Gå til innhold

Abit KT7A + AMD XP - prosessorer?


be_ice_be

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal gå fint. Du sier KT7A, sant? Det har VIA KT133A chipsett, og støtter 133 MHz FSB.

 

Eg har eit gammalt KT7-raid, og køyrer for tida ein XP 1600 uten problemer. Siden KT133 chipsettet på mitt HK bare takler ~110 MHz FSB, får eg han berre til å køyre på 10,5*108= 1134 MHz.

 

Du kan køyre 133 MHz FSB, og skulle ikkkje få problemer. Du bør jo ta deg ein tur inn på http://www.abit.com.tw og sjekke då.....:smile:

Lenke til kommentar

Abit har kun godkjent Abit KT7A V1.3 for XP (Palamino) CPU opp til 1800+. Men, det er jo tilfeller da folk har fått kortet stabilt med V1.0 og XP2000+. Bare å teste, men muligheten for at kortet ditt faktisk slutter å virke er absolutt tilstede dersom du kjører høyere en 1800+, og dersom du ikke har V1.3

Lenke til kommentar

Funker helt plettfritt på v1.3 og oppover. På eldre versjoner må man ta varm starte etter man slår den på for å få startet opp alle prossesene i CPU'n. Problemet med de elde versjonene er at de starter opp AMD XP i feil rekkefølge, men ved varm start så får man med seg resterende deler av CPU og den funker helt som vanlig.

 

Han som ikke klarte å få det til å montere XP på et KT7A har gjort noe feil.

 

På KT7A v.1.3 :

Support AMD Athlon XP CPU, 0.18 micron process Palomino up to 2100+ and 0.13 micron process Thoroughbred up to 2000+.

 

 

Glemte å nevne jeg sitter akkurat nå på et KT7A med AMD XP1600@10,5x143

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: zup på 2002-10-30 19:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-30 18:59, skrev Pilgrim:

Abit har kun godkjent Abit KT7A V1.3 for XP (Palamino) CPU opp til 1800+. Men, det er jo tilfeller da folk har fått kortet stabilt med V1.0 og XP2000+. Bare å teste, men muligheten for at kortet ditt faktisk slutter å virke er absolutt tilstede dersom du kjører høyere en 1800+, og dersom du ikke har V1.3


 

KT7A V1.3 Støtter høgere enn xp1800+, lite utklipp fra bios "kt7s8t":

Support AMD Athlon XP CPU, 0.18 micron process Palomino up to 2100+ and 0.13 micron process Thoroughbred up to 2000+.

 

Var vell "Thoroughbred up to 2200+" som skulle stått der, men det er demmes skrivefeil. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...