Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sex? hva skal jeg gjøre?


ziadah

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjæresten min er 15 år og vi har vært sammen i 3 måneder. Nå har han begynt å mase om at vi skal ha sex, men jeg vet ikke om jeg vil enda. Jeg er veldig glad i ham, og jeg er redd for at ha vil gjøre det slutt hvis jeg ikke vil ligge med ham. Hva skal jeg gjøre? Linda, 14 år

 

Hva ville dere svart på dette brevet? :hmm:

 

:innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør uansett ikke noe du ikke er klar for. Hvis du ikke er sikker så er du ikke klar!

Ta vare på "blomsten", den har du bare en gang :)

Første gangen bør være litt spesiell, og med noe du VIRKELIG stoler på! Jeg har selv hvert en 15 år gammel gutt en gang, og vet godt hva som foregår i hodet på sånne ;)

Lenke til kommentar
Hvis det er en skoleoppgave, så bør jo svaret bli at man skal vente til man er 16 år.......

6937420[/snapback]

Hvorfor det? Den seksuelle lavalderen er ikke der for si at "Først når man er 16 kan man ha sex". Den er der primært for lett kunne dømme/straffeforfølge voksne som har sex med barn. Med andre ord er den der for å beskytte barn mot seksuelle overgrep. Faktisk vil du ikke komme langt med "en 17-åring hadde sex med en 15-åring" nettopp fordi det man vil si de har såpass lik alder at det vil virke mot hensikten med loven. Hvis begge f.eks er 14 vil loven faktisk ikke engang være gjeldende.

 

Uannsett, for å svare på første innlegget her: Enhver person har rett til å ikke ville ha sex hvis man ikke ønsker det, og det med andre kort og greit akseptere. Ingen kan eller har rett til å tvinge noen til å ha sex uavhengig av om man er over eller under den seksuelle lavalder.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...