Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne det runde VW emblem på Passat?


kdo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med du mener bak på bilen, ikke grillen?

Er det limt bruker du et eller annet å bare "sprette" det av med. Evt. bruk nylontråd eller en stanleykniv og skjær bak. Du vil få limrester på bilen, som fjernes best ved å bruke f.eks sitrusspray og en klut. Om de er skrudd er det vel bare å løsne skruene på innsiden, men da må du jo sparkle og lakke hullene etterpå..

Lenke til kommentar

han lengter nok fremdeles etter å vite om det er skrudd eller limt :!:

men vw og audi er nokså likt..og min er en audi a4.. den var limt på, og lakkererne pussa jo det bare ned siden bakluka skulle lakkes uansett =p men sitruspray kan funke, bare at den er så jævli svak.. har prøvd det på noe annet klister før.. :blush:

Lenke til kommentar

haha ja :D Og jeg håper for all del han ikke følger rådet ditt med å sparkle over hulla og lakke for det kommer ikke til å se ut i måneskinn! her må du fram med sveisen.

Og ikke bruk stanleykniv heller,du kommer garantert til å bæsje på leggen og kutte eller ripe lakken.

La merket sitte og ikke vær flau for at du kjører vag sier jeg :)

Lenke til kommentar

Metoden med stanleykniv vaar dårlig forklart av meg desverre. Er det limt, tar du bladet, eller den rense"spatelen" som er bakpå kniven, lirker under merket, og rett og slett benner det av. Det funket for meg, ingen kutt, ripe eller bulk. De sitter faktisk ikke så veldig godt.

 

Jeg er enig med deg LCK, og med å nevne sparkling og slikt var poenget mitt at om de er skrudd er det ikke verdt bryet.

Forøvrig brukte jeg malingstynner til å fjerne limrester, dette funket og greit, så lenge man vasker grundig etterpå. Ingen merker.

 

Til opplysning utførte jeg det på en 2000 A4, på "A4" og "1.8" merkene, ikke ringene.

Lenke til kommentar

Det du eventuelt kan gjøre om du ikke vil være uheldig å skade lakken med et knivblad er å bruke fiskesen.

Ta en hårføner og varm opp limet bak emblemet, så sager du deg gjennom ved hjelp av senen. Så vasker du området godt med sitrusrens og etterpå polerer du hele bilen. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det store merket er limt, å fjernes enkelt ved bruk av tanntråd.

Funka fett på bokstavene p min passat i såfall.

 

Det store merket er neste mann ut her hos meg også, men er litt usikker som det er nevnt lengere oppe i tråden at merket lager en grop innover...

 

Men har sett litt på det, å det stikker jo ut i fra lokket, så kan jo ikke se noen logikk i at det skulle være grop inn å..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...