Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 forskjellige Nettverkstilkoblinger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg må stjele/låne tråden litt her...

for jeg bor i en hybel der jeg har tilgang til to forskjellige internettlinjer som ellers er prikk like.

hvis jeg har to nettverkskort* som begge støtter bridge, kan jeg da får dobbel ytelse? vil det i det hele tatt gå?

 

*eller et nettverkskort med to innganger

6956068[/snapback]

 

dette skal gå. har gjort det selv en gang i tiden. Da det er fra to forskjellig enett (og ikke to kort på samme nettverk) så skal du iallefall i teorien få dobbel hastighet..

Lenke til kommentar

Det ville i teorien vært mulig, mne jeg tror du sliter med å få det der til å fungere i praksis. TCP forbindelser f.eks. er mellom 2 spesifikke IP adresser, så der sliter du.

 

Altså f.eks. om du holder på å laste ned et program fra en server, så kan ikke bare du laste ned halvparten av filen på hver linje. Serveren komemr ikke til å gi deg andre halvpareten før du er ferdig med første, og serveren vil ikke forstå at de to forskjellige IP adressene er samme PC.

 

På noen andre ting så kunne det dog fungert, slik osm å laste ned en webside f.eks. Der kunen arbeidet bli splittet opp mellom de to linjene dersom du hadde en smart analytisk ruter med programvare for å ta de valgene. Aner ike om noe sånt eksisterer dog...

 

Det er mange slike logiske problemer, så jeg tror du fint kan droppe tanken om doblet netthastighet på denne måten. Det er ikke praktisk nok.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Du kan godt bruke begge linjene men du blir ikke å få noe raskere nett av den grunn.

Blir og ha samme hastighet som du har på den raskeste, som sannsynligvis er Fiberen

 

Man bruker mest bru tilkoblingen vist man skal ha tilgang til feks to forskjellige domener eller lignende..

 

På grunn av at det er to forskjellige linjer med to forskjellige ipadresser så vil dem ikke gjøre sammen men separat

Lenke til kommentar
Heisann

 

Jeg har en SDSL Linje per dags dato,

Mens det blir lagt fiber her mens jeg skriver ca.

 

Mitt spørsmål er da,

kan jeg har 2 linjer på min pc, med windows, å bruke dem, seperat?.

6947496[/snapback]

Jepp det kan du, hvis du har to nettverskort eller nettverskort med to innganger =)

Ikke noe problem å bruke dem separat ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...