Gå til innhold

Scammed - Blizzards reaksjoner


Anbefalte innlegg

The in-game scam:

A scam in-game is acquiring items or any other property (though all data on the World of Warcraft service is the property of Blizzard Entertainment, we use the term “property” to describe characters, items, and in-game currency) from another player through misinformation, confusion or fraud (Scamming). In short, using any sort of deception to gain at another’s expense.

 

Example:

 

Trying to get an item from another player by claiming he will get it back with an enchantment

 

We do not want to encourage players to use this kind of roleplay in-game scam but we consider them as part of the game mechanics. So we will not take actions in those cases and we invite the players to be very cautious with their items. In short, don’t give items to players that you don’t know! However, if this kind of behavior is found to be systematic from a particular individual, we will investigate further to determine what course of action should be taken.

 

We encourage everyone to read our FAQ in order to avoid scams. Due to many variables involved with item reimbursement and types of scams, item reimbursement will not be granted in the case of in-game scams.

 

 

 

http://www.wow-europe.com/en/policy/scam.html

 

Er ikke helt sikker på om dette er tilsvarende, men den typen scam du beskriver skyldes at du ikke har vært våken nok under trade imo :p

 

EDIT: Merk at US og Eu ser ut til å ha forskjellige policys på området.

 

EDIT 2: Leste litt mer av Threaden din, og ser at det ble tatt opp tidligere. Likevel, det er helt og holdent din feil at du ikke sjekket at beløpet var riktig. Ikke blizzard sin feil.

Endret av theWWW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare for å gjøre det helt klart:

 

Chat at your own risk. When engaging in Chat in World of Warcraft, or otherwise utilizing World of Warcraft, you may not:

 

9. Participate in any action that, in the sole and absolute opinion of Blizzard Entertainment, results or may result in an authorized user of World of Warcraft being “scammed” or defrauded out of gold, weapons, armor, or any other items that user has earned through authorized game play in World of Warcraft.

 

Da burde vel all tvil om at scamming er bare offeret sin skyld borte?

6851292[/snapback]

 

in the sole and absolute opinion of Blizzard Entertainment
anyone?

6852686[/snapback]

Så du mener virkelig at Blizzard ikke ville kvalifisert akuratt dette tilfelle som en scam? Det er på ingen måte mulig å definere scam slik at det som står i ToU enda gjelder, men mitt tilfelle ikke ville kvalifisert som det.

Lenke til kommentar
The in-game scam:

A scam in-game is acquiring items or any other property (though all data on the World of Warcraft service is the property of Blizzard Entertainment, we use the term “property” to describe characters, items, and in-game currency) from another player through misinformation, confusion or fraud (Scamming). In short, using any sort of deception to gain at another’s expense.

 

Example:

 

Trying to get an item from another player by claiming he will get it back with an enchantment

 

We do not want to encourage players to use this kind of roleplay in-game scam but we consider them as part of the game mechanics. So we will not take actions in those cases and we invite the players to be very cautious with their items. In short, don’t give items to players that you don’t know! However, if this kind of behavior is found to be systematic from a particular individual, we will investigate further to determine what course of action should be taken.

 

We encourage everyone to read our FAQ in order to avoid scams. Due to many variables involved with item reimbursement and types of scams, item reimbursement will not be granted in the case of in-game scams.

 

 

 

http://www.wow-europe.com/en/policy/scam.html

 

Er ikke helt sikker på om dette er tilsvarende, men den typen scam du beskriver skyldes at du ikke har vært våken nok under trade imo :p

 

EDIT: Merk at US og Eu ser ut til å ha forskjellige policys på området.

 

EDIT 2: Leste litt mer av Threaden din, og ser at det ble tatt opp tidligere. Likevel, det er helt og holdent din feil at du ikke sjekket at beløpet var riktig. Ikke blizzard sin feil.

6852688[/snapback]

 

Du får lese litt mer av det jeg har skrevet om du følte det nødvendig å komme med "din feil" kommentaren.

Lenke til kommentar

Litt ironisk nick i denne sammenheng =P

Er det noen her som forsatt ikke har forstått at super, ikke tror/mener det var blizzard sin feil at han ble lurt?

Blizzard "sin feil" ligger i å ikke kunne stå til rette for egne retningslinjer.

 

Slik jeg ser det tar de dem nesten bare i bruk når det kommer dem til gode selv, direkte eller indirekte. (penger penger penger penger......)

 

Om man ikke kan gi support nok til å se til at retningslinjene blir fulgt, burde vel hele ¤#% legges ned.

Hva angår det tekniske... det er fullt mulig. Om de måtte springe maraton med en rapport for å få det mulig, per tilfelle, så får de heller gjøre dette når de har lagt slike retningslinjer.

 

"in the sole and absolute opinion of Blizzard Entertainment".

 

Er det her problemet ligger folkens?

Og derfor er det OK at blizzard til enhver tid, hvor det ikke kommer dem til gode, sier neI!?

 

Du tar lett på det Carl M, om du mener at det er fullt ok at blizzard skal bruke denne linja til å gi blanke når det passer dem. Er tydelig at han ble scammet, og det fremgår tydelig at det "ikke tillates".

 

Tar du like lett på det, den dagen kongen kommer på døra di, drar fram hagla og blåser av deg beina? jo... pga. den norske grundlov, 17mai 1814. B §5. "Kongens Person er hellig; han kan ikke lastes, eller anklages."

 

?

 

Joda, du trøster deg vel med at " ansvarligheden paaligger hans Raad."

du vel ikke at rettsystem prosessene skal ende med å hjelpe deg? eller.... ?

Lenke til kommentar

I går ble jeg scamma for 140 g, skulle selge ett par shoulders av slaget stocade pouldrons, så trada jeg det til en kar og han la 140 g til meg, begge trada, så sa han at han lagga og avslutta traden for så å trade meg igjen, gav igjen 140 g, og begge trada, plutselig forandra beløpet seg til 14 g og traden stoppa ikke, jeg cancella trade innen 2 sekunder, og hadde itemen i bagen fremdeles, men så gikk det 10 sekunder så forsvant den.

Han lo godt av meg og gjorde narr av emg, for så å tilby meg å få den tilbake "billig", 60 g.

Jeg ble naturligvis veldig sur og reporta ham med en gang, det tok ikke mindre enn 4 timer med GM ticket åpen før jeg lukka den å logga av.

Dette var de siste 140 g jeg mangla til epic mounten min.

Om dere spiller på bloodfeather så pass dere for Aireni, mangen flere har visst blitt scamma av ham og når jeg tok det opp i general i IF sa flere der at han hadde scamma dem og.

Dibann har også scammet til seg alle matsene til HoTW (hide of the wild) ca 350 g i mats som han tok.

Synes det er dårlig av GM's og blizz at de ikke kan ta slike som gjentatte ganger stjeler items fra folk,og at du skal vente i timesvis for i det heletatt skal få snakke med en GM, veldig dårlig!

Der røyk altså de siste 140 g til epic mounten min :cry:

Lenke til kommentar

så godt som alle på vår server har en lvl 1 bank char på min server.

Når du skal selge noe via trade channelen må du regne med at du enten treffer en bank char med en gang eller at folk som er interessert relogger på bankcharen for å kjøpe item(s).

Selv har jeg nå 2 60'er, 1 lvl 50 og en 37, og ser at jeg og trenger en bank char snart for å samle pengene mine og ha mer kontroll over hva jeg har.

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar
I går ble jeg scamma for 140 g, skulle selge ett par shoulders av slaget stocade pouldrons, så trada jeg det til en kar og han la 140 g til meg, begge trada, så sa han at han lagga og avslutta traden for så å trade meg igjen, gav igjen 140 g, og begge trada, plutselig forandra beløpet seg til 14 g og traden stoppa ikke, jeg cancella trade innen 2 sekunder, og hadde itemen i bagen fremdeles, men så gikk det 10 sekunder så forsvant den.

Han lo godt av meg og gjorde narr av emg, for så å tilby meg å få den tilbake "billig", 60 g.

Jeg ble naturligvis veldig sur og reporta ham med en gang, det tok ikke mindre enn 4 timer med GM ticket åpen før jeg lukka den å logga av.

Dette var de siste 140 g jeg mangla til epic mounten min.

Om dere spiller på bloodfeather så pass dere for Aireni, mangen flere har visst blitt scamma av ham og når jeg tok det opp i general i IF sa flere der at han hadde scamma dem og.

Dibann har også scammet til seg alle matsene til HoTW (hide of the wild) ca 350 g i mats som han tok.

Synes det er dårlig av GM's og blizz at de ikke kan ta slike som gjentatte ganger stjeler items fra folk,og at du skal vente i timesvis for i det heletatt skal få snakke med en GM, veldig dårlig!

Der røyk altså de siste 140 g til epic mounten min  :cry:

6853450[/snapback]

 

Ihvertfall dette problemet burde bli løst. At scammere faktisk kan bruke serverlag til å være drittsekker. Etter hva jeg ser har ikke Kandalf gjort noe "feil".

Lenke til kommentar

Viser seg nå at mangen har funnet ut åssen dette gjøres, det er oppretta en egen guild for dem som scammer på den måten (tuller ikke, den heter we shave balls).

Ble forsøkt scamma igjen i dag men var heldigvis rask nok til å se hva som skjedde denne gangen.

Men nå har hele serveren omsider gårr av skaftet, epic items går for 8 g lawl, og alle spammer og selger ting og stjeler konstant, allt er bare kaos!, er burning crusade veldig nærmed i bli gitt ut eller?

 

Takk for støtten torinogut :) snakka med en GM i dag, han skulle se hva han fikk gjort med hannher karen som scammer, og i det hele tatt den scammer guilden, men pengene mine kan jeg ikke få :cry:

 

Mvh

Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet at Blizzard ikke akkurat er verdens beste til å ta tak i problemer. Med jevne mellomrom kommer det nyheter om at de har stengt så og så mange kontoer som har drevet med diverse ulovligheter. Likevel hører man hele tida om scammere, bots, folk som bruker exploits, hva de måtte være... kan begynne å lure enkelte ganger hva de egentlig driver med.

 

Det som også er synd er at trådstarter faktisk prøver å få igang en saklig og ordentlig diskusjon, men får svar kastet etter seg som "haha, du dreit deg ut, din skyld, whine etc. etc." Er vel bare et godt eksempel på at WoW har en ganske lav gjennomsnittsalder, ihvertfall mentalt sett når det gjelder enkelte her inne. Skjerp dere sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Det er ikke ulovelig å stjele/scamme. Det er en del av spillet.

6862931[/snapback]

Chat at your own risk. When engaging in Chat in World of Warcraft, or otherwise utilizing World of Warcraft, you may not:

 

9. Participate in any action that, in the sole and absolute opinion of Blizzard Entertainment, results or may result in an authorized user of World of Warcraft being “scammed” or defrauded out of gold, weapons, armor, or any other items that user has earned through authorized game play in World of Warcraft.

 

Say what?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Blizzard har sagt at de ikke vil hjelpe deg om du blir scamma. Hvis du er dum nok til å trade en level 1 character så er det ikke synd på deg :p

6848536[/snapback]

 

De fleste med noe mellom ørene bruker en bankcharacter, derfor var det en level 1. Derimot kan jeg si meg enig i at du burde se ekstra nøye uansett med hvem du trader med.

6848586[/snapback]

 

 

Akkurat det der irriterer meg grundig. Jeg ser det i poster på det andre forumet også, folk som sklir inn i diskusjonen på et bananskall. Tenk dere om før dere skriver! Jeg vet om maaaaaaaaaaange som bruker level 1 chars til å holde store verdier, de er som oftest parkert i Ogrimmar eller Iron Forge.

Lenke til kommentar
Denne heksejakten er utrolig enkel å gjennomføre

 

Feil. Jeg har selv vært GM på Ultima Online og der fikk vi inn en tekst logg på 1Gb hver dag og vi var 100 spillere hvor kanskje 60-70 av dem var aktive og det var ofte at vi måtte lette igjennom loggen for å finne feil. Og det skal jeg love deg er en vanskelig og lang jobb, det er ikke bare og ctrl+f og søke på "trade" eller "scam" elns.

Du må også ta hensyn til at det ikke bare er 100 spillere og 60-70 aktive på WoW. Men det kan jo hende at WoW bruker et bedre system enn det vi gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...