Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G signalforsterkning


Anbefalte innlegg

Nå har jeg lenge brukt en Linksys WRT54G med den nyeste originale firmwaren i første og andre etasjen, men nå som vi har kastet ut leieboerne, skal jeg flytte ned i underetasjen, som er en godkjent utleieenhet, altså med lyddempningsmateriale etcetera etcetera, som gjør at jeg kanskje er nødt til, og at jeg går for en trådløs løsning der også.

 

Da jeg tok med laptopen ned i leiligheten (routeren står ved modemet i 1.etasjen) fikk jeg elendige signaler, men jeg kom meg allikevel på internett, men med ujevne resultater. Jeg testet kun med laptop der jeg skal ha skrivebordet, som er på østsiden i underetasjen, mens routeren er på vestsiden i 1.etasje, derfor blir det stor forskjell også i avstand, samt høyde. Kanskje det kunne vært lurt å satt opp et aksesspunkt rett nedadstigende retning i underetasjen, altså rett under routeren i 1.etasje? Eller kanskje bare kjøpe en veldig sterk antenne til linksys routeren i 1.etasje?

 

Håper noen kan komme med tips, og hvis dere anbefaler et aksesspunkt, kom gjerne med forslag. Vil gjerne fortsette med linksysprodukter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...