS ? - Knekt!

osv osv osv osv.... (kan nevne i fleng)

 

Hva om produsentene kunne brukt milliarder på feilretting og utbedring av produktet isteden ? - Brukt milliarder på å lage et produkt som er verdt å kjøpe, og samtidig satt en pris som er realistisk at mennesker vil betale for produktet.... Isteden for å konsentrere seg om å lage kopibeskyttelser som i beste fall holder noen dager, og deretter bruke masse penger på å forsøke å utbedre beskyttelsen, tette hullene, bare for å finne nye cracks/kopimetoder uka etter.....

 

Ved å lage såkalte "uknekkbare" beskyttelser lokker de bare enda flere crackere til å forsøke knekke skiten - og den bli knekt! - og ved å prise produktet langt over menigmanns oppfatning av riktig pris, velger mange å kopiere fremfor å kjøpe. (Dermed taper f.eks MS penger, og det gjør at de investerer enda mere i kopibeskyttelse for å hindre kopiering, øker prisene..... og dermed har vi en ond sirkel.) - Hadde de driti i beskyttelse, laget et BRA produkt uten masse bugs, og senket prisen, tror jeg faktisk de ville tjent mye mye mer......!!

 

--

An10Bill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...