Gå til innhold

Bakaksling på ATV ødelakt


fompa

Anbefalte innlegg

Hei folk!

 

Jeg har en slik en ATV på 150CC som jeg har ødelakt da.

Var ute å kjørte overalt i skogen på bane og noen andre plasser. når jeg skulle hjem så "måtte" jeg stoppe opp for en DIGER vanndamm, jeg gadd ikke bli våt :p

Så jeg bråbremsa fra full speed. Når jeg skulle kjøre videre så var det ingenting som virket! :(

 

Motor, kjede og tannhjula bak går rundt, men det tar liksom ikke tak, så bakhjula går ikke fram eller bak...

 

Veit noen av dere hva som kan være galt?

En kompis sa jeg bare kunne sveise alt fast da, men da sa stefarn min at akslingen vil bare knekke rett av i 1. sving pga. 100% diff. sperre eller noe.

 

Kan jeg sveise den da eller må jeg gjørra noe annent?

 

 

Gå på importlageret => Motor => ATV => 150CC ATV

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skrudd hele saken av, og tror det er sån at hvis jeg vrir på ett hjul så går ikke det andre...

 

Men jeg skal ut å se nå, vurderer å skru den helt fra hverandre, eneste er jeg er "redd" for er at jeg ikke klarer sette det på plass rett... det sitter en sån fin boks der som er revers, med noe tannhjul å saker...

 

 

*går ut*

Lenke til kommentar

er ekke helt ny da men :p er vel 3/4 år gammal, og den er kjørt BEINHARDT... har vel kjørt en 10 timer hver uke.....

 

 

Festa akslingen på ATV'n ista og fant ut at om man vrir på det ene hjulet så går bagge rundt, men kjede går ikke...

 

 

 

Lukter reklamasjon? hvordan da?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å skru av det dekselet bak (på bildet), som sitter med 4 bolter? Det ser ut som det går inn til overføringa. Kanskje du kan se der om noe er knekt. Hvis du ser inn der mens du vrir på hjula eller noe så kanskje du finner ut av noe mer.

6874559[/snapback]

 

 

Prøvde å skru det opp men da rant det masse olje ut, så jeg satt det på plass.

Men jeg skrudde opp det dekslet som sitter oppå der, og så inn, det så fint ut.

 

men skal skru opp begge deksla å se inn tur, kan ta noen bilder å :)

Endret av fompa
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

nå i høstferien var jeg i bodø, hos onkelen min der jeg kjøpte ATV'n min. og vi fant ut hva problemet var. tannhjula bak og skiva til bremsen, er en del. på venstre sia, nermest girkassa, er det 4 ståltapper som skal sitte i ett spor inni girkassa, som da er knekt av.

 

Har bestilt ny del, så snart er det ut igjenn :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...