Gå til innhold

Samme anmelder gir Just Cause 4/6 og 9/10 (!)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

---Sjekk siste post, viser seg at gamefactor hadde en trykkfeil---

Frode Haugen har anmeldt Just Cause både i Dagbladet og som andreanmelder i Gamereactor. Det interessante er at han ga det 4/6 i Dagbladet og 9/10 i Gamereactor! 4/6 er vel det samme som 6/10, max 7/10. Her er det noe muffens. Gamereactor blir vel betalt for å gi det god kritikk tenker jeg...

Endret av Alastor
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frode Haugen har anmeldt Just Cause både i Dagbladet og som andreanmelder i Gamereactor. Det interessante er at han ga det 4/6 i Dagbladet og 9/10 i Gamereactor! 4/6 er vel det samme som 6/10, max 7/10. Her er det noe muffens. Gamereactor blir vel betalt for å gi det god kritikk tenker jeg...

6914362[/snapback]

Au...dette her bør du jo nesten tipse dagbla om?

Sjelden jeg har sett gamereactor gi noen spill dårlig karakter :).

Skrevet (endret)
Skal vi gjøre med det da? Skal vi anmelde han da eller?  :hmm:

6919522[/snapback]

Jepp!

Jeg gir han 3/6 og 2/10

6919632[/snapback]

Hehehe :!: :thumbup: Jeg er med på den! Men med litt lommepenger fra den godeste Frode er jeg villig til å forandre den fra 2/10 til 7/10!

Endret av knekt_en
Skrevet
Gamereactor er vel som IGN/GameSpot da, skalaen går fra 8/10.

6920304[/snapback]

Vi leser tydeligvis ikke samme IGN og Gamespot.

Gamespot:

Just Cause (PC/X360) - 7.2

Just Cause (PS2) - 6.7

IGN:

Just Cause (X360) - 6.8

Just Cause (PS2) - 5.5

Skrevet

Artig at dette skulle komme opp nå. Jeg har ikke lest noen av de nevnte anmeldelsene, men jeg HAR lest Gamereactors opp-i-skyene forhåndsomtale av Just Cause i siste (tror jeg) nummer. Prøv demoen, les omtalen. Man skulle ikke tro det var samme spillet. Vi snakker om et helt generisk og ikke særlig vellykket arkade-action-spill som blir fremstilt som guds gave til gamere verden over, og etter sigende skal heve sandkasse-standarden med flere hakk. Dette over en 4-siders fullfarge-artikkel.

Det er noe muffens her, men nøyaktig hva vet jeg ikke. Økonomiske interesser eller vennskap mellom spillmakere og anmeldere kan jo ligge bak. For meg synes det i hvert fall klart som blekk at GRs forhåndsomtale av spillet fremstår som mer farget (først og fremst i billedlig forstand) enn hva godt er. Etter det jeg leser her tyder jo alt på at det samme er tilfelle med selve anmeldelsen.

Skrevet

Vell uansett hva disse anmeldere sier så er det nå bare deres mening..

Er hva du selv synes om spillet som gjelder ;)

Personlig syntest eg dette var eit heidundrandes spill!

Skrevet

Vi diskuterer ikke kvaliteten på spillet, men det bemerkelsesverdige i at samme anmelder gir to vidt forskjellige karakterer til samme spill. Det kan jo som nevnt være fordi han anser målgruppen til Dagbladet som annerledes, men mine antagelser heller mer mot en eller annen form for inhabilitet.

Skrevet

karakterene til dette spillet går jo både opp og ned, blir jo helt forvirret.

Men en venn av meg kjøpte Just cause, og min mening er i hvertfall at

det er utrolig bra, så selv hadde jeg gitt det 8/10 tror jeg.

Skrevet

Hvis feks Dagbladet-anmeldelsen ble skrevet senere, så kan det jo hende at han har begynt å se mangler med spillet, og dermed gitt det en litt dårligere karakter.

Skrevet
Herregud... jepp, han sliter med spaltet personlighet.

1/10 for spaltet personlighet.

6921132[/snapback]

Noen har ikke fått sparken pga de kan bli anmeldt for rasisme mot folk med mentale problemer.... Jaja sånn kan det gå...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...