Gå til innhold

55 prosesser i windows, mye?

Brian

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

sitter her med den bærbare pc'n til foreldrene mine, og la merke til at det var 55 prosesser som gikk. syntes det var litt mye, siden jeg på min egen pc bare har 32 prosesser. er dette normalt, eller er det mange prosesser som jeg kan avslutte?

pc'n det er snakk om er en acer aspire

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kommer jo helt an på hvilke prosseser dette er snakk om, men synes det hørtes i overkant mye ut. Har du sett igjennom prossesene og sjekket hva de er?

6968106[/snapback]

ja har sett litt, men siden det er en acer pc så er det litt andre prosesser som jeg ikke er vant med. er heller ikke så veldig sikker på hvilke prosesser som er vanlige å ha oppe. hvordan kan jeg få luket ut de unødvendige?

Skrevet

55 er nok litt mye hvis den bare brukes til enkle ting. Kanskje du skulle skjekket den for virus, spyware og adware.

Jeg har 34 prosesser når jeg kjører antivirus, brannmur, bluetooth, MSN, WinAmp, Last.fm, µTorrent og Dolphin.

Skrevet
55 er nok litt mye hvis den bare brukes til enkle ting. Kanskje du skulle skjekket den for virus, spyware og adware.

Jeg har 34 prosesser når jeg kjører antivirus, brannmur, bluetooth, MSN, WinAmp, Last.fm, µTorrent og Dolphin.

6968153[/snapback]

ja, den blir bare brukt til å gå på nett og slike småting. skal prøve å scanne nå. bruker ad-aware se personal og windows defender til spyware, og norton til antivirus.

Skrevet

Hvis du poster en hijackthis logg her så er det sikker noen som kan se på den og gi deg noen tips.

Du kan fjerne oppstartselementer ved å skrive msconfig i kjør og gå i fanen oppstart. Hvis det er noen du er sikker på du ikke trenger, der kan du se hvilke filer som starter opp.

Skrevet

Det er jo spørs hva du bruke maskinen til, er det kun å skrive i word og lese på vg så er det mye. Men da har det ikke store betydningen heller fordi det krever ikke så mye av maskinen heller, men jo raskere jo bedre.

Men å ta en titt i oppstarten kan være greit en gang innimellom. Hvis du tar et screen shot av oppstart delen i msconfig så kan jeg se på den og prøve å gi deg tips.

Skrevet (endret)

lasta ned hijackthis og fikk denne loggen, hvis det er den dere mener:

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\Windows Defender\MsMpEng.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe

C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccProxy.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

C:\Programfiler\Norton Internet Security\ISSVC.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Acer\Empowering Technology\admServ.exe

C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\TV\CLCapSvc.exe

C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe

C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\CLML_NTService\CLMLService.exe

C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\Programfiler\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe

C:\Programfiler\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\TV\CLSched.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE

C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\PCMService.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSloader.exe

C:\acer\Empowering Technology\ePower\epm-dm.exe

C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZgAcer.EXE

C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe

C:\Acer\Empowering Technology\admtray.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\Programfiler\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxext.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\DOCUME~1\Bent\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

Endret av Brian_N
Skrevet

Vanligvis på bærbare PCer er det mange prosesser oppe å kjører pga. tileggsprogrammer som følger med. Jeg vil anbefale deg å se gjennom programmer i tray, og avslutte og fjerne fra oppstarten de du ikke trenger. Har hatt samme problemet selv, og det gjorde PCen betydelig raskere under oppstart

Skrevet (endret)
Vanligvis på bærbare PCer er det mange prosesser oppe å kjører pga. tileggsprogrammer som følger med. Jeg vil anbefale deg å se gjennom programmer i tray, og avslutte og fjerne fra oppstarten de du ikke trenger. Har hatt samme problemet selv, og det gjorde PCen betydelig raskere under oppstart

6977186[/snapback]

ja, men siden det er mange slike acer prosesser som jeg ikke vet hva de gjør, så vil jeg ikke avslutte de.

Endret av Brian_N
Skrevet
ja, men siden det er mange slike acer prosesser som jeg ikke vet hva de gjør, så vil jeg ikke avslutte de.

6977203[/snapback]

Kanskje det står noe i manualen om hva de gjør. Ellers tror jeg ikke noen av dem er spesielt viktige...

En idé kan være å si navnene på dem her, så kan vi se om noen av dem ikke er vits å ha...?

Skrevet (endret)

6977203[/snapback]

Kanskje det står noe i manualen om hva de gjør. Ellers tror jeg ikke noen av dem er spesielt viktige...

En idé kan være å si navnene på dem her, så kan vi se om noen av dem ikke er vits å ha...?

6977215[/snapback]

ja, men det blir mye og ramse opp. går det ikke an å få hijackthis til å finne navnene på disse prosessene? kan jo nevne noen prosesser her da: igfxsrvc.exe eDSloader.exe SynTPLpr.exe RegServc.exe ..........

Endret av Brian_N
Skrevet (endret)

kan prøve å legge ved et bilde.

edit: skjønner ikke hvorfor bildet ikke kommer med. finner fram bildet og trykker på legg til vedlegg, og etter at det er ferdig lasta ned, så kommer det likevel ikke med.

Endret av Brian_N
Skrevet
kan prøve å legge ved et bilde.

edit: skjønner ikke hvorfor bildet ikke kommer med. finner fram bildet og trykker på legg til vedlegg, og etter at det er ferdig lasta ned, så kommer det likevel ikke med.

6977257[/snapback]

Det skal ike være lett. :whistle:

Legg det på Imageshack da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...