Gå til innhold

åndenes makt tråden!


Anbefalte innlegg

Jeg bor i et hus som har vært her på lillehammer siden 1917, og den har en grym historie.

 

Den ble okkupert av tyskerne, og to nazi-soldater tok selvmord her da krigen var over ved å skyte seg selv til døde.

Den har også blitt brukt som gamlehjem (tenk på alle som døde her!) og den forrige eieren var en skikkelig gjerrigknark som mentalt ødela kona si og etterlot huset i elendig tilstand.

 

eneste svaret på at vi ikke har blitt hjemsøkt ennå er: siden vi er iranske av blod, og hitler betegnet iranere som eneste ariere i midtøsten (i mein kampf), så har vi blitt skånt. gamlingene som døde her under gamlehjem-epoken er nok for skrøpelige til å gidde å plage oss, samt at de blir satt på plass av de to nazistene våre. eieren og kona døde ingen dramatisk død, eieren dro til hel, kjerringa til himmelen, og har derfor ingenting hos oss å gjøre.

 

men nå som dere nevner det; jeg har merkt noen mystiske fiselyder i tv-stua enda jeg var alene hjemme! creepy!

datamaskinen min foretrekker metal-musikk. faktisk så er det bare metal-band og metal-låter på harddisken! OMG!

enkelte ganger når jeg setter meg på fjernkontrollen slår tv'en seg på helt av seg selv!! INGEN har ennå klart å gi meg en god forklaring på hvorfor dette skjer!

det dukket plutselig opp en geometrisk melding på hageporten min i løpet av et kvarter etter at jeg gikk forbi der sist! lagd av sort grafitt, og det sto DAH! Aliens som samarbeider med gamlingene som døde ut er eneste mulige løsning på dette!

og en gang så satt jeg og fikla med mobilen min i rommet, gikk jeg ut for å hente meg et eple, for å komme inn igjen og oppdage at mobilen lå opp-ned, istedenfor ned-opp!!

 

Det er mer som foregår mellom himmel og jord enn dere dårer aner! :!:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Så dere at cd spilleren slo seg på. Åsså etter at han hadde slått av lyset så slo det seg på igjen.

Lurer på om det er sant?

 

 

jupp så det..lurer på om det er sant eller om dem bare har lagd det på ;)

 

Hvis de har lagt det på, så er det utrolig dårlig gjort.

 

Dagens episode av "Åndenes makt" var ganske syk. Veldig mye som skjedde. Hvis dette skulle være iscenesatt, og alt bare være tull, så syntes jeg det er sabla god skuespill av alle i programmet. Hva har dere som ikke liker "Åndenes makt" å si til det? Gråt de bare for å late som at de var sjokka over opplysningene og det som skjedde?

 

Jeg tok opp Åndenes makt, hvis noen er interessert i å se dagens episode... :yes:

Hvor vanskelig tror du egentlig det er å iscenesette et slikt program med max 10 min med scener der det trengs overbevisende skuespill? For det meste er det egentlig de "klarsynte" som gjør det meste av skuespillet.

 

Jeg synes det kan være greit å huske på at det faktisk er noen som tjener penger på dette. Det er ikke noe problem å konstruere opp et slikt tv-program med penger som motiv. Det krever ingen ingenting å finne på en halvskummel spøkelseshistorie og det er ikke spesielt avanserte effekter som skal legges til for å få til de "overnaturlige" tingene som skjer i hver episode.

Lenke til kommentar
Jeg tror på vinden fordi jeg kan føle den, se effekten av den og den er målbar. På TV kan det selvsagt se ut som om klarsynte, trollmenn, spåkoner og gudane vet alltid har rett. Men i kontrollerte forsøk feiler dei så det synger. Feilprosenten er lik eller større enn folk som gjetter.

 

Mange som føler ting de ikke ser, som kan måles som spenning i et rom uten strøm, men likevell er det ingen som tror det?

 

Jeg synes folk er sneversynt jeg. Tror ikke på en flue om den så danser samba på nesen. Jeg tror på mer mellom himmel og jord, fordi det er så mye vi ennå ikke vet. Som f.eks hva skjer når man dør?

Hvis slike "overnaturlige" fenomener kan måles i form av spenning, stråling, varme, så er det mulig å gjøre seriøs forskning på fenomenet (som da slettes ikke trenges å kalles overnaturlig). Som en person som støtter meg til vitenskap og gjeldene vitenskapsteori når jeg skal forme mitt verdensbilde, så ser jeg ingen grunn til å anta at noe eksisterer før den eventuelle forskiningen blir lagt fram med gode beviser.

 

Det finnes generelt ingen grunn til å begynne å kaste vilt rundt seg med løse teorier uten noen form for grunnlag (slik som tro på paranormale fenomener generelt, noe som inkluderer all form for religion), bare fordi vi har et hull i vår kunnskap på dette området. En slik gjettelek går skjeldent veldig bra. Det er foreksempel vel så sannsynlig at det er det amerikanske forsvaret med sine nyutviklede usynlighetsdrakter som skalper de påståtte fenomenene, som det er hvileløse sjeler som synes det er gøy å skremme vettet av folk.

Lenke til kommentar

huff nei dere lar dere nok lure av cold/hot reading alle sammen, rart gitt..men alle har vel et ønske om at man ønsker at det skal være noe etter livet så man legger nok i det man vil selv for og gi seg selv trygghet..underholdning er det no likevel og man får sett litt av norge..som et mini-norgerundt :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er selv litt skeptisk. Men har opplevd noen rare opplevelser..

 

bosted 1 : (ikke direkte paranormale, men merkelige)

 

* våknet av hylende skrik fra lys sikkelse. Ropte vel egentlig "Ha dæ vekk dett spøkels"..

* Våknet av at "noen" rista meg i ene foten..

 

Antar at disse to va livlige drømmer egentlig, men de var merkelige..

 

bosted 2 :

* Samboer hører knirkelyder i trappa og at noen går i 2. etg

* Katta var i 2. etg og mjaua litt bekymra, ropte på katta og den kom ned i 1. etg. Når den gikk ned trappa så det ut som den ble sparka ett par ganger. Katta hadde store øyner og var skremt. Etter den hadde kommet ned i 1. etg. så gikk den for mot terassedøra og sto og kikket ut.. Katta var ikke seg selv den kvelden.

* Ett telysholder i massivt glass flytta seg fra nattbordet og opp på garderobeskapet.

* Jeg kom hjem fra nattejobb å la meg til å sovne, etter ei stund våkna jeg av en lyd. Akkurat som noen slå neglen sin mot veggen.. Prøvde selv etter på, og fikk samme lyd.. Prøvde meg på seng, nattebord og vegg.. Jeg var alene i huset...

* I gangen går lyspærene veldig ofte, har ikke ført noen statestikk på hvor ofte de går. Men har skifta 2. ganger i uka på det meste..

* Lyspærene går også ofte på badet.

* En søndag jeg sto opp, trodde min samboer at jeg dusja i kjellern. Etter som hun hadde sett en mannnsikkelse gå ned i kjelleren med ett håndkle...

* En natt jeg satt alene på stua, begynte støvsuger slangen å bevege seg. Var i bend og retta seg ut (Dette kan jo være spenn i slangen). Jeg så dette i øyekroken (og hørte det).. Når jeg så på slangen, stoppet den..

 

I det siste har det vært lite av slike hendelser.. Men den siste med at "noen" gikk ned i kjelleren, skjedde like før jul..

Noe kan kanskje forklares.. Men er litt rart å oppleve sånt..

Det mest skremmende var med katta.. Den oppførte seg som den så noe vi ikke så..

Endret av VF-racing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...