Gå til innhold

Labview - koble pc`n til eksternt målingsutstyr


Anbefalte innlegg

Sikkert noen av dere som bruker programmet labview til å konstruere diverse kretser på PC.

 

Jeg er på jakt etter et interface for å kunne lese av spenninger samt ha noen binære I/O porter. Vi bruker dette på skolen, men saken er at de pci interfacene der koster rundt 10 lapper :cry:

 

De selger noen her: http://www.ni.com/dataacquisition/ men dette er også dyre saker...

 

Mitt spørsmål er om noen selger billige tilkoplingsmuligheter (evt brukt) for å lese av spennigner, boolske variabler ++ for tilkopling til labview via usb, pci, firewire el. for en billig penge?

 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til noe billig sånnt utstyr, men Labview kan jo lese av ting direkte fra serieport og lydkort (lydkort avlesning ligger litt langt inn i menyer). Så om du greier å programmere en MCU med UART kommunikkasjon skal du enkelt kunne lage deg et interface mot PC som både leser digitale og analoge verdier. Det finnes sikkert tegninger og kode for slike ting på nett om man leter litt. Mulig at labview også kan fungere direkte mot paralellport også noe som vil gjøre det meget enkelt å få digital IO.

 

TEG

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

AH! De på den! Takker så mye. midt i blinken. Rart jeg ikke så den selv.

 

Og her er det ikke noe mer triks og fiks som trengs? Plug and play usb? (regner med at den trenger NI drivere da :p )

 

 

EDIT: 1.125,-? Hvor krysser man av for studentrabatt? Jeg får pris 1.250,-

Endret av Koffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...