Gå til innhold

Rykte: Micosoft vurderer å kjøpe Rockstar!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Måtte Gud forby ...! Greit nok, Microsoft lager glimrende spill, og fantastiske konsoller, men GTA-spillene kommer i dag på PSP, PS2, XBOX, og PC. Det kommer sikkert et San Andreas Stories på PSP med tiden, og GTA 4 kommer samtidig på PS3, og 360 (at det kommer seinere på PC, er uvesentlig, da PC-spillenes gullalder er over).

6871109[/snapback]

hvorfor er det uvesetlig at GTA4 da ikke kommer på pc?

det burde i teorien bli snarere tvært imot! :dontgetit:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det e jeg mener er at Rockstar bryr seg mer om gode salgstall og inntekt enn pengestøtte.

Blir dei kjøpt opp av til dømes Microsoft treng dei ikkje bekymre seg over salgstall og inntekter lenger. Så dette er nok ein situasjon dei ønskjer.

Har slett ikke noe imot Microsoft, men synes ikke at et stort selskap skal kjøpe opp mindre selskap for bedre salgstall.

Det er sånn marknanden fungerer. Mange små selskap satser alt på at dei skal bli kjøpt opp av eit større selskap så dei slepp å bekymre seg for økonomien.

Skrevet

Nå kan det jo også spekuleres at nedgangen startet da personen bak GoldenEye forsvant

6888308[/snapback]

Noe jeg velger å satse på..

De tingene Rare utviklet etter N64-alderen, er ikke mye å skryte av, for å si det sånn..

6888401[/snapback]

Rare fikk laget både Banjo-Tooie, Perfect Dark og Conker etter at disse personene forsvant, så jeg velger å tro at Rare kunne lage gode spill uten dem også...(Når det er sagt så har ikke utbryterne i Free Radical Design imponert meg noe særlig heller)

Hva du velger å tro er forsåvidt greit, men det betyr ikke at det er det som er det rikitige, uten at jeg skal påstå at jeg vet hva som er rikitg.

Man kan for eksememple spekulere i at det var sammarbeidet mellom nintendo og Rare som var utslagsgivende for den høye kvaliteten på Rare sine spill. Med MS sitt oppkjøp forsvant jo dette samarbeidet, naturligvis, og MS har ikke klart å fylle nintendo sine sko. Rent spekualtivt såklart, men vi vet alle hvilken høy kvalitet nintendo sine egne spill har, skulle da tro at de tok med seg erfaringen til samarbeidspartnerene sine også.

Se ting fra litt flere sider er alt jeg ber om, og bare stå fast i eget syn hele tide.

Men når er vi så langt unna noen relevans at jeg nekter å nevne rRare i flere innlegg. Poenget fra den setningen som ble sitert var at Rare ikke har levd opp til forvetningene jeg og trolig også MS hadde ved oppkjøpet.

6889113[/snapback]

"etter N64-alderen" var det jeg skrev.. Mente ikke bare når GE-folka stakk.. Men det jeg mener, er at spillene som kom etter N64-alderen, ikke er mye å skryte av..

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Javel... Hmm... Interessaant...

Hvorfor diskuterer vi Rare, egentlig? Husker ikke...

Skrevet

Setter det kansje litt på spissen, hvis det er så at dere mener at GTA ikke får komme kun ekslusivt til MS produkter, hva med Gran Turismo da? Det kommer kun ekslusivt til Sony produkter. Jeg stiller meg positiv til ett slikt oppkjøp.

~ Medion

Skrevet

Uansett da, så er jo GTA4 allerede annonsert til PS3. Det betyr jo at de allerede inngått en avtale med Sony om at de skal utvikle spillet til PS3. Jeg tipper det er en kontrakt som til og med Microsoft ikke har råd til å bryte.

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Fordi om et spill er annonsert å komme ut til en konsoll en gang i fremtiden betyr ikke nødvendigvis at det skjer. For eksemple ble Halo først annonsert til ps2, bare for å gi deg et eksempel.

3. parts utviklere som lager multiplattformspill inngår ikke noen avtale med noen av konsollprodusentene, men står fritt til å gjøre hva de vil, en av fordelene av å være UAVHENGIG.

Skrevet

Ikkje viss ei avtale er inngått. ;) Då bistår nemleg avtalepartane med kvar sin del, ein utviklar spelet, og den andre er med og finansierer utviklinga.

Og Halo vart vel aldri annonsert til Ps2 såvidt eg veit. Derimot veit eg det vart annonsert til PC, ein platform spelet også kom til ved eit seinare høve.

Skrevet
Ikkje viss ei avtale er inngått. ;) Då bistår nemleg avtalepartane med kvar sin del, ein utviklar spelet, og den andre er med og finansierer utviklinga.

Og Halo vart vel aldri annonsert til Ps2 såvidt eg veit. Derimot veit eg det vart annonsert til PC, ein platform spelet også kom til ved eit seinare høve.

6905793[/snapback]

Som også var total fiasko til PC. Husker er siklet villt over bilder fra Halo til PC i PC Gamer tilbake i 99`.

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Rockstar og Bungie samarbeidet (R* var utgiver) under utvikingen av Oni, som var et ps2-spill. Samarbeidet forstatte med Bungies neste spill, altså Halo og ble annonsert til ps2 og pc/mac. Infoen har jeg fra wikipedia, ikke at det betyr at det er rikitig, men IGN har til og med en halo-spillside under ps2-seksjonen sin, status er selfølgelig "cancelled".

Nå var det GTA4 det handlet om, og så vidt jeg vet har ikke R* inngått noen avtale. At et spill er annonsert til en plattform betyr ikke at noen bindende avtale er inngått. Sony har vel ikke så mye å tjene på å finansierere spillet når det utgis samtidig på en konkurrerende plattform, som i tllegg kan få ekslusive tilleggspaker via Live.

Skrevet

Det er vel helst utgivaren som står for finansieringa. I alle fall på multiplattformspel.

Skrevet (endret)
Måtte Gud forby ...! Greit nok, Microsoft lager glimrende spill, og fantastiske konsoller, men GTA-spillene kommer i dag på PSP, PS2, XBOX, og PC. Det kommer sikkert et San Andreas Stories på PSP med tiden, og GTA 4 kommer samtidig på PS3, og 360 (at det kommer seinere på PC, er uvesentlig, da PC-spillenes gullalder er over).

6871109[/snapback]

hvorfor er det uvesetlig at GTA4 da ikke kommer på pc?

det burde i teorien bli snarere tvært imot! :dontgetit:

6889239[/snapback]

Fordi PC-en som spillplattform blir mindre og mindre, konsollplattformen blir derimot større og større.

Dessuten pleier det å være morsommere å spille på konsoll, enn på PC.

Endret av Dragon Hunter
Skrevet

Jeg tror ikke Sony er så tette at de lar Rockstar bli kjøpt opp foran nesa på dem. GTA-serien var jo sannsynligvis den sterkeste drivkraften bak PS2, og det tror jeg ikke de vil la gå ifra seg. Men det er bare et rykte, og jeg tviler på at det er sant..

Skrevet

Sannsynlegvis vil det ende opp med at både Sony og Microsoft får ein solid marknadsandel i Rockstar kvar, utan at nokon har majoritet. Men det kjem vel an på Rockstar.

Skrevet
Sannsynlegvis vil det ende opp med at både Sony og Microsoft får ein solid marknadsandel i Rockstar kvar, utan at nokon har majoritet. Men det kjem vel an på Rockstar.

6907315[/snapback]

Eg trur ikkje at dette er ein situasjon nokon ønskjer. Det blir nok ein som kjøper alt/nesten alt eller ingen som kjøper noko i det heile tatt. Ein situasjon der Sony/MS eig ein del kvar virker lite gunstig. Take Two skal vel ha eit ord med i laget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...