Bear^ Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Tipper det er slik Bill Gates drømmer at verden til slutt skal være
Articfare Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 GTA kom jo først til windows(microsoft) så tok sony å rappa det fra microsoft nå kan det se ut som at microsoft rapper det tilbake 6871181[/snapback] MICROSOFTIANER, KILL HIM!! Han er en av Bill Gates menn!1
ttt Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Det kan vere eit godt kjøp for MS dette. Med tanke på all den negative omtalen det har vore rundt Take Two og Rockstar i det siste burde eit oppkjøp vere mogleg. Har ingen skjønt det? Microsoft vil styre verden, og dette er bare et skritt til fra dem. Jeg bruker MAC, istedenfor Windows. Nei vi kan ikke la dette skje... 6874345[/snapback] I motsettning til Nintendo og Sony som bare lager konsollar og spel for å vere snille.
KayAU Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 I motsettning til Nintendo og Sony som bare lager konsollar og spel for å vere snille. 6874790[/snapback] Det er ingen som påstår det, ttt. Kay
Suburbian Hero Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Det kan vere eit godt kjøp for MS dette. Med tanke på all den negative omtalen det har vore rundt Take Two og Rockstar i det siste burde eit oppkjøp vere mogleg. Har ingen skjønt det? Microsoft vil styre verden, og dette er bare et skritt til fra dem. Jeg bruker MAC, istedenfor Windows. Nei vi kan ikke la dette skje... 6874345[/snapback] I motsettning til Nintendo og Sony som bare lager konsollar og spel for å vere snille. 6874790[/snapback] Se her: Microsoft vil gjøre at alt i huset ditt blir styrt av dem, slik at livet blir enklere for oss. Don't you see? Its a conspiracy!!
MindTooth Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Igjen må jeg si, OMFG! Er folk sabla dumme i hodet eller? Hva er den store saken at evt. Microsoft kjøper opp Rockstar Games. Eneste som skjer er at GTA: IV kan i verste fall sammen med fremtidige Rockstar Games titler ikke kommer til andre konsoller X360 eller PC med Windows. Personlig ser jeg dette heller som en mulighet for Rockstar Games å ha en stabil pengesekk i bakgrunnen, og kunne jobbe i en omgivelse som det blir beskrivet av gjester hos Major Nelson som en god plass å være. Dere som virkelig tror at Microsoft vil få herredømme i konsollmarked, kom med litt mere håndfaste bevis. Da det kommer aldri til å skje. Eneste som kan gjøre det mulig er hvis hverken Sony eller Nintendo leverer noe som er konkurrende ovenfor Xbox franchisen til Microsoft. Stiller meg personlig positiv til et mulig oppkjøpt av Rockstar Games. Birger
KayAU Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Igjen må jeg si, OMFG! Er folk sabla dumme i hodet eller? Det er i alle fall det inntrykket eg sit med... Hva er den store saken at evt. Microsoft kjøper opp Rockstar Games. Eneste som skjer er at GTA: IV kan i verste fall sammen med fremtidige Rockstar Games titler ikke kommer til andre konsoller X360 eller PC med Windows. Det er ikkje ei stor sak. Det er ei lita til middels sak. Men det som er greia, Nordoelum, er at mange små til middels saker, til saman har det med å bli større saker. Av og til er store ting samansatt av mange små ting. Dersom eg til dømes går frå Kirkenes til Mandal, er det ein lang tur, sjølv om kvart enkelt steg ikkje var so forbanna langt. Poenget mitt er at vi ikkje berre bør sjå på kvart enkelt steg, men prøve å vurdere kor alle stega til saman til slutt vil føre oss. Personlig ser jeg dette heller som en mulighet for Rockstar Games å ha en stabil pengesekk i bakgrunnen, og kunne jobbe i en omgivelse som det blir beskrivet av gjester hos Major Nelson som en god plass å være. Dere som virkelig tror at Microsoft vil få herredømme i konsollmarked, kom med litt mere håndfaste bevis. Da det kommer aldri til å skje. Eneste som kan gjøre det mulig er hvis hverken Sony eller Nintendo leverer noe som er konkurrende ovenfor Xbox franchisen til Microsoft. Eg synest du har eit naivt syn på dette med konkurranse, og kanskje på kapitalisme generelt. Alt fungerar fint og flott so lenge det er snakk om å "levere noko som konkurrerer", men det er ikkje berre det det er snakk om her. Det er snakk om å kjøpe opp ressursar slik at konkurrentane ikkje får tak i dei, det er snakk om å kunne selge med tap so lenge ein ønskar utan å bli svekka, og det er snakk om å ha ein pengesekk som aldri blir tom. Microsoft konkurrerar absolutt ikkje på lik linje med Sony og Nintendo. Om Microsoft erobrar trona i konsollmarknaden, vil det neppe vere først og fremst fordi produkta deira var betre enn konkurrentane, det vil vere fordi dei var økonomisk sterkare. Og om dei klarar det, blir dei endå sterkare. Og vil vere klare til å erobre nye marknadar. Sjølvsagt kan eg ikkje BEVISE at Microsoft kjem til å få herredøme i konsollmarknaden, korleis i svarte skal det vere mogleg? Eit brev, underskrive av kongen, generalsekretæren i FN, og fem berømte "klarsynte"? Kan du bevise at dei IKKJE kjem til å gjere det? Men vi kan sjå på historia, og på kva som foregår akkurat no, og gjere oss opp ei meining om kva vi trur vil skje. Stiller meg personlig positiv til et mulig oppkjøpt av Rockstar Games. 6875055[/snapback] Klart du gjer det. Er det noko Microsoft gjer eller har gjort du eigentleg er spesielt kritisk til? Kay
MindTooth Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Klart du gjer det. Er det noko Microsoft gjer eller har gjort du eigentleg er spesielt kritisk til? Kay 6875296[/snapback] Hvorfor skulle jeg ikke være kritisk til noe Microsoft gjør? Hvem er ikke det? Eks. lukket standarder.. At Microsoft kjøper opp Rockstar Games synes jeg ikke er mulig å sammenligne med den turen din. De finnes utallige utviklere som støtter Sony og Nintendo. Men var det ikke EA Games som skulle slutte å produsere spill til PSP fordi den var for dårlig eller noe. Er det Microsoft sin skyld det da? Eller kommer det av at Sony leverte et dårlig produkt. Birger
KayAU Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Hvorfor skulle jeg ikke være kritisk til noe Microsoft gjør? Hvem er ikke det? Eks. lukket standarder.. Ok, grunnen til at eg spurde (eller ein del av han, eg skal ikkje underslå at der låg litt aggresjon under), er at du tidlegare har uttalt at du er ein "fan" av Microsoft. Novel, det er bra at du ser problem med det dei gjer. Ser du òg problem med posisjonen dei har komt i operativsystemmarknaden? Eller i praksisen med å bruke rå økonomisk muskelkraft, heller enn berre betre produkt og marknadsføring? At Microsoft kjøper opp Rockstar Games synes jeg ikke er mulig å sammenligne med den turen din. De finnes utallige utviklere som støtter Sony og Nintendo. Om Microsoft kjøper Rockstar, er der ein mindre. Ein høgt profilert og viktig ein, som gjerne lagar spel som selg konsollar. Det er eit "steg". Ein "tur" er satt saman av "steg". Men var det ikke EA Games som skulle slutte å produsere spill til PSP fordi den var for dårlig eller noe. Er det Microsoft sin skyld det da? Eller kommer det av at Sony leverte et dårlig produkt. Kanskje? Eg kjenner ikkje til den saka. Kva har ho med dette å gjere? Har nokon påstått at det var Microsoft si skuld? Kay
Stonemeister Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 For Microsoft, dessverre, er det genialt. For oss andre, er det tragisk. Microsoft vil jo selge ekstremt mange 360'er (eller 720 eller hva fanden den neste konsollen dems heter) hvis GTA skulle bli eksklusivt. Men for oss vil jo spillet bli mindre classical-R* som vi kjenner fra de tidligere spillene, og mer vanlig drepe-i-byen og kjøre litt rundt, som disse dårlige "GTA-klonene" er. Da ikke Saint's Row, fordi det er ikke dårlig. Men Driv3r...
Brakara Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 "Nå ryktes det ...", javel? Hvem som helst kan jo komme med slike rykter, og så lenge ingen andre nevner dette så bør det vel taes med en klype salt (for å si det mildt).
MindTooth Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Hvorfor skulle jeg ikke være kritisk til noe Microsoft gjør? Hvem er ikke det? Eks. lukket standarder.. Ok, grunnen til at eg spurde (eller ein del av han, eg skal ikkje underslå at der låg litt aggresjon under), er at du tidlegare har uttalt at du er ein "fan" av Microsoft. Novel, det er bra at du ser problem med det dei gjer. Ser du òg problem med posisjonen dei har komt i operativsystemmarknaden? Eller i praksisen med å bruke rå økonomisk muskelkraft, heller enn berre betre produkt og marknadsføring? Kay 6875421[/snapback] Innrømme åpent at jeg er en stor beundrer av Bill Gates, og til dels Microsoft. Legger det ikke under et tre. Det er ikke dermed sagt at jeg følger de til graven for det. Gir kreditt til Microsof for å ha jobbet seg opp en rekke avtaler. Og mange av de er ikke så useriøse som alle "microsoft hatere" skal ha det til. Birger
avtrekkeren Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Flott! Håper de kjøper opp alle verdens spillselskap slik at Sony går kong-kurs, og at restene av Sony, som blir kalt "Ony", starter med å gi ut sine framtidige utgivelser av spill og konsoller samtidig over hele verden (for det er ikke bare PS3 som kommer først til USA/Japan, det gjelder en DRØSS av spill også som SOE har kloa på!). Neida, spøk til side - men har ikke noe i mot dette - gjør ingenting at PS-folk ikke får GTA... Eneste som har skjedd er at flisa blir snudd fra hva den var før - da ingen andre enn PS / PS2 fikk GTA, selv PC-brukere måtte vente i årevis.
ttt Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Microsoft vil jo selge ekstremt mange 360'er (eller 720 eller hva fanden den neste konsollen dems heter) hvis GTA skulle bli eksklusivt. Og det er negativt for "oss andre" at ein konsoll sel godt? Vi klarer jo oss bra i dag der PS2 sel veldig godt. Men for oss vil jo spillet bli mindre classical-R* som vi kjenner fra de tidligere spillene, og mer vanlig drepe-i-byen og kjøre litt rundt, som disse dårlige "GTA-klonene" er. Da ikke Saint's Row, fordi det er ikke dårlig. Men Driv3r... Du må gjerne fortelje meir om analysa du gjennomførte for å kome fram til denne konklusjonen.
ShredLord Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Hvorfor skulle jeg ikke være kritisk til noe Microsoft gjør? Hvem er ikke det? Eks. lukket standarder.. Ok, grunnen til at eg spurde (eller ein del av han, eg skal ikkje underslå at der låg litt aggresjon under), er at du tidlegare har uttalt at du er ein "fan" av Microsoft. Novel, det er bra at du ser problem med det dei gjer. Ser du òg problem med posisjonen dei har komt i operativsystemmarknaden? Eller i praksisen med å bruke rå økonomisk muskelkraft, heller enn berre betre produkt og marknadsføring? Kay 6875421[/snapback] Innrømme åpent at jeg er en stor beundrer av Bill Gates, og til dels Microsoft. Legger det ikke under et tre. Det er ikke dermed sagt at jeg følger de til graven for det. Gir kreditt til Microsof for å ha jobbet seg opp en rekke avtaler. Og mange av de er ikke så useriøse som alle "microsoft hatere" skal ha det til. Birger 6875483[/snapback] Ingen seier vel Microsoft er useriøse. Dei er fullstendig seriøse i si jakt på verdsdominans. Eg innrømmer åpent at eg nærer eit djupt hat for Microsoft. Det er heilt kriminelt at eit selskap skal få vekse seg så stort, ha profitter av ein sånn sinnsvak størrelse, overta større og større marknader, bedrive slik konkurransepolitikk, heilt uhindra. Microsoft tener meir enn nok penger på softwaren sin.
MindTooth Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Så er det vil ingne andre i hele verden enn Bill Gates som gir så mye penger til veldedig formål.. Og når folk tar opp at Micriosoft skal ha verdensdominanse, skjerp dere.... Birger
TCi Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Så MS vil kjøpe opp en av de mest suksessfulle spillutviklerene de siste årene? Ikke akkurat rart om dette skjer. Hvorfor er det så negativt? Tror dere at Rockstar ikke vil produsere gode spill under MS? Kan være et smart trekk av MS og det overrasker meg ikke at det vil skje heller. MS fikk tross alt huket GTA 4 til 360.
KayAU Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 @TCi: Jau, eg trur dei fortsatt vil lage gode spel. Men kun for Microsoft-plattformer. Kay
Shruggie Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Personlig vil jeg ha GTA4 til Wii! Bare tenk deg, i 3-person mode sikter du med controlleren, og når du kjører bruker du den som ratt. Hvis MS kjøper Rockstar er jo det helt ute av bildet.
Suburbian Hero Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Personlig vil jeg ha GTA4 til Wii! Bare tenk deg, i 3-person mode sikter du med controlleren, og når du kjører bruker du den som ratt. Hvis MS kjøper Rockstar er jo det helt ute av bildet. 6879629[/snapback] Der sa du det, la Nintendo kjøpe opp Rockstar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå