Gå til innhold

Slutten på Twinking ?


Anbefalte innlegg

Poenget er vel at det skal være rettferdig for folk som spiller slik det var ment. Hadde det vert meningen at folk på lvl19 skulle løpre rundt med +30 spellpower, crusader, +15 agi på 1h, osv, så hadde de ganske enkelt vert  tilgjengelige på en mye lavere skill-level, og nå gjør de altså noe med det. Want some cheese with that whine?

Twinking er for folk som ikke klarer seg i en fair (fair som i jevn) fight og ikke har råd til penisforlenger (e-peen ref.)

6991751[/snapback]

 

Look who's talking ^^

 

Om blizzard har veldig mye imot twinking hadde de satt level req på enchants fra dag en. De må ha sett det komme. Om de faktisk aldri hadde tenkt tanken, kunne de ganske enkelt satt en stopper for det da folk begynte å twinke (enten ved å gi xp for å vinne en bg, eller sette level req's på enchants). Det er uansett for sent nå.

 

WoW skal være gøy! Mange syns kanskje det er morsommere å loke rundt i bg med en twink enn å bruke masse tid på å skaffe gear til en level 60. I low-level battlegrounds er det i alle fall mulig å være like god som motstanderen uten å være nolifer. Jeg er med på at det ikke er no kult å spille mot twinks med en vanlig alt, men da foreslår jeg at du enten levler litt lenger, eller holder deg til mainen din.

 

Og bare så det er sagt, jeg har ingen twink selv. Men jeg har spillt en del bg's med normale lowbie alts.

 

Og til dere som har problemer med at folk sammenligner wow med det virkelige liv... Det man bruker mye tid på blir man som regel god i. Enten det gjelder fotball, wow, jobb (les; du tjener mer penger) eller skole. Face it, om du vil bli best uten å investere mest tid er ikke wow, eller andre multiplayer spill for den del, spillet for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst, ikke gidd og kom med de sammenligningene deres. For det første, er wow et middelmålig spill som virkelig burde starte å ta vare på kjøperne sine nå som f.eks. AoC kommer. Tenk tilbake når din første character var, tja, kanskje 14-15 og du hadde lyst til å ta deg en tur i bg (ikke alle hadde lyst til det, men er sikkert flertall som har gjort det). Du joiner og tenker "YES, endelig skal jeg få sloss mot noen jevngode horde/alliance!". Men nei, der kom fire 19 twink rogues og slaktet deg på et brøkdels sekund. Spesielt morsomt? Nei. Positivt for den videre spillopplevelsen? Nei. Burde Blizzard reagere? Ja, hvis de vil beholde sine kunder.

Lenke til kommentar
Seriøst, ikke gidd og kom med de sammenligningene deres. For det første, er wow et middelmålig spill som virkelig burde starte å ta vare på kjøperne sine nå som f.eks. AoC kommer. Tenk tilbake når din første character var, tja, kanskje 14-15 og du hadde lyst til å ta deg en tur i bg (ikke alle hadde lyst til det, men er sikkert flertall som har gjort det). Du joiner og tenker "YES, endelig skal jeg få sloss mot noen jevngode horde/alliance!". Men nei, der kom fire 19 twink rogues og slaktet deg på et brøkdels sekund. Spesielt morsomt? Nei. Positivt for den videre spillopplevelsen? Nei. Burde Blizzard reagere? Ja, hvis de vil beholde sine kunder.

6992379[/snapback]

 

 

Igjen er det casuals som vinner til slutt..

Lenke til kommentar

Latterlig å nerfe twinking på denne måten.

Jeg er riktignok ingen megatwinker, men jeg enchanter hele tidene items til de andre characterene mine med +5 strength/stam/agi siden disse er veldig billig.

 

Jeg bruker ikke disse enchantene til pvp, men heller fordi jeg ønsker å levele fortere med mindre downtime, etc.

 

Greit at de nerfer Crusader, +15 agi, +25 agi, etc. på lowlevel characters, men for guds skyld ikke fjern muligheten til å enchante mindre harmløse enchants som +5 stam/strength/agi.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Seriøst, ikke gidd og kom med de sammenligningene deres. For det første, er wow et middelmålig spill som virkelig burde starte å ta vare på kjøperne sine nå som f.eks. AoC kommer. Tenk tilbake når din første character var, tja, kanskje 14-15 og du hadde lyst til å ta deg en tur i bg (ikke alle hadde lyst til det, men er sikkert flertall som har gjort det). Du joiner og tenker "YES, endelig skal jeg få sloss mot noen jevngode horde/alliance!". Men nei, der kom fire 19 twink rogues og slaktet deg på et brøkdels sekund. Spesielt morsomt? Nei. Positivt for den videre spillopplevelsen? Nei. Burde Blizzard reagere? Ja, hvis de vil beholde sine kunder.

6992379[/snapback]

 

 

Igjen er det casuals som vinner til slutt..

6992389[/snapback]

 

Alle som ikke har en 60 char og 500 gull er casuals? Jeg twinker ikke selv, fordi det suger og er kjedelig, basta. Du er bare grinete fordi du kjøpte og enchantet masse dyre ting på twinken din, rimelig sikker på det.

 

Er dog enig at Blizzard kunne løst problemet på en annen måte. F.eks. som det blir nevnt her, kunne characters med så og så bra stats kommet i gruppe med hverandre. Dvs. twinked vs twinked, og normale vs normale.

Lenke til kommentar
Poenget er at man ikke får det samme hvis man ikke spiller like mye... Bare greit at jeg som ikke spiller alt for mye ikke har fullt tier3, mens alle de som tar Kel'Thuzad og velger å bruke tiden sin på det, får det...

 

Faktisk en grei sammenligning det med jobben. Jeg krever ikke millionlønn hvis jeg har gitt faen gjennom hele grunnskolen, og dreti i videre utdanning...

 

Kommunistiske tanker dere har  :no:  "Alle skal ha det likt, uansett forhold"

6991727[/snapback]

Husk at dette gjelder helt ferske spillere. "Yay, lvl 15, tar en tur i BG." Score resultat. Score 0-586

 

Hva slags intrykk hadde det gjort på deg om dette spillet da?

Lenke til kommentar
Husk at dette gjelder helt ferske spillere. "Yay, lvl 15, tar en tur i BG." Score resultat. Score 0-586

 

Hva slags intrykk hadde det gjort på deg om dette spillet da?

6994146[/snapback]

Vel.. Det er vel litt drøyt å skylde på twinkinga. Jeg har mye pvp erfaring fra før og når jeg maksa gearet mitt på shaman min og noen overlevbare enchants prismessig som +5 stam boots (spiller Alliance til vanlig) så hadde jeg ikke noe problem med å eie alle andre. Er du ny til spillet og pvp vil du uansett få ræva di eid samme om de har enchant eller ikke for de har uansett ufattelig mye bedre gear enn deg.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Er du ny til spillet og pvp vil du uansett få ræva di eid samme om de har enchant eller ikke for de har uansett ufattelig mye bedre gear enn deg.

6994220[/snapback]

Klart du ville ha dødd en del. Men det er forskjell å bli critbackstabba av en halv defias rogue med Pearlhandled-dagger, enn å bli grisebanka av en warrior med smites mighty hammer, crusader og 2000hp.

Lenke til kommentar
Morsomt. Du mener altså at 100hp på head+leg+chest, 9sta på bracer, 7sta på boots, samt en solid mengde dodge og crit fra 2x 15agi + 15agi på gloves ikke har noe å si?

6994290[/snapback]

Selvsagt har det noe å si. Jeg sier at en som er ny til spillet vil bli eid uansett.

Lenke til kommentar

Jeg startet å twinke en drøy måned etter at WoW kom til Norge og holdt det gående helt til jeg sluttet å spille for kort tid siden. Jeg har hatt det kjempegøy. Jeg har fra dag en av kun vært interessert i PvP. Med twinking mener jeg her å ligge på max lvl for den aktuelle gruppen med best mulig utstyr og enchants (ikke alltid det aller beste). Jeg sier dette slik at ingen siden kan si at jeg er en casual som griner på hjelp fra blizzard fordi jeg blir eid med min lvl 10 prest i BG.

 

Det er bred enighet både blant de fleste twinkere og casuals at max enchants skulle hatt level restriksjoner. Nå blir noe endelig gjordt med dette uten at det ødelegger for dem som har twinket.

 

Twinks med et gram selvtillit og ære innrømmer at et system som bedre ivaretar de spillere som er i nedre halvdel av hver gruppe (10-14, 20-24 osv) er til spillets beste. Jeg meier dem ned med mine twinks fordi de er der, men det er meningsløst. Hadde de vært lvl 27 istedenfor 21 så hadde de kunne bidratt. Når gruppene først er såpass vide, så er det bra at en viss differensiering kommer på plass. Det er ingen ære i å drepe greys.

 

Twinking, såvidt jeg kan se, blir mye det samme som før. Å drepe en utwinket 25-29 for en 29 twink, er like lett som før. Forskjellen er at tapere som smeagoldfish får færre grå å drepe. Det burde han være fornøyd med. At han ikke er det kan bare forstås slik at han har problemer med å ta nontwinks på omtrent samme level, eller at han er redd for å møte litt flere twinks som han selv.

 

Twinkere, jeg har en oppfordring til dere: Twink en klasse få andre tør satse på. Jeg har gjordt det med stor suksess. Jeg hadde en 19 rogue akkurat som ALLE andre og herregud så fort jeg gikk lei. Rogues er for bra på 19. 100% dodge med evasion? Latterlig. Og den skaden de gjør... Nok om det. Skap litt diversitet. Gjør noe få andre gjør. Gjør noe du kan være stolt av. En venn hadde en mage med max +fire dmg. Boom! Hjelper ikke å ha dobbel lifestealing da.

 

Alt i alt er dette forbedringer. Det blir mer morro for twink og for casual, ikke mindre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Twinkere, jeg har en oppfordring til dere: Twink en klasse få andre tør satse på. Jeg har gjordt det med stor suksess. Jeg hadde en 19 rogue akkurat som ALLE andre og herregud så fort jeg gikk lei. Rogues er for bra på 19. 100% dodge med evasion? Latterlig. Og den skaden de gjør... Nok om det. Skap litt diversitet. Gjør noe få andre gjør. Gjør noe du kan være stolt av. En venn hadde en mage med max +fire dmg. Boom! Hjelper ikke å ha dobbel lifestealing da.

 

Alt i alt er dette forbedringer. Det blir mer morro for twink og for casual, ikke mindre.

6994533[/snapback]

 

Det hjelper kanskje ikke med lifestealing, men det er også noe som heter stealth og ambush :)

Lenke til kommentar
Morsomt. Du mener altså at 100hp på head+leg+chest, 9sta på bracer, 7sta på boots, samt en solid mengde dodge og crit fra 2x 15agi + 15agi på gloves ikke har noe å si?

6994290[/snapback]

Selvsagt har det noe å si. Jeg sier at en som er ny til spillet vil bli eid uansett.

6994391[/snapback]

 

Hva med å gi de som er nye i spillet en ørliten sjanse til å prøve å slå tilbake kanskje?

 

Jeg gikk in i WSG som sagt med min 25 shaman, kun equipped med random drops og quest rewards. Det stoppet meg overhode ikke fra å bli 1-shotted av alt fra paladins til rogues.

 

Endte opp med en sur AFK da jeg fant ut at samtlige på alliance hadde laaaaaangt over 1.5k hp. Da blir det pokker meg rimelig uspillelig om det er din 1ste char eller 187ende for å si det slik. Jeg har penger nok til å twinke flere chars, men nå klarer jeg å vinne BG's med main, så jeg kan ikke helt se vitsen med å kaste bort en masse gull for å vinne i et eneste rotterace av en BG der første hit teller mer enn noe annet.

 

Nå må dere egentlig begynne å tenke litt. For å sette det i perspektiv kan dere levle en character opp uten å kitte den ut og pelle dere inn i WSG / AB på level 24-27. GL HF.

Lenke til kommentar

Det blir jo det samme i lvl 51-60 BG, noen er blue Q spillere og andre er full naxx t3 spillere. Man blir like eid der om man ikke gidder å bruke til på raiding. VS man blir like eid i bg på lvl 19 om man ikke gidder å bruke tid på twinking. det tar ca 8-9 dager å lage en 60 så klager man på at man må dø litt i bg i en uke? teit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...