Gå til innhold

Hvor kjøper man proteinpulver?


asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

www.proteinfabrikken.no

 

Kjøper du f.eks 3 kilo whey tech og du spiser det ifølge boka, så bruker du ca 45g (det blir 37g rent protein) pr posjon, og du trenger primært protein på morgenen og etter trening. Du kan bare regne. Ganske viktig å få det i seg på morgenen rett etter man har stått opp for å få kroppen ut av katabol tilstand og inn i anabol tilstand. Trener du hver dag, må du forbruke 45*2=90g av bøtta daglig, og i bøtta er det 3000g, så da vil den bøtta holde i 33 dager. Men vi er smartere enn som så, vi vil ikke betale proteinfabrikken penger hver eneste måned så vi bytter ut annenhver dag med et par skåler havregryn istede. Ta gjerne 3 skåler havregryn da får du like mye protein i deg som om du skulle tatt en megastor proteinshake. Ta det gjerne før du begynner å trene for du får endel komplekse karbohydrater i samme slengen. Når du har bytta ut proteinshaken annenhver dag med havregryn vil bøtta holde dobbelt så lenge, altså 66 dager og det er brukbart.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

13.3 g proteiner 56 g karbohydrater per 100 gram havregryn

 

Så hvis det du sier skal være rett så må man innta en porsjon hver morgen med 300 g havregryn som tilsvarer rundt 40 gram proteiner og _165_ gram med proteiner. Et annet problem er at ved 300 gram havregryn inntar du også store mengder melk som du helst ikke vil ha. Og man har bivirkningen at man må forbrenne jævla mye mer iløpet av en dag enn det som egentlig er fornuftig.

 

Tror du roter smått no Databamse.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Må vel ikke ta alt jeg hører for god fisk nei. takk eyvindr, har ikke så god peil på dette her jeg.

 

Hvor ofte er det anbefalt å trene egentlig?Jeg jogger 2-3 ganger i uka, pluss trener styrke 3 ganger. Men hittil har jeg ikke trent seriøst..får man mer overskudd ved å ta proteiner?

Lenke til kommentar

Nei jeg roter ikke. Kroppsbyggere trenger "karbohydratene" som du nevner som 165g FØR treningen. Hvis du er en av slankerne som ønsker å bryte ned muskelmassen din og som desperat prøver å holde deg under 40g karbs pr dag for å holde kroppen i ketose, du kan like godt også bare slutte å trene vekter for du vil uansett miste musklene dine. Jeg sa at han skulle ta havregryna før treninga, ikke sant? Da vil store mengder av karbohydratene bli brukt opp relativt fort, dette har jeg testa selv og til og med målt. Karbohydratene er like viktige som proteinene, og en voksen mann trenger minimum 120g daglig av dem.

 

Edit: Jeg tror jeg også skrev at det var komplekse karbohydrater, dvs at dem taes sakte opp i kroppen over tid. Havregryn brukes aktivt av bodybuildere, det kan du bare sjekke opp på internett. Men hvis du skal slanke deg så for all del, kutt ut alt, men ang. melka så kan du alltids drikke h-melk, det er mest gunstig mot fettlagring.

 

Hvis du er redd for å bli fet av havregryna, så trøst deg med at du får i deg i overkant av 1000 kcal ved å spise 3 porsjoner. Jeg bruker 2 timer og 6 minutter på å forbrenne 1500kcal ved spinning. Det burde holde for en treningsøkt.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Ja, det lønner seg å bruke visa, da slipper du oppkravsgebyret og så lønner det seg å bestille "storhandel" hvis du har råd, hvis mulig så får du det ennå billigere hvis du bestiller ting sammen med andre i store bulker. snx :-)

6842122[/snapback]

 

Blir nok ikke storhandel på meg med det første nei, må finne ut om dette funker bra eller ikke. Dvs, jeg vil ikke bli feit, bare få mere muskler. Ble litt billigere da jeg valgte visa ja :)

 

Peil på hvor mye det koster i sverige?SKal dit neste mnd..

Lenke til kommentar
Ikke peiling, du kan jo sjekke på proteinfabrikken.se Men det fins jo alternative plasser man kan handle protein fra, sikkert noen som vet om noen plasser

6842205[/snapback]

 

Ok.

 

Noen som vet om andre steder på nettet/oslo der de selger billige proteiner?

 

Edit: Denne virker ganske billig. Er det noe suspekt på gang her?

edit2: Wow, frakten kommer på bare 60 kr. Så for 3kg proteiner betaler jeg 485 kr, istedenfor 770 med frakt hos proteinfabrikken. LITT aven forskjell!

 

http://www.nordicpower.no/?dId=shop&prodId=65

Endret av asad
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Mange treningssentre og de fleste kostholdsbutikker som f.eks. SunnKost selger proteinpulver så det skulle ikke være noe problem å slippe fraktkostnadene. Veit ikke om de selger det så mye dyrere at det ikke lønner seg å kjøpe hos dem :hmm: Eneste problemet er å finne en slik butikk hvis du bor langt ut på landet ...

Lenke til kommentar
Jeg spiser selv havregryn hver eneste dag 3 ganger om dagen + proteinpulver annenhver dag, anbefales :)

6842640[/snapback]

 

Hvor mye havregryn spiser du da, og hvor ofte trener du?

 

3 ganger om dagen høres sjukt ut^^ Er du kraftig da?

 

Luffe: det ble denne her på meg.Tviler på jeg hadde fått tak i det billigere noen sted. http://www.nordicpower.no/?dId=shop&prodId=65

Endret av asad
Lenke til kommentar
Nei jeg roter ikke. Kroppsbyggere trenger "karbohydratene" som du nevner som 165g FØR treningen. Hvis du er en av slankerne som ønsker å bryte ned muskelmassen din og som desperat prøver å holde deg under 40g karbs pr dag for å holde kroppen i ketose, du kan like godt også bare slutte å trene vekter for du vil uansett miste musklene dine. Jeg sa at han skulle ta havregryna før treninga, ikke sant? Da vil store mengder av karbohydratene bli brukt opp relativt fort, dette har jeg testa selv og til og med målt. Karbohydratene er like viktige som proteinene, og en voksen mann trenger minimum 120g daglig av dem.

 

Edit: Jeg tror jeg også skrev at det var komplekse karbohydrater, dvs at dem taes sakte opp i kroppen over tid. Havregryn brukes aktivt av bodybuildere, det kan du bare sjekke opp på internett. Men hvis du skal slanke deg så for all del, kutt ut alt, men ang. melka så kan du alltids drikke h-melk, det er mest gunstig mot fettlagring.

 

Hvis du er redd for å bli fet av havregryna, så trøst deg med at du får i deg i overkant av 1000 kcal ved å spise 3 porsjoner. Jeg bruker 2 timer og 6 minutter på å forbrenne 1500kcal ved spinning. Det burde holde for en treningsøkt.

6842080[/snapback]

 

Jeg heller mer mot filosofien "konstant på bulk" så karbo inntaket mitt er høyt ja :) Jeg missforsto deg litt, og så formulerte jeg meg dårlig. Hensikten i det jeg skrev var egentlig å advare karen mot at i forhold til proteinpulver så er det rimelig store mengder med karbs i havregryn, og hvis han ikke trener mye som du sikkert gjør så er ikke det et triks å spise 300 gram daglig med opplegget.

 

Og bai de vei, jeg eter havregryn som en helt kombinert med proteinpulver hver dag og enorme mengder vanlig kost :)

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
En ting bare. Hvordan lager man havregryn?Må man koke det?

6846247[/snapback]

Du trenger ikke koke det, det kan smake litt rart i starten men etter hvert vil du elske smaken av havegryn :) Fortrekker banan oppi.

6848205[/snapback]

 

ok. er glad jeg slipper å koke det, det hadde vært max stress :)

 

Btw, jeg var innom en butikk med noe utstyr idag. Der hadde de forskjellige typer pulver. Damen bak disken nevnte noe om noe slags "karbohydrat-pulver", som man bør ta hvis man ønsker å legge på seg, og Proteinpulver om man vil få muskelmasse.

 

Hva er det for noe snakk? Er det folk som vil legge på seg FETT?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...