Gå til innhold

Omtale av Just Cause (PC/X360)


Anbefalte innlegg

var nok full når jeg skrev det her gitt... men tror det jeg reagerte på var den lave poengsummen. dette er et mye bedre spill enn det en 6 tilsier.

6927747[/snapback]

Pedant-modus:

På Gamer.no er 6/10 en ganske høy poengsum -- en moderat anbefaling. Bare så vi har det på det rene.

 

Lave poengsummer er 1, 2 eller 3/10. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+241541
Eh da har du ikke prøvd Just Cause. GTA kan bare gå å legge seg når det kommer til frihet i spill. I Just Cause har du like stor frihet som i GTA men du har en 10x større verden, du kan dykke ned i sjøen, du kan fly opp i skyene , hoppe i fallskjerm, klatre i ting ...you name it . Just Cause har alt GTA mangler og mer til . Skulle jeg pirke på noe så burde de gjort det mindre arkade aktig. Men den store friheten og de kule gameplay mulighetene gjør opp for alle feilene i spillet.

 

Alle som jeg kjenner som har prøvd det er helt hekta, så at det får bare 6/10 syns jeg blir litt feil.

6925471[/snapback]

 

 

Så man kan ikke fly, dykke eller hoppe i fallskjerm i GTA :hmm: ? Jeg har riktignok bare spilt demoen av Just Cause, men det eneste som er bedre i forhold til GTA er grafikk og størrelse på området. At du kan gjøre et par småting ekstra, klatre osv, klarer ikke å bære spillet. Det inneholder alt for mange feil til å få en bedre karakter etter min mening.

Lenke til kommentar
var nok full når jeg skrev det her gitt... men tror det jeg reagerte på var den lave poengsummen. dette er et mye bedre spill enn det en 6 tilsier.

6927747[/snapback]

Pedant-modus:

På Gamer.no er 6/10 en ganske høy poengsum -- en moderat anbefaling. Bare så vi har det på det rene.

 

Lave poengsummer er 1, 2 eller 3/10. :)

6928298[/snapback]

 

 

 

dere gav Saint Row 7... enough said :) dette spillet er flere lysår bedre

Lenke til kommentar
Eh da har du ikke prøvd Just Cause. GTA kan bare gå å legge seg når det kommer til frihet i spill. I Just Cause har du like stor frihet som i GTA men du har en 10x større verden, du kan dykke ned i sjøen, du kan fly opp i skyene , hoppe i fallskjerm, klatre i ting ...you name it . Just Cause har alt GTA mangler og mer til . Skulle jeg pirke på noe så burde de gjort det mindre arkade aktig. Men den store friheten og de kule gameplay mulighetene gjør opp for alle feilene i spillet.

 

Alle som jeg kjenner som har prøvd det er helt hekta, så at det får bare 6/10 syns jeg blir litt feil.

6925471[/snapback]

 

 

Så man kan ikke fly, dykke eller hoppe i fallskjerm i GTA :hmm: ? Jeg har riktignok bare spilt demoen av Just Cause, men det eneste som er bedre i forhold til GTA er grafikk og størrelse på området. At du kan gjøre et par småting ekstra, klatre osv, klarer ikke å bære spillet. Det inneholder alt for mange feil til å få en bedre karakter etter min mening.

6929256[/snapback]

 

Jeg tror ikke du skal påpeke for mange bugs i Just Cause. GTA San Andreas har mye mer bugs enn dette spillet, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Hehe, artig å se folk fyre opp i forbindelse med spill eller konsoller.

Ble litt nysgjerrig etter å ha lest omtalen, så jeg prøvde spillet en liten stund hos min bror, og må si meg enig med han som skriver omtalen at spillet virker bare halvferdig.

 

Det virker som ett arkadespill som har fått mye større område å bevege seg på. Mange ting er sikkert veldig bra med spillet, men måten du kolliderer med objekt viser jo at kolisjonsboksene er mye større en hva objektene er f.eks.

 

Måten biler oppfører seg på, og generell AI er jo også tragisk.

 

Irriterer meg også grønn på at nye politifolk/soldater spawner rett ved siden av meg f.eks.

 

Så det jeg føler som artig i spillet er egentlig begrenset til stunt delen, for den føler jeg sitter veldig bra.

 

Men da fant jeg ut det, dette spillet er ikke for meg, og så for de som liker det fortsette og spille det, så kan jeg gå og gjøre noe annet, men dere som angriper omtalen av spillet burde være mye flinkere med konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som blir satt ut av den måten han spretter opp i været med fallskjerm? Og måten du kan trylle den vekk og trylle den fram igjen? Det blir for langt ute for meg...

6934419[/snapback]

 

Eller at man hopper igjennom rotorbladene på helikopteret? Og er det bare meg eller føler andre også at man bryter alle gravitasjonslover når man hopper i spillet?

 

Nei du, dette var et misslykket kjøp. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Skulle til å poste dette i "JC er undervurdert-tråden, men så ble den stengt":

 

Jeg synes dette spillet er sterkt overvurdert. Allerede etter ganske få sekunder avslører kontrollen seg for å være overfladisk; man har ingen feeling med karakteren. En del ting som jeg føler burde krevd litt av spilleren, f.eks. å hoppe fra taket på en bil og inn gjennom sidevinduet, skjer helt automatisk ved ett eneste knappetrykk, sannsynligvis fordi utvikleren ikke har fått det til på noen annen måte. Dessuten tåler man jo faen meg ALT i dette spillet. Jeg klarte ikke å dø når jeg prøvde med vilje engang. Utvikleren skrøt i GRs forhåndsomtale av i hvor stor grad man må pønske ut taktikker og at det skulle være mulig å løse oppdrag på flere forskjellige måter. Hva er det godt for når det bare er å peise på og et skudd fra en AK tilsvarer et myggstikk irl?

Grafikken er riktignok fet, men når spillet føles som å styre en kvasi-udødelig halvgud på femti meters avstand med RC-kontroller type pistolgrep og ratt, er følelsen av uoppnådd potensiale rimelig overveldende, og i grunnen ganske trist.

Lenke til kommentar
Skulle til å poste dette i "JC er undervurdert-tråden, men så ble den stengt":

 

Jeg synes dette spillet er sterkt overvurdert. Allerede etter ganske få sekunder avslører kontrollen seg for å være overfladisk; man har ingen feeling med karakteren. En del ting som jeg føler burde krevd litt av spilleren, f.eks. å hoppe fra taket på en bil og inn gjennom sidevinduet, skjer helt automatisk ved ett eneste knappetrykk, sannsynligvis fordi utvikleren ikke har fått det til på noen annen måte. Dessuten tåler man jo faen meg ALT i dette spillet. Jeg klarte ikke å dø når jeg prøvde med vilje engang. Utvikleren skrøt i GRs forhåndsomtale av i hvor stor grad man må pønske ut taktikker og at det skulle være mulig å løse oppdrag på flere forskjellige måter. Hva er det godt for når det bare er å peise på og et skudd fra en AK tilsvarer et myggstikk irl?

Grafikken er riktignok fet, men når spillet føles som å styre en kvasi-udødelig halvgud på femti meters avstand med RC-kontroller type pistolgrep og ratt, er følelsen av uoppnådd potensiale rimelig overveldende, og i grunnen ganske trist.

6934536[/snapback]

det er poenget mann!! det skal være non-stop action just cause prøver ikke å være gta..

Lenke til kommentar
synes det er litt mange artikler som går i nynorsk nå......

6934199[/snapback]

Det er én av Gamers skribenter som skriver på nynorsk, og det er altså for mye? Ja vel. :p

6934257[/snapback]

 

Uten at jeg skal si så mye om det. Ja det er en for mye :hrm:

6936301[/snapback]

 

Etter den kommentaren håper eg du forstår kvifor eg ler når eg ser signaturen din ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...