AltuZ Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Hvor store er egentlig sjangsen for å bli oppdaget og perm. bannet hvis en kjøper gull? 6884539[/snapback] 0.01% tenker jeg
brillan Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 0% hvis du ikke sier det til noen. 15% hvis du sier det i orgrimmar eller IF
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Hvor mye er 41$ i norske kroner? pris for 1000gold.
JoeDohn Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Sånn det ligger an med pengeloot fra bosser kontra jobbing for det i AQ40 og Naxxramas nå så driver jo Blizzard nesten og promoterer kjøp av gull for holypriests og restodruids. Jada, man går 20g i pluss på en BWL-tur, og jada, guildbanken kan selge BoE drops fra MC, men med alt maset med consumables og repairs på wipetries så går jo vinninga opp i spinninga før man veit ordet av det.
Overguard Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 En ting er sikkert... jeg er mektig lei characters som heter noe lignende som "Fdlkhasdasd" og står midt i IF og spammer flere sider med reklame for sine nettsteder. Spesielt har det vært ille av en side som selger wowgull som begynner med "gm" (regner med noen andre skjønner hvilken side jeg tenker på, skal bare ikke linke den her) 6876630[/snapback] Hehe, den addressen er bannet in-game
brillan Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Hvor mye er 41$ i norske kroner? pris for 1000gold. 6884670[/snapback] 41 USD = 267.75 NOK Valutakalkulator
mecha slin Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 exploid, du som hadde en application for tvl? =) kom du inn? (jeg er da altså medlem ja ;D)
gamer73 Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Som nevnt et annet sted så kan ikke bliz banne deg om du får en stor sum gull i mailen. Tenk om en som ikke liker deg betaler for å få deg bannet da? Med å betale real life penger for at noen skal sende deg gull, med påfølgende ban. Dvs blizzard banner nok ingen for gullkjøp. Maks av det dem kan gjøre er nok å slette gulla du har fått om misstanken er stor nok fra deres side.
JoeDohn Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Er jo historier om guildbanker som er blitt banna på grunn av overføring av store summer. Når raidleader tar alle pengene fra et BWL run og sender det til banken er det jo faktisk snakk om 1300-1500g på en tur. Så jo, de banner også mottagere.
hrmpf Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Sjangsen for å bli bannet er minimal. Si det var en gave, ingen kan bevise at du har betalt for det. Sider som selger gull er ofte seriøse. Får de negativ omtale taper de fort, siden det er så mye konkuranse ute å går.
ØysteinT Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 $41 for 1k gull? *snufs* Blizzard US er veldig effektive, på min server koster 1k gull rundt $175.
PcT Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Blizzard banner ALDRI gold buyers, bare gold sellers Aldri hørt noen engang fått advarsel for det.
Roberticus Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Bare et par tips. Bruk aldri sites som har direkte kjøp med kredittkort. Registrer deg hos PayPal som er en glimrende betalingstjeneste på nettet om du så skal kjøpe WoW gull eller DVD'er via eBay. Har selv brukt det i flere år. Fra tidligere spill har jeg glimrende erfaring med IGE. Skal ikke lage noen link til den men de som vil skal ikke ha noe problem med å finne fram. Sikkert andre store som er pålitelige også. Jeg gidder ihvertfall ikke moralisere over hva folk ønsker å bruke sin tid/penger på. Slik jeg ser det er det Blizzards feil som har lagt opp en spill-økonomi der det kreves mye gull-grinding for enkle ting (epic mount).
Xanitra Skrevet 18. september 2006 Forfatter Skrevet 18. september 2006 Gjorde akkurat det smo Roberticus her snakker om. Siden jeg brukte var meget særiøs og brukte PayPal.. Meget bra! WoW er et bra spill.. men å grinde gull til epic rewards for Argent Dawn for eksempel er uhørt. Du trenger ca 1500 gull for å kjøpe EN ting derfra.. Ja, du hørte rett, EN TING!! Da er det bedre å bruke 400 kroner på å skaffe seg litt gull, for så å ikke tenke mer på saken. Om Blizzard hadde rettet på noen av de strenge kravene til å få anskaffet seg slike ting ved revered eller exhalted rep, hadde Blizzard ungått sider som selger gull. For i dag, kjøper jeg gjerne gullet mitt for å få det jeg har fortjent etter å ha strevet lenge med å oppnå revered eller exhalted med Argent Dawn. For alternativet, ville riktig nok drept meg i lengden.
Bytex Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 IGE hadde aldri penger på servern min, første gang jeg kjøpte for en kompis, kom aldri penga, så kom det både 1 og 2 og 3 emailer der de beklaget men det ikke var nok gull på den serveren, og jeg fikk nytt svar om 24 timer. Fikk aldri gullet, men fikk pengene tilbake (via paypal). Derfor gidda jeg ikke å bruke de mere.
Roberticus Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 IGE hadde vistnok en feide med et annet selskap om "leverandører" av gull. IGE selv eier ingen grindebots eller annet slikt. De har avtaler med underselskaper som de kjøper gullet fra for å selge det videre til en høyere pris. Og da det andre selskapet tok kontroll over disse leverandørene måtte IGE se seg om etter andre som kunne skaffe til veie gull. Det er jævelig mye penger i den bransjen og selskap som IGE drar inn titalls millioner dollar årlig på å selge spill-valuta. Det er ikke uten grunn at de har kjøpt opp fan-sites til forskjellige spill og så kjører inn egenreklame for salg av gull på de. Sist ute var vistnok wow.allakhazam.com som ble kjøpt opp. Spesielt i USA er det veldig utbredt å kjøpe spill-valuta, men nord-europa tror jeg haler innpå hvis man ser det i forhold til antall spillere. Finnes selvsagt ingen tall på dette, men det er mitt inntrykk av å snakke med folk og å lese diskusjoner rundt om.
Mato Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Hvor mye er 41$ i norske kroner? pris for 1000gold. 6884670[/snapback] 41 USD = 267.75 NOK Valutakalkulator 6884998[/snapback] en enda lettere valuttakalkulater som all bruker daglig
IntelAmdAti Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Xanitra: Det lureste du kan gjøre er å kjøpe gull fra de store sidene, 6876781[/snapback] Lureste du kan gjøre er å kjøpe gull, nå klarer du hva all verdens narrer ikke kunne ha maktet.
Bytex Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 (endret) Moralens ypperste-voktere kan holde seg i den andre Wow-penge tråden, plix. Der kan dere skrive lange manifester om hvorfor gullkjøp ødelegger for millioner, ja, milliarder av mennesker. Dere har allerede gjort det på 60 sider eller slikt. Endret 18. september 2006 av Bitex
IntelAmdAti Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Gullkjøp ødelegger litt av hvert, men så lenge du ikke kjøper selv tar du ikke skade av det. Dersom du allerede er begynt å kjøpe så, ja, lykke til med å finne kjæreste for eksempel - men det trenger en jo ikke når en heller kan ha gode items?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå