Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er det tid for barn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huff, nei. Unger. Takke meg for et A4-liv. I hvert fall før jeg nærmer meg 40.

6855746[/snapback]

 

word! Tror det er mange som ikke tenker over alt styret med unger, det betyr utgifter, bleieskift, mating, grining, får aldri ha tv`n, ha med unger på butikken og de ikke får den sjokoladen de ber om så er det bokstavlig talt verdens undergang. ekstra vasking og rydding. det var noe av det som er ulempene med barn, desuten bråker de altfor mye.

 

Så tenk 2 ganger før du ruller en ubeskyttet winer innimellom burgern til ei dame uten noen form for prevansjon.

 

så til de fordelene med onger! de er... ja, hmmm.... hmm. Finner ikke på noe jeg, men veg opp godene mot ulempene og mekk din egen mening :thumbup:

 

Og det er heller ingen grunn til og føre generasjonen videre, det er for mye folk på kloden allerede!

 

men til trådstarteren orginale SPM; Tja, jeg skal iallefall runde godt over 30 før jeg så mye som gidder og tenke på noe slik.

 

Jeg er onkel og de holder i lange baner, unger er greie i et par timer i slengen, jeg har mer en nok problemer med og holde styr på meg selv :)

 

takk for meg og!

 

-Fred ut-

Lenke til kommentar

For meg føles det psykisk riktig nå, men sånn sett utenfra så passer det ikke helt. Jeg venter på to ting før jeg har planer om å ruge:

 

1. Bli gift (skjer 07.07.07) slik at jeg slipper å gå gravid når jeg gifter meg, eller drasse på et hylende spebarn/ha melk lekkende fra melkefabrikken

2. Få fast jobb.

 

Sistnevnte satser jeg på at skjer en gang i løpet av første halvdel av neste år. Forhåpentligvis. Etter det blir det fritt frem :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg synes en del ting skal være på plass

 

Fast jobb/inntekt

Et sted man faktisk kan ha barn

Stabilt forhold (folk som får unger for å redde forholdet skulle hatt i ræven)

Modenhet, men ikke overmodenhet

 

Jeg synes en gang mellom 20 og 30 passer fint. Jeg vil ha mer enn en unge, og da synes jeg å begynne i 30årsalderen er litt sent. Folk som begynner å få unger når de er 40 og slikt (de får gjerne ikke det til vanlig men kjører på med prøverør) synes jeg er utrolig egoistisk sett at den ungen ikke bare får gamle foreldre men også er mer disponert for å få skader eller bli syk under svangerskapet.

Lenke til kommentar

jeg stiller meg bak ordene til Mr. Ichkitdze og smårips eier !

 

Det virker som dere faktisk har tenkt igjennom denne saken .

Jeg er 28 nå og har holdt fast på at jeg ikke vil ha unger før pkt 1. vi har flyttet (bor ikke særlig bra til , men flytter til mer egnet sted i november) pkt 2. vi begge har fast jobb (jeg har , men dama går på vikariater på 3 eller 4 året nå :hrm: )

 

så jeg begynner å gå tom for unnskyldninger.... :roll:

 

P.S går alt etter planen skal jeg iallfall LAGE barn før jeg fyller 30 !!

Lenke til kommentar

Uff, hva er det dere stresser med, unger er ok. Sånn fra tidlig 20 års alderen passer fint. (jeg burde vite, nr. 2 er på vei) en kompis av meg har 3 allerede, begge er under 25.

 

Man skal vel skille seg sånn rundt 30-40 års alderen? (statistisk sett). Er det ikke da greit å ha unger på 20 og 17 ? Er liksom bedre det, så får du 1 års barnebidrag, istedenfor å trø på når du er 30+ og slite med barnebidrag i 8-10 år.

Lenke til kommentar

I gamle dager var det normalt å få barn i tidlig 20 årene og kanskje før. Men saken er at verden forandrer seg, og det blir mer og mer vanlig at man utsetter barn til man er godt voksen.

 

Ungdomsårene burde bli brukt til fest og morro, men også til karriereklatring og utdannelse. Min mening er at unge i dag ikke er like mentalt voksne som kanskje våre besteforeldre var på samme alder.

 

Jenter bør få barn i slutten av 20 årene og før de kommer i starten av 40 årene. Menn derimot har fra 30 årene til 40 årene :)

Lenke til kommentar
I gamle dager var det normalt å få barn i tidlig 20 årene og kanskje før. Men saken er at verden forandrer seg, og det blir mer og mer vanlig at man utsetter barn til man er godt voksen.

 

Ungdomsårene burde bli brukt til fest og morro, men også til karriereklatring og utdannelse. Min mening er at unge i dag ikke er like mentalt voksne som kanskje våre besteforeldre var på samme alder.

 

Jenter bør få barn i slutten av 20 årene og før de kommer i starten av 40 årene. Menn derimot har fra 30 årene til 40 årene :)

6860802[/snapback]

 

100% enig.

Lenke til kommentar
I gamle dager var det normalt å få barn i tidlig 20 årene og kanskje før. Men saken er at verden forandrer seg, og det blir mer og mer vanlig at man utsetter barn til man er godt voksen.

 

Ungdomsårene burde bli brukt til fest og morro, men også til karriereklatring og utdannelse. Min mening er at unge i dag ikke er like mentalt voksne som kanskje våre besteforeldre var på samme alder.

 

Jenter bør få barn i slutten av 20 årene og før de kommer i starten av 40 årene. Menn derimot har fra 30 årene til 40 årene :)

6860802[/snapback]

 

Denne trenden er ikke utelukkende god. Kvinner i dag er mer karriærefokuserte og setter utdannelse foran det å starte på familie. I dag er det slettes ikke uvanlig at kvinner venter til de er over 30 med å få sitt første barn. Er dette egentlig sunt fysisk og mentalt sett?

 

De fleste ønsker seg flere barn. Når man først har bestemt seg for å få barn i en alder av 30år så er det først og fremst vanskeligere å bli gravid for kvinnen. Så ønsker man gjerne at den første ungen blir en to-tre år før man får en ny unge. For hvert år som går etter fylte 30 år blir det vanskeligere vanskeligere å bli gravid, samt at det er større sjanse for å skape komplikasjoner under graviditet.

 

Man kan diskutere for og i mot om det er bra at foreldrene er mer modne og voksne. Personlig ønsker jeg å få barn i starten av tyveårene slik at jeg kan oppleve mine egne barnebarn og fremdeles være i frisk og god form. Jeg ser også for meg at man etter hvert blir mer "satt" når man blir eldre. Ja, man er nok tryggere på seg selv, men jeg forestiller meg at man også KAN bli mer kjipe foreldre.

 

Diskusjonen rundt å få barn under studietiden har vel vært oppe før (om ikke akkurat her). Mange mener at det faktisk ikke er så ille. Det gir deg mulighet til billigere barnehage, man har ganske mye fleksibilitet når man studerer i forhold til mange jobber, og man har som oftest mer overskudd i den alderen. Jeg skal selvfølgelig ikke snakke i mot at jeg synes det er bra å få seg en fast jobb før man får barn, for det ønsker jeg selvfølgelig selv - men i daens samfunn så er ting veldig godt lagt opp for de som ønsker å få barn selv om det ikke passer 110% der og da.

Lenke til kommentar

Darkness:

 

Det er ikke en utelukkende god trend. Det finnes alltid unntak som setter det jeg skrev til skamme. Men flertallet av Norsk ungdom i dag er ikke mentalt voksne nok til å ta det ansvar et barn medfører.

 

Det er også dessverre slik at en del mindre ressurssterke og kanskje mindre inteligente personer skaffer seg barn i tidlig alder. Dette er også en uheldig trend - om vi skal kalle det det.

 

Barn er et vanskelig spørsmål, men jeg stiller meg som regel meget skeptisk til særdeles unge mødre. Spesielt når de ikke klarer å ta vare på seg selv engang .)

 

Men når det er sagt ønkser jeg deg lykke til med produksjonen som skjer etter giftemålet. Og skulle dere slite, kan du alltids få hjelp av en SKIKKELIG HINGST ;)

Lenke til kommentar
Men når det er sagt ønkser jeg deg lykke til med produksjonen som skjer etter giftemålet. Og skulle dere slite, kan du alltids få hjelp av en SKIKKELIG HINGST ;)

6864897[/snapback]

Neitakk, det går greit, tror det holder med 2 foreløpig. Jeg tror jeg er viril nok til å få flere hvis jeg ønsker. Jeg kan jo vente til jeg blir 30-40 til jeg skal ha flere da, siden det tydeligvis er greit for mannfolk å få da.... :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...