Gå til innhold

Hvilken voltstyrke bruker de i Russland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og klassen min drar i morgen til Russland (St. Petersburg, nærmere bestemt), og i den forbindelse lurer jeg på hvilken voltstyrke det er på strømuttakene der i landet.

Som de fleste sikkert vet, bruker vi i Norge 220v, men i mange andre land bruker de jo også 110v. Hva bruker de i Russland? Og hvordan ser stikk-kontaktene ut der? Ser de likedan ut som i Norge?

Takk for svar. :)

PS: Håper ikke jeg feilpostet. Har egentlig ikke anelse om hvor å poste denne, men dette forumet virket smålig passende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring fra tidligere russlandsbesøk er at alt norsk utstyr passer der.

Eneste er at kontaktene er litt trangere ettersom hullene i stikkontakten er mindre men med litt presisjonsfikling så passer det meste.

Skrevet

De gange jeg har vært i russland har jeg merket at det har hatt 2 forskjellige typer stikkontakter. Den ene typen er den vi har, mens den andre typen ligner på den dem har i USA (den med rektangler i stedet for sirkler som hull). Mulig den USA typen er utgått, eller bare var noe "ekstra utstyr" i huset jeg var i.

Skrevet
Mulig den USA typen er utgått, eller bare var noe "ekstra utstyr" i huset jeg var i.

6922396[/snapback]

Kanskje det har vært noen CIA-agenter der tidligere som har brukt noe amerikansk utstyr...? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...