SuperJan Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hey Jeg kjøpte meg en Xbox360 Premium på Expert Bonus i Bergen, for 3499,- (Dyrt ja, men var ute og gikk, og ville absolutt ha den! ) Så kjøpte jeg Dead Rising. Jeg hadde hørt mye om problemene om at noen hang seg, noen tok rett og slett kvelden og slike ting. Men jeg tenkte at det er jo en stund siden release, så jeg håpte på at de som blei solgt nå, var ordna. Eller hvertfall bedre.. Kommer hjem, plugger i, fyrer opp Dead Rising og er fornøyd! Hvertfall, en time eller to.. Da hang den seg, reboota, spilte, hang seg.. Og sånn går det. Hvor lang tid det tar før den henger seg, er forskjellig. Så jeg sendte mail til Microsoft, og forklarte hele situasjonen, og ikke fått svar.. Hva burde jeg gjøre? Returnere den hos Expert, og bytte i en ny? Få tilbake pengene, og kjøpe ett annet sted? Hmmm.. Noen tips? På forhånd takk, Janse..
KayAU Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Eg ville i alle fall ha gått til butikken, og forlangt at dei ordna det. Om du vil ha pengane attende, ny vare, eller reparasjon, får vere opp til deg. Men det var i alle fall butikken som tok pengane dine, so då får det vere deira problem når vara ikkje funkar som ho skal. Eg synest ikkje forbrukaren skal vere nødt til å forhalde seg til produsent eller distributør. Kay
Snikpellik Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg sendte melding til kundeservice på Xbox.com. Deretter fikk jeg en mail tror jeg, så ble jeg oppringt av Microsoft i Norge, og satt over til den i Sverige. Etter et par dager ble maskinen min henta hjemme, og jeg fikk en ny en tilbake en og en halv måned etter.
cremaster Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hvis det er mindre enn 30 dager siden du kjøpte den så kan du jo benytte deg av elkjøps 30 dagers angrerett.
nomore Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hvis det er mindre enn 30 dager siden du kjøpte den så kan du jo benytte deg av elkjøps 30 dagers angrerett. 6861190[/snapback] Hvordan klarer folk å blande Eljøp og Expert hele tiden?? Dette er andre tråden eg har lest på to dager hvor dette har skjedd, og eg leser ikke alle trådene. Det er da åpenbart fra post nr 1 at det er expert det er snakk om, og ikke elkjøp. Argh... måtte bare... nok off topic. Det er kjøpsstedet som du skal forholde deg til i dette tilfellet. Det er de som har garanti og reklamasjonsansvar ovenfor sluttkunde, ikke hverken leverandør eller produsent. Dog kan leverandør eller produsent brukes dersom forhandler ikke ordner opp for seg.
Mala Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hvis det er mindre enn 30 dager siden du kjøpte den så kan du jo benytte deg av elkjøps 30 dagers angrerett. 6861190[/snapback] Flott det da at konsollen ikkje er kjøpt på elkjøp
SuperJan Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 (endret) Okok Takk for svar! Da får jeg drasse med meg min kjære box til Expert da.. Trist men.. Tror dere jeg kan få byttet den til en annen? Janse.. EDIT: Og ja forresten.. I dag er det en uke siden jeg kjøpte den.. Surt ;( Endret 14. september 2006 av SuperJan
bfigved Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hey Jeg kjøpte meg en Xbox360 Premium på Expert Bonus i Bergen, for 3499,- (Dyrt ja, men var ute og gikk, og ville absolutt ha den! ) Så kjøpte jeg Dead Rising. Jeg hadde hørt mye om problemene om at noen hang seg, noen tok rett og slett kvelden og slike ting. Men jeg tenkte at det er jo en stund siden release, så jeg håpte på at de som blei solgt nå, var ordna. Eller hvertfall bedre.. Kommer hjem, plugger i, fyrer opp Dead Rising og er fornøyd! Hvertfall, en time eller to.. Da hang den seg, reboota, spilte, hang seg.. Og sånn går det. Hvor lang tid det tar før den henger seg, er forskjellig. Så jeg sendte mail til Microsoft, og forklarte hele situasjonen, og ikke fått svar.. Hva burde jeg gjøre? Returnere den hos Expert, og bytte i en ny? Få tilbake pengene, og kjøpe ett annet sted? Hmmm.. Noen tips? På forhånd takk, Janse.. 6860967[/snapback] Jeg ville prøvd og fått den retunert hos expert, og hvis det ikke går iorden der så ringer du Microsoft Kundestøtte. Jeg hadde samme problemet som deg, ringte kundestøtte, og etter ca 1-1.5mnd så hadde jeg fått ny xbox. (kostet meg ikke en krone)
Mala Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Har hørt at de går vesentlig raskere enn 1-1.5 mnd å få ny box om dagen. Her på forumet har det blitt indikert 1-2 uker
SuperJan Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 (endret) Lest litt forskjellig jeg også.. Går det 1-2 uker overlever jeg.. Men går det fort en måned eller mer.. Da blir jeg lettere irritert Menmen, får bare prøve å gå til Expert.. Takk for hjelpa folkens;P EDIT: Og btw, åssen får jeg formatert HD'en før jeg returnerer? Eller er ikke det så farlig? Endret 14. september 2006 av SuperJan
tiiim Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 du får helt sikkert ny om det er under 30dg siden... Alle har angrerett på 30 dager, ikke bare elkjøp... (norsk lov) går varen til helvete innen 2år kan du kreve å få den reparert, pengene tilbake, eller ny vare... (norsk lov)... men det må ikke være din skyld.. men virker ikke som det i ditt tilfelle...
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 (endret) Man har absoltt ikke 30 dagers angrerett. Har man kjøpt noe man angrer på har man ingen rettigheter for å få byttet eller hevet kjøpet. For eksempel er bytte av klær (feil størrelse?) ren service fra butikken og ikke noe man har rett på. Samme hos elkjøp. Handler man på postordre derimot har man noen ukers angrerett. Men når en butikk først reklamerer med slikt er de forpliktet til å holde dem også. Eg ville i alle fall ha gått til butikken, og forlangt at dei ordna det. Om du vil ha pengane attende, ny vare, eller reparasjon, får vere opp til deg. Men det var i alle fall butikken som tok pengane dine, so då får det vere deira problem når vara ikkje funkar som ho skal. Eg synest ikkje forbrukaren skal vere nødt til å forhalde seg til produsent eller distributør. Kay 6861142[/snapback] Det er forsåvdt rett at det er butikken man skal forholde seg til når det kommer til reklamasjon. Men når maskinen må til reperasjon, vil det jo gå raskere slik som MS nå har lagt opp til. Du selv sender maskina rett til reperasjonsenteret og får den tilbake på dåra når den er fikset. Da har man kuttet ut forhandleren som mellomledd. Sier seg selv at dette er tidsbesparende, og er andre mennesker som meg, vil de ha 360'en sin tilbake så raskt som mulig. Dog , når det er sagt, kan ikke forhandleren nekte å ta i mot maskina bare fordi produsenten har sin egen ordning. Det er forhandleren som står ansvarlig overfor kunden. Så er det forhandleren som må ta saken opp med produsenten om det er et problem. Endret 14. september 2006 av qoutor
SuperJan Skrevet 15. september 2006 Forfatter Skrevet 15. september 2006 Hey, nå har det blitt klaring i alt her=) Sendte mail til Xbox support og spurte hva jeg skulle gjøre. Svaret dems: "Thank you for your email. Since you did just purchase your Xbox 360, you will be able to exchange the Xbox 360 with the retailer that you purchased it from. If you do have any further questions contact the support line @ 0800 587 1102" Før jeg fikk svar fra de, så sendte jeg mail til Expert og lurte hva jeg skulle gjøre: "All service går via microsoft, vi får ikke håndtere dem da de kun vil handle med sluttkunde selv." Så sendte jeg svaret jeg fikk fra Xbox support, til Expert. Svaret: "Denne kan du selvfølgelig bytte hos oss, men ta med med kun spilleren, ingen kabler eller noenting annet. Husk kjøpskvittering" Haha.. Men jeg vil ha tilbake en X360 Premium spiller.. For den er tøff i chrome!=D Janse..
KayAU Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 "All service går via microsoft, vi får ikke håndtere dem da de kun vil handle medsluttkunde selv." 6867162[/snapback] Berre so det er sagt, so kan du godt velge å vere vanskeleg om du får ein slik beskjed. Du kjøpte ikkje konsollen frå Microsoft, du kjøpte han frå Expert. Kva Microsoft vil eller ikkje vil, får i so fall vere Expert sitt problem. Godt å høyre at det ordna seg. Kay
mrmee Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Uff. Ser ut til at min Xbox360 er på vei til å ta kvelden. Fryser etter en liten stund med spilling. Har holdt på sånn litt over en uke nå, så det er vel kanskje på tide å få levert den inn. Kjøpte den på Elkjøp for litt over seks mnd siden. Bør jeg gå via Microsoft direkte, eller elkjøp? Noen som vet hva som er raskest?
Dregoth Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Ja, da kan jeg også melde meg inn i klubben av uheldige 360-eiere. Boxen min nekter å starte. Bare det etterhvert så kjente "rødlys-syndromet" hver gang jeg prøver å starte opp. Håper PS3 og Wii blir mer driftsikker en denne dritten.
Mala Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Ja, da kan jeg også melde meg inn i klubben av uheldige 360-eiere. Boxen min nekter å starte. Bare det etterhvert så kjente "rødlys-syndromet" hver gang jeg prøver å starte opp. Håper PS3 og Wii blir mer driftsikker en denne dritten. 6883672[/snapback] Kor lenge har du hatt konsollen? Er det av de første revisjonene forklarer jo det litt. Den lider av av barnesykdommer som mange andra konsoller
Dregoth Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Kjøpte den i januar, om jeg ikke husker feil.
Mala Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 (endret) Kjøpte den i januar, om jeg ikke husker feil. 6883894[/snapback] Er nok av tidlig revisjon då ja. Det står bakpå boksen din også når den er blitt produsert. Nei det er surt det der, kjøppte også min boks i januar,den var produsert 07-10-05 om eg ikkje husker feil. De tok kveld ca eit halv år etter Endret 17. september 2006 av Mala
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå