Gå til innhold

Hjelp! Jeg fikk plateselskapene på døra!


jonas_f

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare å be dem om en ting om du ser dem neste gang, bevis.

 

I slike saker SKAL det foreligges rettslige beviser på at det har lov å spore og forfølge deg. Det skal vises til dokumentasjon som bevist gir dem gyldig grunn til å ha deg under oppsyn. Det skal og gies gyldig bevis for at de har lov å se på din maskin etter uloveligheter.

 

Om de kommer en annen gang, bare krev dette. Du har og rett til å kontakte egen advokat for å sjekke at disse dokumentene er gyldig forskrevet.

 

Nei vis dem en vis finger, be dem reise dit pepperen gror og be dem komme tilbake med dokumentene i orden.

 

Makan til folk.

Lenke til kommentar
Du er vel ikke tilfeldigvis alene hjemme? :p

6875983[/snapback]

Der setter de opp kameraer uten å informere om det? Jævlig kjipt om man banker biskopen, eller tar med ei dame hjem for litt action på kjøkkenbenken.

 

Anyways, jeg hadde spurt om å få se papirene, hvordan de visste om sangene, hvilke sanger det var, hvilke beviser de hadde, hvorfor det var snakk om 1/4 osv. Skal folk inn i huset mitt skal jeg jaggu først få vite hva det er snakk om. Etterpå hadde jeg sniki meg inn på PC'n og satt på kryptering av hele harddisken med en meget sterk kode.

Lenke til kommentar

Poenget deres var at de ønsket å unngå å gå til rettssak gjennom å få meg til å tilstå direkte og stå frem. De mente det ville spare både dem og meg for masse ressurser i en sak jeg var dømt til å tape.

 

De krevde ikke å få se, men alternativet var søksmål... :(

 

Til skolen tror jeg de hadde klart å spore opp utenfor rettssvesenet ved å kontakte skolen direkte, og de hadde gitt etter :cry:

 

Mulig det var noen som ville svindle, men hvordan visste de hvor mange sanger jeg hadde liggende på nettverket på skolen?

Endret av jonas_f
Lenke til kommentar
Poenget deres var at de ønsket å unngå å gå til rettssak gjennom å få meg til å tilstå direkte og stå frem. De mente det ville spare både dem og meg for masse ressurser i en sak jeg var dømt til å tape.

 

De krevde ikke å få se, men alternativet var søksmål... :(

 

Til skolen tror jeg de hadde klart å spore opp utenfor rettssvesenet ved å kontakte skolen direkte, og de hadde gitt etter  :cry:

 

Mulig det var noen som ville svindle, men hvordan visste de hvor mange sanger jeg hadde liggende på nettverket på skolen?

6884197[/snapback]

 

I følge datatilsynets regler har de ikke lov å spore din aktivitet uten tilstrekkelig grunn. Om skolen har gitt ut informasjon om hvem kontoen tilhører uten å få beviser i saken, har du full rett til å anmelde skolen for krenkelse på privatlivet. Kontoen du har på skolen er "din" og IT ansvarlig har ikke lov å se hva du har på den kontoen siden den er din og er passordbeskyttet.

 

Hvordan de viste hvor mange sanger du hadde på skolen? Det kan tyde på at det er kompisene dine som spiller deg et puss. Om de vet hvor mange sanger du har på skolens maskine, må enten bety at de har sporet deg fra starten av, spurt skolens IT ansvarlig eller at det bare er en spøk. Uansett har du krav på å se rettslige dokumenter på at dette har gått for seg på lovlig vis.

 

Ikke gi fra deg penger til fremede uten beviser, men la de heller ta de videre om de tør. At de bare kommer bort til deg og begynner å blafrer med påstander vitner på uproffesjonelle etterforskere eller store kødder. Enten eller, tror jeg ikke du har noe å frykte.

Lenke til kommentar

Pappa jobber i en databedrift som også er internettleverandører, og der får de noen ganger epost fra amerikanske advokatfirmaer om at den og den IP-adressen har delt den og den filmen. Så er det jobben til pappa som må spore opp IP-adressene og kontakte dem for å unngå søksmål.

 

Så at noen kom direkte på døra di høres utrolig tvilsomt ut. Det er ikke sånn de arbeider.

Lenke til kommentar
Pappa jobber i en databedrift som også er internettleverandører, og der får de noen ganger epost fra amerikanske advokatfirmaer om at den og den IP-adressen har delt den og den filmen. Så er det jobben til pappa som må spore opp IP-adressene og kontakte dem for å unngå søksmål.

 

Så at noen kom direkte på døra di høres utrolig tvilsomt ut. Det er ikke sånn de arbeider.

6892013[/snapback]

 

Pappaen din kan med god samvittighet si "F*ck off commy bastards", slette mailen og leve videre. Han er ikke pliktig det du sier han gjør.

Lenke til kommentar

Hahaha, dette er f**n meg det dummeste jeg har hørt på lenge...

Punkt 1. Så kommer ikke plateselskap personlig, men de kommer via en politirassia (til en rassia, trenger man en rettserklæring fra dommer om at det er en lovlig rassia).

Punkt 2. Hadde du lastet ned ulovlige filer og noen innen for systemet hadde merket det, så hadde du nok ikke fått en bot som er 1/4 av prisen på sangene, heller en 100/1 av prisen :tease:

 

Altså mitt siste ord i denne saken... Glem hele saken, som andre sier + meg DETTE ER SVINDEL!. Og evt. kommer de igjen, med noen som utgir seg for å være politi... Ber du de vise frem en rettserklæring.

"BURN THE MOTHA FU**ERS" :mad:

Lenke til kommentar

er også en ting, har du skrevet under på at skolen kan sjekke ditt hjemmeområde på skolen?

hvis du ikke har det, er det området faktisk privat, og man trenger faktisk samme tilatelser der som å sjekke din private pc...

 

og dette ER bare tull, de trenger bare ransakelses-ordre for å sjekke innholdet på din pc og alt annet i huset, men dette får de ikke tak i med mindre det uten tvil er noe å hente...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...