Gå til innhold

program til og bruke eit tastatur på flere maskine


Buldrus

Anbefalte innlegg

:hmm:

 

Hey...

las tidlegare i ein artikkel på itpro/itavisen/hw om eit program som lot deg bruke samme tastaruret og musa på flere maskiner... på samme måte som ved utvidaskrivebord der du kan dra musa fra skjerm til skjerm...

 

men eg husker ikkje ka programet heiter... og skulle hatt tak i det no... nokon som ser ka eg trenger/husker ka det hette... eg tenker ikkje på noko program alla radmin...

 

 

Cato

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:hmm:

 

Hey...

las tidlegare i ein artikkel på itpro/itavisen/hw om eit program som lot deg bruke samme tastaruret og musa på flere maskiner... på samme måte som ved utvidaskrivebord der du kan dra musa fra skjerm til skjerm...

 

men eg husker ikkje ka programet heiter... og skulle hatt tak i det no... nokon som ser ka eg trenger/husker ka det hette... eg tenker ikkje på noko program alla radmin...

 

 

Cato

6930242[/snapback]

Mener du dual-screen? ;)

 

Der drar du musen fra skjerm til skjerm.

 

Dual-screen er inneygget i Windows / skjermkort-driveren din. ;)

Lenke til kommentar
Japp, det kan man vel fikse på skjerm inst. på main skjermen til datamaskinen også drar man musa over skjermene ? :S Jeg gjør da det på den måten, aldri hørt om noen program-sak kalt Dual-Screen :S

6930300[/snapback]

Det er ikke et program.

 

Siterer meg selv fra min første post:

 

Dual-screen er inneygget i Windows / skjermkort-driveren din.
Lenke til kommentar
Japp, det kan man vel fikse på skjerm inst. på main skjermen til datamaskinen også drar man musa over skjermene ? :S Jeg gjør da det på den måten, aldri hørt om noen program-sak kalt Dual-Screen :S

6930300[/snapback]

Det er ikke et program.

 

Siterer meg selv fra min første post:

 

Dual-screen er inneygget i Windows / skjermkort-driveren din.

6930315[/snapback]

Å ja! :p:blush: :!:

Lenke til kommentar

eg har i dag to maskiner på pulten.. og har da også to skjemer... men eg vil sleppe og også ha to tastatur... og det finner eit program som gjere att eg kan bruke eit tastatur på flere maskiner...

 

har ikkje noe med "dual screen" og gjere... det var bare for og forklare ka eg meinte

 

 

 

Cato

Lenke til kommentar
eg har i dag to maskiner på pulten.. og har da også to skjemer... men eg vil sleppe og også ha to tastatur... og det finner eit program som gjere att eg kan bruke eit tastatur på flere maskiner...

 

har ikkje noe med "dual screen" og gjere... det var bare for og forklare ka eg meinte

 

 

 

Cato

6930418[/snapback]

Da kan jeg ikke hjelpe deg.

 

Du forklarte i første post

 

på samme måte som ved utvidaskrivebord der du kan dra musa fra skjerm til skjerm...

 

og da er det lett å sammenligne det med dual-screen, hvor du faktisk utfører akkurat hva du forklarer over.

Lenke til kommentar
eg har i dag to maskiner på pulten.. og har da også to skjemer... men eg vil sleppe og også ha to tastatur... og det finner eit program som gjere att eg kan bruke eit tastatur på flere maskiner...

6930418[/snapback]

Det det tenker på er en KVM-enhet. (Keuboard / Mouse / monitor) av en enkel type beregnet til to maskiner vhor mus, tastatur, skjerm og høytalere deles mellom 2 maskiner. KVM-switchen styres fra tastaturet slik at du med enkle knappetrykk flytter alle enhetene samtidig mellom maskinene dine. KVM-enheter finnes i flere varianter. Finn en som har kabler fra enheten til maskinene - det blir enn å måtte kjøpe mange ekstra kabler.

 

F.eks:

2-porters

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322993 (PS/2 uten lyd) til 295,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303977 (PS/2 med lyd) til 350,-

 

4-porters er dyrere.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315437 (USB med lyd) til 895,-

 

Du må passe på at den KVM-switchen du kjøper passer med henysn til USB / PS/2, og D-sub / DVI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...