Gå til innhold

Råd/anbefalinger ved innkjøp av studio


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har fått en veldig interesse for foto og tenker da på å lage meg et hjemmestudio etterhvert. Men jeg kan jo ikke så mye enda og vil gjerne ha råd og anbefalinger.

 

Vil gjerne ha anbefalinger av et starterkit, 10000-15000 kr-klassen.

 

Sett litt på to forskjellig studiosett, men kan ikke si jeg helt skjønner alle de tekniske spesifikasjonene ennå, og å kan se hva som er best..

 

Hvordan er disse, noen som har noe erfaring? (Har hørt Elinchrom skal være et veldig bra merke)

 

http://www.exposervice.no/index.php?page=L...&varenr=EL20649

 

http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=13579

 

 

Prøv å søke litt rundt etter info om temaet men har ikke funnet noe særlig bra, vil også gjerne ha anbefaling på nettsider hvis noen kan anbefale noen (gjerne norske) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Carina.

Jeg har nettopp kjøpt Bowens kitet du linker til fra FotoVideo. Jeg er meget fornøyd.

Det er ett godt kit, med gode og robuste komponenter. Bærebaggen er også hendig.

Grunnen til at jeg valgte Bowens over Elinchrom var Bowens Travel Pak.

Dette er en batteripakke som gjør at man kan bruke blitzhodene også på steder hvor man ikke har tilgang på strøm.

Jeg tar endel bilbilder og derfor var dette viktig for meg.

Bowens hodene er også kraftigere enn Elinchrom, samt at Bowens har trinnløs justering av både blitz og modellampe.

 

Jeg handler endel fra B&H i USA og de hadde mer ekstrautstyr tilgjengelig for Bowens enn for Elinchrom. Billigere er det også.

Kjøpte f.eks softbokser på 60x120cm til $94.50 /stk. Tilsvarende softboks for Elinchrom kom på $224.50 /stk.

Lenke til kommentar

Hvilket kamera skal du bruke?

Neida det er ikke vanskelig. Blitzhodene på stativene, strøm, synckabel og knips ivei.

I kitet er det en paraply og en softboks, så kan man trene på å bruke begge deler før man evt. kjøper mer utstyr.

En lysmåler er ett godt verktøy, men ikke noe du MÅ ha.

Jeg bruker selv Sekonic L-358.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...