Gå til innhold

åndenes makt tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
National Geographic hadde en svingod dokumentar en stund tilbake hvor de trekker frem mye av det du sier her EvenruD. Og de beviste der og da i den dokumentaren at JO!, folk kan lage så avanserte sirkler på så kort tid. De viste frem flere veldig kjente og snakket med en profesjonell gruppe som lager sirkler. Programmet sluttet med at de lagde en veldig avansert sirkel på svært kort tid.

 

Det ukjente innen kornsirkler nå om dagen dreier seg ikke om "jammen mennesker kan ikke lage sånt", for det er allerede bevist. Hvis du vil ha folk til å bli interresert må du vise til det som er kommet frem nylig. Som f. eks dette med de sprengte korn-punktene pga varme.

 

Åndenes Makt er forresten så flaut at jeg klarer ikke se på det engang. BS, BS og mer BS :)

6844038[/snapback]

 

Virker intresant, den må jeg se.. Det du sier der går ivertfall imot det de sier på den DVDen, der de også hadde fått et eldre ektepar som påsto at de kunne lage de svære kornsirklene, men sett fra lufta kunne man se at hadde feilet på så og si alt.. Dessuten så knekker stråene når du trår på dem, det gjør ikke disse.. Som du også sier med de korn punktene som er kokt.. Skulle likt å se den gruppa som lagde kornsirkler, var det sånne store eller var de små?

Må ivertfall være drit vanskelig..

Greide de å få lagt ned stråene sånn at de ikke knakk også da eller?

Lenke til kommentar
Har du litt matematiske kunnskaper, så finner du nok fort ut av at det er så og si umulig for en gruppe mennesker å lage så nøyaktige "figurer"..
Da er det mye her på jorden som ikke kunne bli bygget. Bare tenk på all kunnskapen og all nøyaktigheten som må til for å bygge oljeplattformer, skip o.l. Å konstruere en kornsirkel er sikkert bare barnemat for en ingeniør som konstruerer plattformer;)
Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig, har man det rette utstyret så er vel det meste mulig..

Og hvor lang tid tar det å bygge en oljeplattform?

 

Clue er at disse oppstår over ikke så lange tidsrom, og det er det som fasinerer folk flest..

Det også som Blib nevner, det ser ut som at "leddene" på strået er eksplodert i form av stor varmeutvikling, at stråene ikke er brukket i bunden men at de ligger perfekt over bakken, at kameraer og andre elektriske dippedutter slutter å fungere inne i en sirkel, at de lyskulene er filmet uttallige ganger, at militæret alltid dukker opp få minutter etter at en sirkel har oppstått, at folk har observert at det ikke har vært en levende sjel på en åker og at det minutter etter ligger en stor og flott kornsirkel der..

 

Det er sånne ting som ivertfall har overbevist meg, sikkert også mange andre, om at det er ting som foregår og som vi ikke aner bæret av..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker hadde de ingen problem med å få til korn som kun var bøyd og ikke knekt. Gruppa var vel på 5-10 mann, husker ikke helt lengre.

 

De nevnte også noe annet artig. En av de hadde en gang hatt med seg noe jern-innholdige greier som han klarte å søle noe av, ufrivillig. Dager senere ble plutselig dette slått opp som "bevis" på at det var utenomjordlig.

 

Det med elektromagnetisk stråling nevnte de også. Det kommer av at feltet blir endret på en helt normal og forklarlig måte når en bøyer kornet. Elektrisiteten treffer jo høyeste punktet, så derfor får en korn som er tråkket ned en annen utstråling da det ikke lengre blir "truffet" av utladningene.

 

Det med lyskulene husker jeg ikke hva forklaringen var, men tror de tok opp fabrikering her. Lurer på om de viste hvor lett det var å fabrikere slike kuler. Litt usikker tho, skal sjekke litt på wiki osv.

 

Og det militær-greiene er nok så oppsprøyt at jeg ville ikke nevnt det på et offentlig fora engang. Det tar jeg som en myte oppfunnet av folk som ønsker bevis og har skapt de selv. "Ooh, se, på disse to eksemplene her av 10 000 kornsirkler, her er militæret også avbildet. De er sikkert på alle sammen!" --> ti høns.

 

Edit: For bilder av flere cropcircles som er bevist "man made" kan du sjekke ut http://www.circlemakers.org/. Tror jeg fant flere du har vist frem her i tråden på den siden :)

 

Og angående den dokumentaren skulle jeg likt å se den igjen selv også. Den var veldig god på å ta for seg alle de "vanlige" argumentene for "bevis" og fullstendig ødelegge dem, for så å presentere noen som faktisk VAR mer mystiske. :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Skulle likt å se det programmet du nevner der.

Virker litt rart at folk er så inne i det med kornsirkler hvis alt er så "lett" å bevise, det at professorer og andre høyt stående folk går ut og sier at her skjer det noe som vi ikke helt har peiling på, så virker det litt rart at en gruppe folk går ut og motbeviser det!

 

Skal de gjemme seg i buskene og kaste sånne lyskuler ut over jordene hver gang en kornsirkel oppstår da?

Jeg har ikke helt bitt på at det skal være så lett å lage det største kornsirklene, ivertfall ikke over så kort tid..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
National Geographic hadde en svingod dokumentar en stund tilbake hvor de trekker frem mye av det du sier her EvenruD. Og de beviste der og da i den dokumentaren at JO!, folk kan lage så avanserte sirkler på så kort tid. De viste frem flere veldig kjente og snakket med en profesjonell gruppe som lager sirkler. Programmet sluttet med at de lagde en veldig avansert sirkel på svært kort tid.

 

Det ukjente innen kornsirkler nå om dagen dreier seg ikke om "jammen mennesker kan ikke lage sånt", for det er allerede bevist. Hvis du vil ha folk til å bli interresert må du vise til det som er kommet frem nylig. Som f. eks dette med de sprengte korn-punktene pga varme.

 

Åndenes Makt er forresten så flaut at jeg klarer ikke se på det engang. BS, BS og mer BS :)

6844038[/snapback]

 

Den så jeg også, bra program :thumbup: Selv er jeg skeptisk til det meste utenomjordiske og magiske man hører om. Det er feil helt til det motsatte er bevist ;) Min mening da. Skjønner bare ikke hvorfor aliens skal komme ned til jorda for å kutte korn...

Lenke til kommentar

hvis noen sier de ser et lys på himmelen, så baksnakker en han for å ha sett og snakket med grønne men.

hvis noen sier de kjenner noen vibber i et hus så baksnakker en han for å ha snakke med spøkelser.

hvis en religiøs kjenner en frysning så er det den hellige ånd.

 

så her har vi en tråd uten disse som sier noe men om dem av dem som snakker om dem. De fleste har en avatar, en liten txt og noen lunde alle den samme mening i forskjellige varianter. Er dette et mønster en ser overalt, i alle slags varianter som ikke har kun med paranormale ting å gjøre. på skolen osv. samme gangen fra ung til gammel. Det er smittsomt.

 

1900-2000: pappa og mamma sier, nei det finnes ingen der ute

2000-2010 pappa sier det finnes organismer og proteiner på mars, mamma sier, huh?

2010-2012 en brøkdels av verdensbefolkning venter spent på noe, resten forstsetter med sine blogger og baksnakking.

2012-tiden slutter skal vi følge enkelte.

2012 tiden fortsetter følger vi bloggerne.

 

U gotta blend inn - be like them - so u catch what we call reality - cause in this world -nothing is relative - we know everything- u take the blue pill story ends and u wake upp beliving whatever u want to belive.

 

" I was in nirvana and all I got was this lousy t-shirt"

I still see people happily married rich in familiy, rich in wealth. Probably more than I will ever get.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Den dokumentaren så jeg også.. :) De brukte planker med forskjellig lengde, nettopp for å bøye og ikke ødelegge åkeren. Mye fint de laget der. De planla og tegnet ogg hvordan de skulle gjøre det på dagtid, og utførte på natta. De brukte sirkel-mønster for det hadde visst mye med religion og gjøre (husker ikke helt hva).

 

Svar til tråden; Jeg tror det kan være noe oppsprøyt, men har litt tro på at noe faktisk kan være sant. :)

Har selv opplevd (eller andre i familien), en del merkelige ting her i huset (tro det eller ei, men dette er fakta):

 

* nøkkelknipper er lagt på nattbordet om kvelden, morgenen etter er de søkk vekk (skjedde med pappa, har lett igjennom huset, men fortsatt vekk..)

 

* Satt og ringte til sånn klagenr. og ble satt i kø. Tiden gikk treigt og jeg satt og fulgte med litt på vekkerklokka som sto rett ved siden av. Fiklet litt med mobilen, og kikket tilbake på klokka, og den var så snudd at jeg ikke kunne se hvor mye den var (nei ledningen til tlf hadde ikke snudd den)

 

* garasjeporten åpner seg (har dobbeltgarasje med elektriske porter). Alltid den samme porten, og den har åpnet seg opptil 10-15 ganger, men lukket seg en gang.

 

* når jeg sitter på stua her om kveldene, og enten sitter foran pc'n, eller kikker på tv, er det knirkelyder i gulvet (som om noen går der). Noen ganger etterfulgt av frysninger nedover ryggen (kan være pga creepy stemning.. :p )

 

* masse elektriske apparater har klikket etter kort stund.

 

* stereoen i stua har slått seg på til tider.

 

* mamma hører noen går i trappa midt på natta, mens alle enten ligger og sover eller ikke er hjemme! :p

 

(alt jeg kommer på nå..)

 

 

BTW: Fin tråd.. :)

Endret av Fozzietif
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Grei nok episode idag ja, men hvorfor må det gå så treeegt..? Ett kvarters handling tøyd til en hel time! :ermm:

7029152[/snapback]

 

skal jo være underholdning, reklame, holde på seere. så lenge en holder på seerne.

 

bare så det er sagt du trenger ikke være på bølgelengde med en skeptiker for å skrive i en blogg, selv om skeptikeren gjør alt for å få deg til å se dum ut.

 

why we feel

aura.gif

 

istedenfor å bruke tid på å ødelegge energisystemet ditt så styrk det

il-td.gif

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Trådstarter spurte om det var noen andre som hadde opplevd ting á la det paranormale. Ja, jeg har opplevd mange rare ting, og det uten å være trøtt eller omtåket, som en annen tidligere i tråden var.

 

Jeg har våknet opp med digre merker flere steder på kroppen, på størrelse med en appelsin, samt flere streklignende merker, som fra en stokk eller noe. I tillegg kan jeg nevne at jeg har opplevd å våkne opp at av noe presset luften ut av lungene på meg. Ingen behagelig opplevelse, nei.

 

Sier meg enig med dere når det gjelder Åndenes Makt - det er nok ikke særlig troverdig, spesielt når man ikke får se ånder eller paranormale ting.

Lenke til kommentar

Jeg så også det programmet om kornsirkler og det var som noen her tidligere nevnte at det er proffesjonelle grupper som virkelig kan dette som planlegger og utfører dem i rekordfart. De bruker planker for å passe på at kornet legger seg riktig vei og de bruker hyssing mellom seg som er like lang som diameteren på sirkelen og går da i motsatt retning av hverandre med konstant likt trykk på hyssing. På den måten har de en tilnærmet lik perfekt sirkel. Resten lages på samme måte.

Og dersom disse kornsiklene faktisk har vært ekte, hva har vært poenget med dem? Hvorfor skal aliens lage disse i utgangspunktet? Bare disse spørsmålene gjør at jeg tviler veldig på det. Og hvorfor forekommer slikt mest i USA? Hvorfor har aliens en tendens til å like seg best der? ;) Merkelig må jeg si... (sarkasme-detektor nødvendig her)

 

Og dette med åndenes makt. Dette er faktisk noe jeg tror på, eller ihvertfall delvis tror på. Jeg mener at det er mye vi ikke vet, men halvparten bør avvises fordi vi mennesker rett og slett tror på og ikke minst, liker å tro på det overnaturlige.

Men jeg er overbevist på at vi alle og alt generelt stråler ut energi hele tiden som igjen er i balanse med alt annet. På lik linje som at alt her i universet er i balanse. Varmt mot kaldt, høyttrykk og lavtrykk etc. Så når da f.eks en person dør, så tror jeg at den energien som holdt personen i live faktisk trekker seg mot det nærmeste som kan ta imot ny energi. Balanse. Så, f.eks når en "klarsynt" person kommer inn i rommet, kanskje dem personen klarer å "sanse" denne energien? Helt klart mulig uten tvil. Dette er noe som ikke kan avkreftes eller bekreftes riktig enda.

Men en ting som er sikkert, det er det at det faktisk finnes energier rundt omkring. Og vi "vanlige" mennesker har ikke nok sanser til å "se" disse energiene. Men kanskje tilfeldigvis enkelte personer har sterkere antenner til å sanse dem?

 

Uansett, ingen av dere skeptikere her kan bare avkrefte disse teoriene uten å engang begrunne det. "Åndenes makt er det dummeste jeg har sett!" - Hvorfor? Begrunn! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Vel! Mitt forhold til Åndenes Makt :hmm:

Synest at det programmet er bare helt flatpadde uoverbevisende...

 

Selv vet jeg om overnaturlige krefter, og har selv en venn som er synsk... Personen får innblikk i ting som skjer, blant annet personer som dør, ting som skjer, ting som skjedde, og ting som skal skje.

 

Synest veldig synd på vennen min, grunner at det og få slike bilder, må være grusomt.

Selv om han kan/har hjelpt mange, både og fortelle ting som skjer, og redde enkelte(i familien) fra og gjøre ting som fører til døden. Av bildene hans.

 

Men det på tv'en synest jeg blir litt for dumt. Litt for overdrevent egentlig.

 

Så der har du min mening om Åndenes Makt og overnaturlige krefter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...