britten Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Hardware: Asus P4S800 Hovedkort for S478/800mhz Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 1024 MB Corsair XMS XFX GeForce 7600GS 512MB DDR2, AGP8X Hei! Har akkurat fått meg nytt skjermkort, men det har desverre ikke funket som forventet. Jeg spiller CS og hadde forventet stabilt 100 fps med det kortet. De første 10 minuttene jeg spiller funker det optimalt. 100 fps uansett hva som skjer. Men så begynner det å droppe helt ned til 60 fps i enkelte tilfeller. Vsync er av. Temperaturen på kortet ligger rundt 55-60 grader under spilling. Jeg lurer på om det kan være CPU-en som blir for varm. At det nye skjermkortet krever mer fra CPU-en og dermed går ting skeis. Kan dette stemme? Jeg har egentlig lite peiling på data, men fikk en følelse for at det gikk litt trått for CPU-en etter litt spilling. Noen som kan hjelpe meg? mvh Carl-Martin
akristina92 Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 "Helt ned til 60 fps" -- hva snakker du om? Forskjellen på 100 og 60 FPS er minimal. Uansett; det er 2 CS-spill, så hvilket er det snakk om nå? CS: S, eller CS 1.6? Og hvilket skjermkort hadde du før, og hvor mye FPS fikk du med det?
britten Skrevet 7. september 2006 Forfatter Skrevet 7. september 2006 (endret) Når jeg skriver CS, så mener jeg CS 1.6. Og forskjellen mellom 60 og 100 fps i CS e alt annet enn minimal! Hadde et GeForce FX 5200 kort. Det lå som oftest stabilt på 100 fps. Droppet ned til kanskje 90 hvis det ble for mye effekter og mennesker. Endret 7. september 2006 av britten
shaggz0r Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 har samme problem som deg, britten. men eg har XFX geforce 7900. hadde tidligere geforce 5200 og fps'n låg nesten stabilt på 100 der, men no e den meir variabel.. når det kjem andre folk i bildet synk fps'n til gjerne 60 elns.. og det er stor forskjell på 60 og 100 fps! iallefall når den varierer sånn. er ikkje så stor forskjell når den er stabil på 60, men det e sjukt irriterande når den varierer sånn! men cs er eit spel som nesten berre bruka cpu, og ikkje så mykje skjermkort. einaste som krev noke av skjermkortet er smoke og eg har fortsatt 100 fps i 5 smoke grenades, men det er når eg ser folk som er problemet... så eg trur det er cpu-en som er problemet. men synst det var merkelig når eg har intel core 2 duo:P hadde våre kjekt om nokken kunne ha hjulpe meg.. og brittan for den slags skyld;)
britten Skrevet 12. september 2006 Forfatter Skrevet 12. september 2006 Jeg tror jeg har funnet ut av hva problemet mitt er. Har for liten strømforsyner. Har en på 350W. Bakpå esken til skjermkortet står det med miniatyrskrift at kortet trenger minimum 400W. Det som skjer er at det clocker seg automatisk ned fordi det ikke mottar nok strøm. Så jeg har bestilt en på 460W. Regner med det ordner seg når jeg får den...
tevil Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Jeg tror jeg har funnet ut av hva problemet mitt er. Har for liten strømforsyner. Har en på 350W. Bakpå esken til skjermkortet står det med miniatyrskrift at kortet trenger minimum 400W. Det som skjer er at det clocker seg automatisk ned fordi det ikke mottar nok strøm. Så jeg har bestilt en på 460W. Regner med det ordner seg når jeg får den... 6849804[/snapback] hmmm. Hvilken PSU hadde du før du bestillte ny? Har en kamerat med trøbbel med 7600gs pci-e (passivt kjølt). får merkelige striper og streker (oftest grønne) i et slags abstrakt kunst mønster når han spiller Trackmania Nations. Dette skjer nesten umiddelbart etter oppstart. Tempen når aldri mer enn drøye 70grader. Han har en psu på (kontinuerlig) 350w, men spesifisert til 450w i "peak" effekt. Den er i tillegg fra Seasonic som skal være særdeles anerkjent for kvalitet. Største problemet er at den ikke går an å bytte uten å bytte kabinett. Følger nemlig med i Arctic Cooling Silentium T1. Noen som har en anelse, eller kan du Britten iallfall fortelle om det hjalp å bytte strømforsyning. T-Evil
britten Skrevet 21. september 2006 Forfatter Skrevet 21. september 2006 Før jeg bestilte ny hadde jeg en på 350W. Kortet ble betraktelig bedre etter jeg fikk ny PSU. Men det virker ikke optimalt enda. Får ikke spilt av filmer feks. Men XFX (produsenten) har sendt meg noen tips for hvordan jeg kan få fikset kortet. "Please remove all graphic card installations from add/remove programs. Restart with no driver CD inserted and not connected to the Internet, and then cancel the hardware wizard. Please ensure up-to-date mainboard chipset drivers are installed, you are logged on as an administrator and disable antivirus/diagnostic/monitoring software before installing the graphics drivers. Set BIOS optimal defaults and try different aperture sizes from 64 to up to half your RAM, but please note your IDE/SATA/RAID settings before changing the BIOS. Extra memory may help and please ensure the hard drive is defragged. Also, please ensure you have installed up-to-date mainboard chipset drivers before the graphics drivers. Also please go into Advanced Display Properties: Geforce settings: Colour Correction: Apply colour changes to: All."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå