Gå til innhold

Er Horde bedre enn Alliance i BG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alliance er rett og slett elendig i bg ja, som en sa før her så er det mest zerging, jeg liker å pvpe som avbrekk fra vanlig levling, og jeg ble så oppgitt at jeg joinet en premade pvp guild fra level 35, når er jeg 48 (har 59 rogue på horde og blandt annet) og vi vinner faktisk de få gangene vi har premade, takk gud for det, tviler på at jeg hadde vært påvei til rank 5 uten det.

Lenke til kommentar

Som trådstarter så har jeg selv akkurat blitt "friendly" med League Of Alterac. Men jeg har spilt konstant i 2 dager. Og vi har kanskje vunnet 1/5. Det skal være sagt at jeg ikke er noen master i bg,men jeg veit iallefall prinsippet med å defende flagg du har tatt. F.eks i går tok vi Blacksmith. Da vi tok flagget stakk alle utenom meg. Selv om alle må ha sett at 7 horde folk kom mot flagget. Og jeg som dps warrior har ikke mye å stille opp mot 7 folk.. Latterlig! Skal være enig at det de fleste alliance folka tenker på er pwnde horde og ikke tenke på flagga.!

Lenke til kommentar

For meg er det nokså 50/50. Jeg er ofte den som skriker på alle i AV for å få dem til å gjøre hva de skal, og hvis de gjør det... Så vinner vi 90% av gangene. Dessverre er det vanskelig å få folk til å høre etter, så det er mer 50/50. AB og WSG varierer også veldig, noen kvelder vinner jeg 9/10, andre kvelder vinner jeg 1/10.

 

Å forsvare er blitt noe av det mest spennende i AV nå, spør du meg. I området rundt IB er det mye trafikk, og som priest, warlock eller mage blir man utrolig nyttig. Fear, Blizzard og Frost nova kan stoppe et helt tog med allies som prøver å ri gjennom, og de blir fort meid ned av bueskytterne og vaktene rundtomkring.

 

Så looter man likene, recaller og leverer inn blod, og rir tilbake på to minutter. :)

Ikke lur taktikk i min mening, forsvarere bør holde seg rund FW, ikke IB. Hvis 10-15 stk forsvarer FW kan de stoppe hele første bølgen deres og gi vårs angrep et kjempe forsprang. Hvis folk er delt mellom FW og IB så blir dette mye vanskeligere. Og hvis man er i nærheten av FW, dør og vi mister FW blir Relief Hut den nye GYen i stedet for Inngang GYen. Og det er kritisk å få flest mulig av forsvarerene til Relief Hut med engang vi har mistet FW. Å bruke Inngang GYen er det verste som kan skje etter FW er tatt.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Selvfølgelig må det være folk ved FW også, men siden allies som rir gjennom IB-området er under konstant angrep fra IB-tårnet, assorterte vakter og Tower point, i tillegg til en håndfull snille hordes som dotter dem, er det å stoppe for å heale/bandasjere ensbetydende med å dø.

 

Kommer de forbi Tower point uhindret, kan store deler av zergen stoppe før FW GY, heale og organisere seg. Har de mistet en del healere og castere på veien, derimot, blir det ikke så voldsomt problematisk for FW GY-forsvarerne + vakter å moppe opp restene.

 

Har gjort dette sammen med et par-tre andre folk de siste 4-5 kampene jeg har spilt, og FW GY har aldri vært i fare. Jeg dør også utrolig sjelden, siden folk ikke tør å stoppe der, og de som stopper, er folk som har halv helse og vet at de ikke kommer seg gjennom i live. I tillegg snapper man lett opp 100-200 ekstra rep hvis man leverer blod/scraps.. det er nok lik å loote. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Men det er vel fakta at horde hare det litt mere ez i pvp enn alliance, amirite?

6820065[/snapback]

Det er bedre i pvp sånn generelt ja, derfor har alliance oftere premade.

Lenke til kommentar

Enkleste svaret på det at Horde spillere er mer voksne er pga, at når man er liten skal man liksom alltid være de "snille". Unger får liksom en følelse av at Horde er de "slemme" og Alliance er de "snille", derfor spiller de heller Alliance enn Horde. Det er hva jeg får følelsen av, har en bror selv, han er akkurat slik :!:

Lenke til kommentar
Enkleste svaret på det at Horde spillere er mer voksne er pga, at når man er liten skal man liksom alltid være de "snille". Unger får liksom en følelse av at Horde er de "slemme" og Alliance er de "snille", derfor spiller de heller Alliance enn Horde. Det er hva jeg får følelsen av, har en bror selv, han er akkurat slik :!:

6820944[/snapback]

 

feil feil, og helt feil.

Når man snakker om så mange som 7 millioner spillere så er det generelt sett like gode spillere på hver side.

Lenke til kommentar
Enkleste svaret på det at Horde spillere er mer voksne er pga, at når man er liten skal man liksom alltid være de "snille". Unger får liksom en følelse av at Horde er de "slemme" og Alliance er de "snille", derfor spiller de heller Alliance enn Horde. Det er hva jeg får følelsen av, har en bror selv, han er akkurat slik :!:

6820944[/snapback]

 

feil feil, og helt feil.

Når man snakker om så mange som 7 millioner spillere så er det generelt sett like gode spillere på hver side.

6823727[/snapback]

 

yepp. blir matt av sånn overgeneralisering.

Lenke til kommentar

Som utganspunkt vil jeg si at såkalte kids (12-16 år) kan være mist like gode å sammarbeide mot en fiende i BG som en gjeng på 30år er. Samspillet som skal til for å vinne en BG krever ikke akkurat lang livserfaring og høy intellect:)

 

På min server er det omtent 70/30 forhold alliance/horde og da sier det seg selv at horde får mye mer kamperfaring i BG. noe som gjør at alt i BG's blir rutine, uavhengig av alder osv. Hvorpå det selvsagt blir lettere å vinne en BG.

 

Jeg har selv vært med i BG allianse-grupper hvor spillerne stort sett hadde en del erfaring med BG's og da er det 50% sjanse for å vinne. En del av dem var helt sikkert "kids" da det er svært mange av dem på silvermoon.

 

At kids ikke klarer å sammarbeide motbevises med at mange såkalte kids er med i high-end guilds som tar ned bosser etter bosser i pve. I mange tilfeller vil dem være bedre enn såkalte mature players da dem som oftest har mye mer tid til å spille wow enn en som har jobb og familie.

 

Nå er ikke en mature player nødvendigvis en som er voksen i alder heller da:)

Lenke til kommentar

Drar alltid en "Just let them end this fast and painless" på ravencrest nå etter at x-realm battlegrounds kom.. Gjør det dog bare om vi blir overkjørt noe så inni helvette, men det er jo helt vanlig.. Gjennomsnittlig alder på ravencrest er lavt.. :S

 

Håper dessuten ikke at alle kidsa går over til horde i expansion, da vi er en gjeng som starter på nytt og vil gjerne vinne BG's for en gangs skyld..

Lenke til kommentar

Pre 1.12 var Trollbane allies rimelig gode spør du meg, og vi holdt oss godt mot hordes.. selv fixed horde til tider.

Men ingen side dominerte egentlig. Selv om det gamle Warlord-teamet var rimelig overpower ;D etter den tiden hadde vi Marshal-teamet som eide alt, på slutten, 1.11-1.12, var det ingen ordentlig fixed, så det var ofte PuG vs. PuG ;D High-end guildene var opptatte i Naxx.

 

Etter 1.12 har vi blitt eid :<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...