Gå til innhold

Tips til class


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hunter er veldig morsomt også er de enkle å levle.

Samme går vel for mage.

 

Warlock derimot er ikke så lette å levle, men det er verdt strevet.

På lvl 42 når du får death-coil (skill-coil) så blir du udødelig.

Men warlocks er ganske useless i raids desverre :/

6978447[/snapback]

 

Eh. DC er fin å ha når en rogue har brukt hele CS-gouge-KS-rutinen sin, og man har et lite vindu hvor man kan få brukt et spell. Det er ingen IWIN-knapp, med mindre du sloss mot ferske 60-er som har 3k hp.. da kan kanskje 5-600hp være en del.

 

Ubrukelig i raid også, ja. Hvilken stat er det du fokuserer på, spirit?

Lenke til kommentar
Hunter er veldig morsomt også er de enkle å levle.

Samme går vel for mage.

 

Warlock derimot er ikke så lette å levle, men det er verdt strevet.

På lvl 42 når du får death-coil (skill-coil) så blir du udødelig.

Men warlocks er ganske useless i raids desverre :/

6978447[/snapback]

 

Eh. DC er fin å ha når en rogue har brukt hele CS-gouge-KS-rutinen sin, og man har et lite vindu hvor man kan få brukt et spell. Det er ingen IWIN-knapp, med mindre du sloss mot ferske 60-er som har 3k hp.. da kan kanskje 5-600hp være en del.

 

Ubrukelig i raid også, ja. Hvilken stat er det du fokuserer på, spirit?

6979397[/snapback]

 

 

Hehe! Warlocks kan da ikke DPS?? :tease:

 

Et raid uten warlocks er trist. SS og HS er èn ting. CoE og CoR (og lignenede curses som øker DPS for andre klasser) er en annen ting. Lock'ens egen dmg spells er en tredje ting!

Jeg har aldri møtt en warlock som ikke kan ta aggro om han vil, selv uten shadowpriest til å booste.

I tillegg har man CC og VW- tanking (Begrensede muligheter, men Garr og Razor er 2).

 

Locks er veldig grei å ha, selv om jeg ikke liker å spille de.

Lenke til kommentar

Roll en druid.

 

Hvorfor? Jo, ganske enekelt fordi det er en morsom og "progressive" klasse. De første levlene opp til 20 går fort og er ganske underholdene, fordi man får Cat form og Bear form. Mange kjekke druid quests her. :). Det er ikke spesielt tregt å levle så snart man får Cat Form, feral spec er en god ide til lvl 60. Stealth er også en fin bil =)

 

En fordel frem til lvl 60 er at en druid er svært allsidig. Du kan godt tanke eller gjøre dmg i instancer, selv om du ofte ka komme til å ende opp som healer. Det er ganske bra variert.

 

Som druid kan du være caster, melee damagedealer, healer og tank. Mange valgmuligheter.

 

På lvl 60 ender mange druids opp som healers, og speccer restoration. Druids er bedre healere en Shamans, og når nesten opp til Priests, synes i alle fall jeg. Druids får lett guilds, og har mange muligheter på den måten.

 

Ser man frem mot Burning Crsuade tror jeg Druids blir enda mer ettertraktet. Det er allerede en av de alle minst spillte klassene i WoW, og de nye factonene får ikke Druids. Det vil si at folk som har denne klassen kan bli enda mer ettertraktet.

 

Ikke roll en Hunter eller rogue. På de fleste servere er det alt for mange av disse. Rogues er bra damage dealers, men det kan være veldig tøft å få guild. Hunters er for øyeblikket nærmest ubrukelige i Engame raiding, til annet enn tranq shot.

 

Man skal selvfølgelig velge noe som passer enn selv uansett :)

 

Når det gjeder proffesions, gå for Heralism/skinning/mining. Gathering proffesions gir mye penger. Det er så mange crafters dr ute som kan lage det du trenger billig, og da er det mye berde å ha Gathering proffesions hvor du tjener mer penger på andres latskap

Lenke til kommentar

Jeg sier bare det jeg mener her. Warrior er mektig digg, fordi du kan gjøre en del skade, og tåle masse. Du er veldig avhengig av utstyr, men da er du også mye mer påvirket om du har bra utstyr. Warrior har shield bash, charge, hamstring og overpower, som er geniale skills imo. Og warriors er livsviktige i raid. Det er en liten utfordring å lære seg å tanke, men det er verdt det.

 

Warriors er morro å spille, både i group og solo. PLUSS, de er noen djevler i BG!

Lenke til kommentar
Hunters er for øyeblikket nærmest ubrukelige i Engame raiding, til annet enn tranq shot.

 

6980652[/snapback]

 

Hva med DPS'en til en Hunter? Skjeldent en hunter ikke ligger på top5-lista i endgame raids, dersom du vet hvordan du skal spille klassen.

 

Hunters er "like ubrukelige", som du sier, i endgame raids som Rogues.

Hvor tror du DPS'en ville blitt av dersom vi ikke hadde hatt Hunters og Rogues?

Lenke til kommentar
På lvl 42 når du får death-coil (skill-coil) så blir du udødelig.

 

Har blitt kommentert tidliger i tråden, men må bare..

 

Uten DC kan du UMULIG vinne mot enhver kompetent rogue med opener, med mindre du har superoverlegent gear. Resister en rogue deathcoil er jeg som regel død (har dog omtrent bare blues).

 

Desverre har DC blitt et offensivt våpen nå, og jeg håper at de nerfer den til 5yard range elno.

 

Ontopic: Ville valgt rogue eller Paladin :) (Hunter er ikke barebare i pvp)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Hunters er for øyeblikket nærmest ubrukelige i Engame raiding, til annet enn tranq shot.

 

6980652[/snapback]

 

Hva med DPS'en til en Hunter? Skjeldent en hunter ikke ligger på top5-lista i endgame raids, dersom du vet hvordan du skal spille klassen.

 

Hunters er "like ubrukelige", som du sier, i endgame raids som Rogues.

Hvor tror du DPS'en ville blitt av dersom vi ikke hadde hatt Hunters og Rogues?

6983604[/snapback]

 

Mages og rogues har bedre DPS enn det hunters klarer, i de aller fleste fighter. Det kan jeg si på bakrunn av hva jeg har sett i NAx raids. Full tier 2,5 hunters klarer skjedlen topp 10 lista.

 

En del guilds veler å ikke ha hunters med på en del bosser i Nax.

Lenke til kommentar

Hunters i T2 har bedre DPS enn T2,5. +dmg for Arcane Shot? hah!

 

Da jeg var aktiv med min hunter var vi 2-3 hunters som alltid var innenfor top 10, 1-2 av oss top 5. (Hvem av oss varierte litt)

 

 

Jeg har vært i guild der hunters ikke bruker Aimed Shot pga de er redd for å dra aggro. De var ubrukelige i raids. Latterlig DPS. Men hunters som kjører med en ordentlig AS/Auto/MS- rotasjon kan gjøre veldig god damage. Mot Ragnaros var vi som regel 5 huntere i top 5.

Lenke til kommentar
Hunter er veldig morsomt også er de enkle å levle.

Samme går vel for mage.

 

Warlock derimot er ikke så lette å levle, men det er verdt strevet.

På lvl 42 når du får death-coil (skill-coil) så blir du udødelig.

Men warlocks er ganske useless i raids desverre :/

6978447[/snapback]

 

Eh. DC er fin å ha når en rogue har brukt hele CS-gouge-KS-rutinen sin, og man har et lite vindu hvor man kan få brukt et spell. Det er ingen IWIN-knapp, med mindre du sloss mot ferske 60-er som har 3k hp.. da kan kanskje 5-600hp være en del.

 

Ubrukelig i raid også, ja. Hvilken stat er det du fokuserer på, spirit?

6979397[/snapback]

 

 

Nei jeg satser ikke på spirit, det har fint lite med det jeg mente å gjøre.

 

Det her sier vel det meste, http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...=37094041&sid=1 .

Men det er kanskje litt overdrevet.

Lenke til kommentar

Ting jeg syns er morsomme, uttalt fra Warlocks:

- Warlocks is a ->challenging<- and fun class to play.

- Warlocks is a gimp in PvE

- Warlocks DPS is inferior to everybody else

- Warlocks never get priority on debuffslots

 

Svar:

- Enhver kan rocke verden på PTR med en warlock, også de som ikke har hatt en 60 warlock før. Om den er mosrosm eller ikke er opp til hver enkelt. Men locks har klart å skape en myte om at de er vanskelige å spille uten at jeg fatter hvor det kommer fra.

- L2DPS

- L2DPS

- Skaff deg en seriøs raidleader

 

Warlocks er flotte raidmembers. De tar lite skade annet enn fra Life Tap, og locks som kan kontrollere aggro holder veldig høy DPS.

Utility og DPS, kan man spørre etter mer ?

Lenke til kommentar

Warlock er langt på vei den mest komplekse classen og krever mange ganger høyere innsats å spille enn sine melee all-instant-abilities counterparts.

Enhver kan rocke verden på PTR med en <insert class here>
more like it.

 

Warlock har etterhvert veldig mye som svinger for seg og meier ned masse med rett spec og lite effort, men uhåndgripelige faktorer er det sneversynte imbesiler overser(og dem er det ikke rent få av). Når warlock er en av de letteste classene i spillet å gjøre skade på - en treig klump med clotharmor og absolutt ingen escapespells og rekordfå damagereducing abilities og alle med mer enn støv mellom øra gjør dem som oftest til sitt target #1 i PVP gjør ikke death coil så veldig mye lenger. Pet management - soul shards(ja, du viste vel at du må skaffe dem selv vanligvis mr. PTRownage?) dyr mana cost på buffs, mangedobbel restitusjonstid i forhold til så og si alle andre classer.

 

-Det krever rett og slett mer å spille warlock i det lange løp. Og når det er sagt er warlock langt, laaangt fra en gimp class og er et godt supplement i pve. Men det er pokker meg ikke bare fryd og gammen som visse idioter som ikke engang spiller warlock vil ha det til.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar
Hunter er veldig morsomt også er de enkle å levle.

Samme går vel for mage.

 

Warlock derimot er ikke så lette å levle, men det er verdt strevet.

På lvl 42 når du får death-coil (skill-coil) så blir du udødelig.

Men warlocks er ganske useless i raids desverre :/

6978447[/snapback]

 

 

Nei, helt uenig. Warlock er lett å levle og er absolutt viktige i raid. De kan summone, lage heathstones, draine mana (for eks er det veldig viktig med mana drain med Venoxis og Thekal i ZG og det er viktig at locks banisher adds på Garr i MC).

 

Så det der var helt feilaktige påstander. Lock og druid er mine favoritter.

Lenke til kommentar
Warlock er langt på vei den mest komplekse classen og krever mange ganger høyere innsats å spille enn sine melee all-instant-abilities counterparts.
Enhver kan rocke verden på PTR med en <insert class here>
more like it.

 

Warlock har etterhvert veldig mye som svinger for seg og meier ned masse med rett spec og lite effort, men uhåndgripelige faktorer er det sneversynte imbesiler overser(og dem er det ikke rent få av). Når warlock er en av de letteste classene i spillet å gjøre skade på - en treig klump med clotharmor og absolutt ingen escapespells og rekordfå damagereducing abilities og alle med mer enn støv mellom øra gjør dem som oftest til sitt target #1 i PVP gjør ikke death coil så veldig mye lenger. Pet management - soul shards(ja, du viste vel at du må skaffe dem selv vanligvis mr. PTRownage?) dyr mana cost på buffs, mangedobbel restitusjonstid i forhold til så og si alle andre classer.

 

-Det krever rett og slett mer å spille warlock i det lange løp. Og når det er sagt er warlock langt, laaangt fra en gimp class og er et godt supplement i pve. Men det er pokker meg ikke bare fryd og gammen som visse idioter som ikke engang spiller warlock vil ha det til.

6987717[/snapback]

 

Jeg har prøvd alle klassene, har 2 lvl 60 karakterer, flere 30-40 og warlock er foreløpig min favoritt. Dersom du vet å spiller den rett er du "overpowered" i forhold til de fleste andre klasser. Og ikke glem life tap, som gjøre heath om til mana. Warlock pawns!

Lenke til kommentar

Nå vil jeg komme med mine erfaringer og hva dem forskjellige klassene brukes til i end-game guild. Men da min main er warrior, en hunter alt på lvl 59, samt en lvl 19 rogue, så er jo min personlige erfaring noe begrenset.

 

Warrior

 

I mine øyne er denne klassen på alle måter best når man begynner å nærme seg end-game gear. lvling kan tildels være tungvint og kjedelig. I end-game guilds (mitt guild holder oss i MC nå) så brukes warriors som MT, OT og DPS'er. Personlig vil jeg si at å være MT i full prot kanskje er noe av det tristeste som finnes pga ensformighet. På den annen side er man en av dem mest sentrale spillerne i guildet, samt at man får seg lett Tier armor. Selv trives jeg best som DPS'er og OT ved behov.

 

Paladin

 

En kamerat av meg spilte denne opp til lvl 60 sammen med min hunter alt. Og til leveling passer pala egentlig greit nok. Det er aldri tungvint, men det tar litt tid da man på ingen måte deler ut mye skade. I end game instanser er våre palas buffbots og healers. Og en sjelden gang får dem andre oppgaver som å holde aggro mot noen mobs i ZG. I 5 mans grupper som Strat/scholo får dem være litt mer fleksibel med hensyn til oppgave.

 

Warlock

 

Denne klassen vet jeg svært lite om, da jeg alrdi har spilt en (og komemr ikke til å gjøre det noengang heller), men i end game så har den nok sine oppgaver og noen av dem ser jeg titter litt frem på dmg, listen...langt ifra toppen men fremdeles så bidrar dem. Men jeg har sett videor fra warlock guild members som gjør mye kult og spennende, så jeg kan tenke meg at dem koser seg med det dem gjør.

 

Hunter

 

Utrolig lett å lvl med siden man har pet osv...I end-game så bruker vi våre huntere til å pulle for MT og OT'ene. Samt at huntere havner et stykke oppe på dmg listen.

 

Priest

 

Kameraten min er prest. Lvling går som en drøm i shadowform. I end game så er man selvsagt NR 1 healer og får æren som følger med en slik oppgave:) Kjedelig? ja muligens..jeg hadde aldri giddet, men dem har nok og gjøre og det virker for meg som at dem i guildet som spilelr prest har mentalitet til å gjøre det. Dem er alle som en rolige og avbalanserte mennesker i real life.

 

Druid

 

Har ikek mye erfaring her. Men pga mange forskjellige forms så tror jeg lvl kan gå kjapt og greit, samt at det sikkert er spennende å utforske wow-verden som en del av naturen som dem er. I end game så bruker vi dem som seccondary healers. Selv om jeg som DPS warrior ikek liker å ha dem som min healer da healingen dems ikke føles like trygg som en prests. Jeg har aldri sett dem på noen dmg liste enda , men dem kan sikekrt bidra i noen tilfeller.

 

Mage

 

En annen kamerat er mage. Lvl går fort og greit, på samme måte som prest i shadow. UTroooling nyttig i 5 mans grupper, hvor dem sheeper og gir dps. I end game så er dem dem beste AOE dps'erne og gjør det ikke så galt i single target dps heller. Klassen viker spennende for dem som er mager og min erfaring med dem at dem er av personlighet real life stikk motsatt av prester. Energizer bunnies ftw!

 

Rogue

 

Sinnsykt tungvint å lvl pga dårlig gear. Jeg slet meg opp til lvl 20 med heftig bruk av heal potions. Særdeles nyttig i 5 mans grupper med sin Zap. End game er det rogues som topper vår dmg-liste

 

Sånn håper ikke jeg glemte noen:)

 

For å oppsummere så vil jeg bare rangere top dmg dealers i vårt MC guild.

 

I MC: (dette er dmg listen i MC før MT begynner å tanke hound-pack og all melee opphører. Dvs kun Aoe av dem. fra det tidspunktet blir dmg-listen ikke sett på lenger som nyttig)

 

1. Rogue

2. Rogue

3. Rogue

4. Dps warrior (meg hihi)

5. Mage

6. Hunter

7....her begynner det å bli tåke for min del da jeg ikek følger med på dem under 6-7 plass

 

Top healers

 

1-4 alle prestene

5-8 blanding av druid og palas

 

 

Sånn da var det gjort. Men som sagt. Mine erfaringer er begrenset og jeg bøyer meg i støvet for dem som har mer inngående kjennskap til dem andre klassene enn warriors.

Lenke til kommentar

Når det gjelder plassering på damagemeter, så er det ikke klassen i seg selv som avgjør hvor mye skade som deles ut, det er gear, talenter, pots og muligheten til å benytte seg av spells/egenskaper man har til disposisjon.

 

Rogue + hunter har også en fordel siden de kan pøse ut så mye skade de bare vil. Vanish og FD ordner alt om de tar aggro fra tanken.

Lenke til kommentar
Når det gjelder plassering på damagemeter, så er det ikke klassen i seg selv som avgjør hvor mye skade som deles ut, det er gear, talenter, pots og muligheten til å benytte seg av spells/egenskaper man har til disposisjon.

 

Rogue + hunter har også en fordel siden de kan pøse ut så mye skade de bare vil. Vanish og FD ordner alt om de tar aggro fra tanken.

 

Greit nok det. Men jeg tror at mange guild bruker dmg-listen til å finne ut hvem dem skal prioritere dps-plassene til i raidet. så det svarer seg å yte maks her om man er av en dps-klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...