Gå til innhold

De morsomste mobilhistoriene


SiR0

Anbefalte innlegg

Vi har hørt om mange mobilopplevelser her, både morsomme, rare og pinlige. Noen har mistet mobilen på sjøen, noen har sendt SMS til heelt feil person.

 

Og hvem husker ikke Bridget Jones som etter en het natt tar telefonen og sier:

 

- Bridget Jones, wanton sex goddess, with a very bad man between her thighs.

...

- Mum, hi!

 

 

Nedenfor kan du lese om noen av opplevelsene redaksjonen har hatt med mobilen. Hva er det morsomste du har opplevd?

 

PS: Du må være registrert for å poste i forumet. Her blir du medlem!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min første mobiltelefon led en veldig ironisk død. Jeg ødela den ved å miste telefonkatalogen på den. Skulle slå opp et nummer, glapp katalogen, og det ene hjørnet på katalogen traff skjermen på telefonen.

 

Det var en gledens dag siden telefonen var en kanarigul Siemens C10, og jeg nå kunne kjøpe meg en ny og helt annen telefon.

Lenke til kommentar

En mørk februarnatt, under to trær i Indre Troms, lå jeg godt skjult i den hvite kamuflasjedrakten min. Med mitt ikke alltid så pålitelige AG3-gevær godt plantet i hendene speidet jeg konsentrert etter mulige fiender. Lyd, ild og andre partyeffekter var selvfølgelig ensbetydende med dasstømmingstjeneste. De seks hvitkledde personene rundt meg hadde ikke gitt fra seg så mye som et pip den siste halvtimen. I 30 minusgrader er det i tillegg labert med dyrelyder i den nordnorske fjellheimen. Om du ennå ikke skulle ha forstått det: Det var forbasket stille.

 

Helt til den mandige kjenningsmelodien fra Airwolf gav seg til kjenne.

 

I militæret skal du ha rede på nøyaktig hva som er i lommene dine, og i hvilken lomme det ligger. Til enhver tid. Vel, det hadde ikke dragon Eltervåg. Telefonen befant seg i høyre brystlomme i jakken under den hvite kamuflasjedrakten, noe som tok vel 40 sekunder å oppdage.

 

For å gjøre en lang historie kort: Noen™ endte opp med dasstømmingstjeneste.

Lenke til kommentar

17 mai 2003, tidlig morgen på Lillestrøm jernbanestasjon, fullt av folk. Da blir det helt feil når telefonen ringer og den russiske nasjonalsangen fyller rommet.

 

Julaften 1999 skulle jeg legge fra meg telefonen på et sted der verken bikkjer eller unger kunne finne den. Jeg valgte et punkt helt øverst på bokhylla hos dem jeg skulle være hos. Det jeg oppdaget alt for sent var at der hadde husets frue plassret en skål med furunålsåpe, for å døyve røyklukta. Telefonen virket helt ok etter zalobadet, men den luktet jo furunål et halvt år etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange artige mobilopplevelser. Noen av de verste har jeg gitt og fått i militæret, da det gikk sport i å stjele medsoldaters telefoner og sende slibrige meldinger til tilfeldige kvinnenavn i kontaktlisten.

 

Likevel er kanskje en av de flaueste opplevelsene mine den gangen jeg sendte en SMS til helt feil mottaker.

Dette var for nesten halvannet år siden. Jeg hadde en date med ei jente jeg nettopp hadde møtt, og det hele skulle finne sted hjemme hos meg.

 

Jeg bodde sammen med en kamerat, og for å sikre meg at leiligheten var tom den kvelden, sendte jeg følgende SMS til ham (fritt etter hukommelsen):

"Gidder du å sove hos dama di i kveld? Jeg får besøk og skal tafse på sofaen, så med mindre du vil være vitne til stygge scener, holder du deg borte"

 

To minutter etter at meldingen ble sendt demret det for meg. Jeg hadde sendt den til feil person. Og ikke bare det: Jeg hadde sendt den til daten!

 

Jeg gjorde et forsøk på å bortforklare, men mine intensjoner var avslørt. Det kunne uansett gått mye verre med daten. Jeg og hun har nemlig vært sammen siden :)

Lenke til kommentar

Marius hadde nettopp sovnet på LAN-et vårt etter å ha vært våken i over ett døgn. Klokka var 6 på natta, og han sov som en stein, så vi tenkte vi skulle ha det morsomt med han. Vi tok den gamle Nokia-telefonen hans, satt på den mest bråkete ringetonen på høyeste volum, snek oss inn på soverommet og tapet telefonen under sengen hans.

 

Etterpå gikk vi ut igjen i stua, og begynte å ringe. Vi ringte trolig i 10 minutter sammenhengende og lo godt av tanken på forvirrede, søvndrukne Marius på leting etter telefonen sin.

 

Plutselig svarte det, og jeg hørte faren min med en irritert stemme i andre enden:

 

- Øystein, hva i svarte huleste ringer du midt på natta for?

 

Marius hadde jo hørt oss han. Så snart vi var ute av soverommet, hadde han viderekoblet telefonen sin hjem til foreldrene mine, og lagt seg til å sove med et smil.

Lenke til kommentar
Marius hadde jo hørt oss han. Så snart vi var ute av soverommet, hadde han viderekoblet telefonen sin hjem til foreldrene mine, og lagt seg til å sove med et smil.

 

Lol, håper du fikk lærepenge der med å ikke kødde med folk mens de sover på lan. Marius er ingen dum fyr i dette tilfellet, bra jobba marius! ikke la noen kødde med deg!

Lenke til kommentar

Kan ikke tro at så få har flauser å dele, enten det gjelder sending av tekstmeldinger til feil person eller den velkjente lommeringingen. Ikke vær sjenerte ;)

 

 

Kom ikke på noen flauser i farta, men kjører på med en eller annen historie likevel: Jeg og en kompis skulle bade fra en gummibåt. Da vi hadde kommet oss et stykke fra land, merket jeg at mobilen min lå i lomma. Båten var våt innvendig, og jeg orket definitivt ikke å ro til land igjen bare for å legge fra meg telefonen.

 

Løsningen ble å kaste den så langt som mulig, i 45 graders vinkel i ekte mobilkasting-stil, og håpe på å treffe forbi fjærsteinene og helt frem til gresset. Men det skjedde selvsagt ikke. Mobilen traff en fjærstein med stor styrke, så delene fløy om kapp.

 

Telefonen var en god gammel Samsung S100, og overlevde faktisk det hele. Antennen knakk halvveis, og i ettertid erstattet jeg den med en treskrue som jeg skrudde inn mot kontaktpunktet til antennen.

 

Mobilen døde noen måneder senere da jeg skulle stramme til skruen, og skrudde den alt for langt inn i elektronikken.

Lenke til kommentar

Jeg lå i senga med klær på med hun som da var dama mi (hadde akkurat blitt sammen), hadde store lommer og mobiler hadde klart å snike seg inn mot midten. Jeg hadde skrudd av lyden. Dum som jeg var hadde jeg glemt at jeg hadde mobilen der, plutselig ringte den. Jeg greide selvfølgelig å spørre dama om hun hadde i en vibrator :innocent: Ble litt flaut etterpå.

Lenke til kommentar

Var for noen år siden på en seriøs flørt med ei som het Christina. Gikk en hel del sms frem og tilbake og spesiellt når man var på fylla. Hadde ikke skjedd noe annet en flørting enda når dette skjedde:

 

En av disse fyllakulene gikk det ekstra hett for seg. Meldingene ble fort rimelig slibrige og av svært personlig art. Var svært så fornøyd med meg selv utpå natta og bedre ble det når hun inviterte på nattlig besøk. Problemet var at hun sov jo som en stein når jeg ringte på og skjønte ikke hva jeg snakket om. Hun hadde ikke sendt en eneste sms til meg den kvelden og lurte egentlig på hvorfor jeg ikke hadde hørt fra meg.

 

Dagen etterpå sjekker jeg meldingene mine... Desverre har jeg en kompis som heter Christian og med samme etternavn som Christina. Og i fylla hadde jeg ikke sett at første meldingen var fra Christian. Han og et par andre kamerater hadde hatt seg en rimelig god latter på min bekostning den kvelden :tease: Og de lo godt når jeg stakk innom senere den søndagen...

Lenke til kommentar

Dette er noen år siden.

 

Jeg og kollektivet hadde invitert til fest og jeg hadde selvsagt sørge for at dama jeg hadde ett godt øye til kom.

I løpet av hele kvelden gjorde jeg ulike tilnærminger for å tiltrekke meg skjønnhetens oppmerksomhet uten suksess. Hun var relativt uintresert.

Jo lengere utpå kvelden det gikk og dess mer alkohol jeg fikk innabords, jo mer desperat ble jeg.

I ett siste forsøk tok jeg mobilen hennes. Jeg trua med å sende slibrige meldinger til noen på telefonlisten hennes. Hun var like likegyldig. Jeg skrev følgende melding og viste henne: Jeg synes du er søt!

Hun heiste på skuldra og snudde seg for å prate med noen andre og jeg endte med å sende meldingen til meg selv.... Ha, der fikk hun!?

 

Vel, jeg dro ut på byen for å søke lykken andre steder og havnet tilslutt på en brun brun pøbb og da jeg endelig satte nesen ensom hjemover var jeg hva best kan beskrives som kanon camping.

 

Da jeg kom hjem fant jeg frem mobilen min, hvor det var en melding fra ett ukjent nummer, med meldingen: Jeg synes du er søt!

Jeg hadde selvsagt glemt at dette var min melding og ble kjempe oppspillt og jeg svarer omtrent følgende: Hei, jeg synes sikkert du også er søt. Skal vi møtes?

 

Søndags formiddag var mild sagt ubehagelig. Og fyllenervene har vel sjelden vært værre enn da meldingen: Din forbanna idiot! kom. Jeg husket med ett alt. For å si det sånn: Det tok en stund før jeg gikk rakrygget på forelesning igjen.

Lenke til kommentar
En mørk februarnatt, under to trær i Indre Troms, lå jeg godt skjult i den hvite kamuflasjedrakten min. Med mitt ikke alltid så pålitelige AG3-gevær godt plantet i hendene speidet jeg konsentrert etter mulige fiender. Lyd, ild og andre partyeffekter var selvfølgelig ensbetydende med dasstømmingstjeneste. De seks hvitkledde personene rundt meg hadde ikke gitt fra seg så mye som et pip den siste halvtimen. I 30 minusgrader er det i tillegg labert med dyrelyder i den nordnorske fjellheimen. Om du ennå ikke skulle ha forstått det: Det var forbasket stille.

 

Helt til den mandige kjenningsmelodien fra Airwolf gav seg til kjenne.

 

I militæret skal du ha rede på nøyaktig hva som er i lommene dine, og i hvilken lomme det ligger. Til enhver tid. Vel, det hadde ikke dragon Eltervåg. Telefonen befant seg i høyre brystlomme i jakken under den hvite kamuflasjedrakten, noe som tok vel 40 sekunder å oppdage.

 

For å gjøre en lang historie kort: Noen™  endte opp med dasstømmingstjeneste.

6989268[/snapback]

 

Hehe.. artig historie! Du er flink til å skrive. :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg har ikkje så veldig mykje å fare med på denne fronten, men eg hadde ei lita oppleving i jola i fjor. Eg hadde på det tidspunktet ein Siemens M65, der det fylgte med ein ringetone som bestod av rimeleg realistisk kattemjauing. Eg var som vanleg heime hjå mor mi i jola, og fann ut at eg skulle prøve å lure ho. Så eg sette på denne ringetonen og la telefonen nedi ein bolle med einerkvistar som min moder hadde sett opp til pynt.

 

Jau då, mor mi begynte å lure litt ho, men ho fann rimeleg fort ut at det måtte vere eg som hadde funne på noko, sidan katten beviseleg var ute. Eg sa at det var telefonen min, og då spurde ho kor eg hadde lagt han. Eg fortalde at han låg nede i einerbollen. "Ja, men den er full av vatn!" var svaret eg fekk då.

 

Jau då, han vart rimeleg blaut, den telefonen. Men, bortsett frå ei viss surkling i høgtalaren resten av kvelden, så gjekk det av seg... :p

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Dette var for par år siden, jeg hadde hurtigtast #1 til Telenor Kunderservice, men av en elller annen grunn var ikke nr til Telenor Kunderservice, den dagen hadde jeg problemer med å sende sms så jeg ringte da til Telenor Kund.

 

Det ringte veldig lenge uten sånn auto-svar, plutselig svarer den andre siden "HVA ER DET DU VIL??", sånn skikkelig frekk stemme, jeg bare "Ehh... Jeg har problemer med å sende sms, hva må jeg gjøre?"

 

så svarer vedkommende "JOO!! DET DU GJØR FØRST DA, ER AT DU TAR PEKEFINGEREN OG STIKKER LANGT OPPI RUMPA, SÅ SNURER DU TO GANGER RUNDT, ETTER DET FÅR DU SENDT SMS"

 

Jeg rista på hodet var helt skjeivi hodet, dumme meg sa jeg "Tusen takk for hjelpen" og la da på, sjekket nr senere og det var til en jobb kollega som satt 3 border fra meg.

 

Følte meg skikkelig teit den dagen ass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...