Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få bedre forhold i avstandsforelskelse?


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Jenta jeg er forelsket i bor 3 timer unna meg med buss og det er i Oslo av alle steder. Vi kommunisere via sms og telefon, men nå føler jeg for å gå videre og vil gjøre dette til noe mer enn bare et vennskap. Vi har kjent hverandre siden sånn ca Mars, men har vansker for å reise bort og sånn.

 

Hvordan kunne man fått gnisten større via sms og telefon. Jeg ønsker seriøse svar ikke sånne barnslige pervesje svar.

 

Og når jeg for en gangs skyld va der. Hva kunne jeg og hun funnet på der borte? Rett og slett noe som adde vert morsomt ute på byen eller noe.

 

Litt om hennes personlighet.

 

 

Ja hun er 15 altså et år yngre.

 

Vi ble kjent via Internet

 

Har ikke truffet henne så mye egentlig. Skulle ønske det ble oftere, men pga lite penger og sånn blir det vanskelig.

 

Jeg har ikke sagt direkte til henne at jeg liker henne, men jeg har sagt at det hadde vert kjipt å miste henne som venn og sånn.

 

Hun snakket mye mer i telefonen og sånn før var det faktisk hun som innledet sms samtalene mest før, men har blitt litt mindre av det (enten så mister jeg grepet eller så er det noe testing oppleg som foregår)

 

Det vi har til felles må være humor tror jeg.

Hun liker trening, fine ting og sånn. Tror hun er en fargeklatt når det gjelder klær.

 

Hun snakker veldig mye og, men det stopper emg ikke fra å like henne. Det er noe de fleste jenter gjør sikkert.

 

Hun spilte Håndball før det er også en ting og hun liker aldri å kjede seg.

Hun liker å le hele tiden.

 

Er betatt og føler det er noe i henne liksom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Jeg er bare 16år. har ikke penger. Har strenge foreldre. Bryr meg om den jenta. Kan ingen svare på spm mine der oppe. Vær så snill.

 

Jeg vil opperetholde dette og gjøre det større :)

Lenke til kommentar

Jeg er gammel nok til å være faren din(27) - og husker helt ærlig ikke hva jenter på den alderen liker og ikke liker.

 

Men - damer jeg har datet (22-30) er alltid interessert i å høre at du tenker fremover i forholdet. Til å begynne med er de veldig en.dag.av.gangen orientert, men etter en liten stund så begynner de å få behov for å få vite hva jeg(vi) planlegger over tid.

 

Oversatt til din verden - foreslå å begynne å studere ved samme skole og flytte sammen den dagen dere er ferdige med vidregående ellerno?

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar
Jeg er gammel nok til å være faren din(27) - og husker helt ærlig ikke hva jenter på den alderen liker og ikke liker.

7004371[/snapback]

11 år og pappa. Du burde tenke om dine mattekunnskaper :)

 

Man kan ikke og skal ikke planlegge framtiden som 16 åring, det er tiden man skal finne ut av ting og ikke binde seg til noe eller noen.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Har dere seriøse samtaler om forholdet mellom dere? Føler du at du kjenner henne godt? Hva tror du hun tenker om et forhold med deg?

 

Vet du hvordan hun oppfører seg med venner og andre av det motsatte kjønn?

 

Min erfaring viser at slike ting er avgjørende for hvor betatt du vil bli av henne videre. Før du kjenner hennes egenskaper er bekymringer ofte verdiløst i ettertid..

 

Hvor voksne dere er, nduviduelt og i forhold til hverandre spiller også fort en stor rolle. Tenker dere et seriøst forhold eller et impulsivt "fjortis-forhold" (ikke nødvendigvis negativt)? I siste tilfelle er ofte (_ikke_alltid_) bekymringer verdiløst i etterkant. Det er lett å bli forelsket, men ofte lønner det seg å ikke være for aktiv, men bruke litt tid og ikke stresse med saken ;)

Lenke til kommentar
Jeg er gammel nok til å være faren din(27) - og husker helt ærlig ikke hva jenter på den alderen liker og ikke liker.

7004371[/snapback]

11 år og pappa. Du burde tenke om dine mattekunnskaper :)

 

Man kan ikke og skal ikke planlegge framtiden som 16 åring, det er tiden man skal finne ut av ting og ikke binde seg til noe eller noen.

7004386[/snapback]

litt uenig her..

Som 16-åring kan man bruke forholdene til å finne ut av ting og da (som jeg sa i forrige post) vil nok ikke bekymringene dine være verdt noe positivt i etterkant, men enten bli glemt, eller føre til mer eller mindre varige småsår..

 

Som 16-åring kan man også planlegge livet i en liten grad. Å se fremover er ofte positivt for forholdet samme hvilken seriøsitet som ligger bak..

 

Personlig har jeg holdt meg unna "fjortis-forhold", for å ikke gjøre ting jeg vil angre på siden, eller skaffe meg dårlige erfaringer..

 

 

edit:

btw er jeg selv 18 år og er nå i mitt første forhold med ei jente på 16 år. Vi har vært sammen i litt over 9 måneder, og tror begge at dette vil vare livet ut. Selvsagt går det ikke alltid som man tenker, men begge er veldig voksne i forholdet. Hun har hatt en del "fjortis-forhold" som bare har gitt henne kortvarig glede, og som har gitt henne relasjoner som jeg helst skulle ønske hun var uten (men selvsagt har akseptert). Tror de fleste gjennomtenkte forhold ikke trenger å slutte før døden, om begge parter er åpne om alt og respekterer den andre fullt ut.

 

Poenget med den siste avsporingen var å si at det er viktig å vite hva man selv, og den andre parten vil, og er voksen nok for.

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

1. Slutt med dobbelpost.

 

2. Signaturen din er for lang.

 

3. Dette er vel mer opp til hver enkel personlighet. Bare mener at man bør tenke seg godt om før man tar store skritt. Det er jo greit å være sammen med noe, men bare den fantastiske 27årige faren her oppe som mener at man kan planlegge å flytte ilag. Det synes jeg er feil som 16 åring.

 

Folk på 15-16 som forlover seg for eksempel, det finnes ikke mer teit en det. De veit nermest ikke hva det vil si å være forlovet. Jeg skal gå så langt som å si at de ikke veit hva det vil si å bo sammens. For det er ikke alltid en dans på roser, det er til tider ganske slitsomt. Men så klart er det mye av det bedre.

 

Det er kanskje en fin måte å vokse opp på, men som sagt så må de unge for være det de nemlig er, unge. Jeg fikk ikke sjansen til å gjøre stort i denne tiden (15-16 års alderen). Det har med andre grunner å gjøre enn kjæreste, som ikke er vesentlig i denne sammenheng.

 

Uansett så synes jeg der er synd for min del at jeg ikke fikk være det jeg nemlig var, ung.

Lenke til kommentar

Beklager dobbeltpost.

 

Det er selvsagt induviduelt, men det induviduelle kan gå i begge retninger. Det finnes en del 15-16 åringer som kan være voksne nok til å forstå det - ikke at jeg synes det er riktig at 15-åringer skal planlegge å flytte sammen før de vet hvor de vil i det hele tatt.

 

Jeg ville startet med å spørre henne litt ut personlig, om du vet du vil ha henne (ikke nødvendigvis for alltid). Spør etterhvert om hun kunne tenke seg et forhold med deg og hva slags forhold. Starte på samme skole er jo ikke så dumt, men tror du heller vil bli skuffet da, om det ikke skulle bli noe forhold.

Som sagt flere ganger allerede; Finn ut hvor dere vil :)

Lenke til kommentar

Den pappa kommentaren var satt på spissen, men ikke sikkert du tok den i farta. Det jeg mente er at "her kommer det råd fra en på 27 til en på 16 - vi lever i to forskjellige verdener hva kjærlighet angår men jeg skal prøve å hjelpe deg uansett". Men den brutale virkeligheten er at graviditet ved 14-16 års alderen forekommer i Norge idag. Kompis av meg mistet møydommen sin første gang i en alder av 13, har resultatet da blitt et barn(som fysisk er avhenger av individuell utvikling, men er fullt mulig) så hadde muligens den pappa.kommentaren min stått litt sterkere.

 

Jeg står likevel fast på det jeg sa - jeg er enig i at man ikke har behov for å planlegge resten av livet sitt i en alder av 16, men samtidig så er følelsen av å ha en fremtid sammen et veldig sterkt fundament i et forhold. Poenget mitt var vel at det fundamentet står like sterkt uansett hvilken aldersgruppe man tilhører, men dette var bare et forslag fra min side og ikke en absolutt sannhet slik Neppe kanskje tolket det.

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar
Gjest mafister
Jenta jeg er forelsket i bor 3 timer unna meg med buss og det er i Oslo av alle steder. Vi kommunisere via sms og telefon, men nå føler jeg for å gå videre og vil gjøre dette til noe mer enn bare et vennskap. Vi har kjent hverandre siden sånn ca Mars, men har vansker for å reise bort og sånn.

 

Hvordan kunne man fått gnisten større via sms og telefon. Jeg ønsker seriøse svar ikke sånne barnslige pervesje svar.

 

Og når jeg for en gangs skyld va der. Hva kunne jeg og hun funnet på der borte? Rett og slett noe som adde vert morsomt ute på byen eller noe.

 

Litt om hennes personlighet.

 

 

Ja hun er 15 altså et år yngre.

 

Vi ble kjent via Internet

 

Har ikke truffet henne så mye egentlig. Skulle ønske det ble oftere, men pga lite penger og sånn blir det vanskelig.

 

Jeg har ikke sagt direkte til henne at jeg liker henne, men jeg har sagt at det hadde vert kjipt å miste henne som venn og sånn.

 

Hun snakket mye mer i telefonen og sånn før var det faktisk hun som innledet sms samtalene mest før, men har blitt litt mindre av det (enten så mister jeg grepet eller så er det noe testing oppleg som foregår)

 

Det vi har til felles må være humor tror jeg.

Hun liker trening, fine ting og sånn. Tror hun er en fargeklatt når det gjelder klær.

 

Hun snakker veldig mye og, men det stopper emg ikke fra å like henne. Det er noe de fleste jenter gjør sikkert.

 

Hun spilte Håndball før det er også en ting og hun liker aldri å kjede seg.

Hun liker å le hele tiden.

 

Er betatt og føler det er noe i henne liksom :)

7003928[/snapback]

 

 

 

Det jeg vil ha svar på er ikke nevnt. hva er et aktuelt tema å snake om med sms telefon og msn.

 

Og når jeg først er i Oslo så ville jeg funnet på noe morsomt med henne ikke bare sitte på en benk å snakke. Hallo. Det finnes vel ting som får dette vennskapet til å bli noe mer. Har kjent henne siden Mars jo.

Lenke til kommentar

kino og café er mitt forslag. passer til ei glad jente med humor som er glad i å prate;)

 

edit: til MC2s innlegg nedenfor;

kino i seg selv er lite sosialt, men ganske koselig siden man da gjør noe sammen og kanskje løsner litt om man er sjenerte.. café etterpå er en sikker vinner med en prateglad jente;)

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

Nå er det litt vanskelig å vite hvor godt dere kjenner hverandre, men hvis dere bare er venner, og dette kommer til å bli første daten er kino blandt det dummeste man kan gjøre. Altså, mest sannsynlig kommer dere til å sitte å glo på et lerett, i hver sin stol. Ikke skap noen illusjon om at dere muligens kommer til å kline dere gjennom halve filmen, for at det skjer skjeldent på date 1.

 

Nå er dere ikke myndig så vil nok foreslå noe morro men spesielt. Kanskje dra til en klatrevegg? (Dette er vanskelig siden det avhenger 100% av personlighetene deres)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...