medlem-130744 Skrevet 17. august 2007 Skrevet 17. august 2007 Uansett hva du gjør med volvoen din, gjør det pent.. Ta vare på den;) Og lag en Worklog:D
b230ft Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 (endret) porta og høvla 405 topp, H eller K kam, skikkelig grenrør og eksos(bcb) k-jet systemet må være i skikkelig skikk.. dette blir på en måte VOC (rally, volvo orginal) oppsett, med alt riktig, lander du på 160-170hk, men dette beror jo veldig mye på k-jet'n.. med to kammene jeg nevnte får du en ufattelig turtallsvillig motor, med skikkelig topp og gode ventilfjører.. 8000rpm går finfint Endret 19. august 2007 av b230ft
jordheim Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 (endret) er det noen som kan gjøre dette for meg? har liksom veldig lite peiling på hva du prater om.. hva skal jeg betale for en volvo 240gl 1990 modell som har gått 113000 og er null rust på? Endret 19. august 2007 av jordheim
jeps79 Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 (endret) hvordan kan man hente ut litt ekstra power i en volvo 240glt 87 modell?? ønsker å lære nybegynner 9279766[/snapback] enkleste er å sette i en turbomotor, blir lettere å billigere å trimme oxo. er det noen som kan gjøre dette for meg? har liksom veldig lite peiling på hva du prater om.. hva skal jeg betale for en volvo 240gl 1990 modell som har gått 113000 og er null rust på? 9316024[/snapback] da blir det nesten uansett billigere å kjøpe en ferdig bil, blir jo endel jobb. *** og ang felger, 17" m 215 eller 225 går fint på, oxo 18", testet i går 225/35-20 med 20"*8.5 felger, å det gikk fint, må bare bøye inn kanten som er på innsiden av skjermen litt, noe som er nokså standar på 240. sjekk på autodb.no hva de ligger på i pris... (volvo 240gl 1990 modell som har gått 113000) Endret 19. august 2007 av jeps79
Olavxxx Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Hei, I 1989 (mener jeg det var), kom 240 med lh 2.4. Du vil da se at den har uttak for diagnoselesning i motorrommet. Det geniale med lh 2.4 240, er at du kan hive rett nedi en b230ft/fk motor fra en 940. Det eneste du må gjøre, er å lodde inn formotstander til dysene. Bygger du om en eldre forgasserbil, er det mye ekstra jobb og utgifter.. tankpumpe, retur til bensin, relèer, m.m. ps. du trenger også ft/fk hjernene! om motoren er 97-98 elns. må den også chippes for å få vekk startsperren.
jordheim Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 hei.. jeg skal kjøpe felger til volvo 240 gl 1990 mod... så lurer jeg på hvor stor boltsirkelen er? noen som har noe påiling på dette? håper på svar!
jordheim Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 5x108 9453420[/snapback] hvor finner man felger som passer da?
ReVolvolution Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 5x108 9453420[/snapback] hvor finner man felger som passer da? 9457069[/snapback] Ring til dekkleverandører rundt der du bor..
medlem-130744 Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Virker ikke som du hvet så mye om biler, burde du pimpe en 240 egentlig? Sier ikke at man ike burde prøve, for all del men det er ikke sikkert resultatet blir som man tenker.
Mr. Bojangles Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Ingen er født med mekanikerskills, et sted må man begynne.
jordheim Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 ja det er interessangt det.. er de noe kantkjørt? hvor store er de?
jordheim Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 passer det med 225 40 r18 på en volvo 240`?
eab Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Det spørs jo hva slags felger og innpress du har tenkt deg.
jordheim Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 passer det med 225 40 r18 på en volvo 240`? å inpressen på felga er et35? vil det se bra ut?
XtrubioR Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 beste trimmen til 240 er vel å skaffe seg en 240 TIC motor fra en delebil billig. det hadde jeg gjort
Zaibo Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 hvordan kan man hente ut litt ekstra power i en volvo 240glt 87 modell?? ønsker å lære nybegynner trenger du ekstra power fra en GLT? går vel bra nokk?
eab Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Hvis en sur glt går bra nok så har man ikke kjørt mye spennende her i livet...
Nalle3 Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 blir ikke volvo alikavell, den som eg så på så heilt jævli ut, lakken var som sandpapir faktisk, pasasjer dør sida fremme var sjeiv så var tung å åpne og lukke, setta fremme hadde synket ned og fjuska når prøvekjørte den så nå har eg kikka på 2 bmwer og ein audi 100 med v6 Du burde holde deg til 240. BMW er sjukt mye arbeid. Mange av de jeg kjenner som har BMW klager over alle problemene de har med bilen:P har kjøpt 240 selv med 18'' felger og satt inn et greit anlegg og jeg er veldig fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå