Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vor mye hester får jeg ut av en escort?


kvino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer nok å dra den til 200 uten å skifte for mye. Men skal du mye over 200 så må du nok skifte en del! Det meste jeg har sett er noe mellom 250-300, men hvor mye mer en slik motor kan dras, har jeg ikke peil over!

Gjest Slettet+987123
Skrevet
siirka 2-tus1 ;)

6805181[/snapback]

 

2000 HK? av en escort, da må man vel bytte til en ny motor da vel??

6805963[/snapback]

 

 

 

Neij nei; ) bare å bytte luftfilter! så får du 2000 HesteKrefter!

 

:D :D :D :D :D :D

Skrevet (endret)

Noen er flink til å overdrive, eller gjøre seg meget dårlig forstått! Hvis det ikke var ment som ironi :p

Endret av k_drey
Skrevet (endret)

okei, men det er litt rart at jeg ikke kan få ut mer en 200-300 uten å gjøre nesten noe :D

Endret av kvino
Skrevet
okei, men det er litt rart at jeg ikke kan få ut mer en 200-300 uten å gjøre nesten noe :D

6808544[/snapback]

 

ikke regn med 300 uten å gjør noe! tror mer på rundt 200, så skal du slippe å bytte noe, om det er i bra stand da!

Skrevet
maks er ca 800 hk av en escort! men da må du gjøre ganske mye da!

da må du bådde ha penger og kunnskaper!

6842707[/snapback]

 

Trådstarter spurte om hvor mye han henter ut av en Escort RS Turbo, ikke en Cosworth. 800HK av en RS tror jeg ikke så mye på, har ikke sett noe slikt før. Tror ikke blokka klarer 800hk! Må nok ty til Cosworth da.

Skrevet
maks er ca 800 hk av en escort! men da må du gjøre ganske mye da!

da må du bådde ha penger og kunnskaper!

6842707[/snapback]

 

Trådstarter spurte om hvor mye han henter ut av en Escort RS Turbo, ikke en Cosworth. 800HK av en RS tror jeg ikke så mye på, har ikke sett noe slikt før. Tror ikke blokka klarer 800hk! Må nok ty til Cosworth da.

6842768[/snapback]

 

 

jeg så feil, hehe, men en cosworth kan du få til maks 800 HK :thumbup:

Skrevet (endret)

Svaret: like mange som du fikk inn!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry, jeg måtte bare

 

 

Edit, det er hvor mange ikke hvor mye, ellers blir ikke spøken noe morsom

Endret av norma_saw
Skrevet

Leste for lenge siden om en som hadde dratt ut rundt 350hk av en RS Turbo. Det var vel egentlig omtrent så mye en kan få ut av en slik bil på originalblokken.

Skrevet
jeg så feil, hehe, men en cosworth kan du få til maks 800 HK :thumbup:

6845133[/snapback]

 

Sprøyt. Det er ingenting som heter at "det er maks". Man drar jo ut et par tusen hester av 2-liters motorer i dragrace. Og det er maskiner som er bygd på samme blokka som sitter i den serieproduserte utgaven. Dog varer det ikke veldig lenge...

Skrevet
jeg så feil, hehe, men en cosworth kan du få til maks 800 HK :thumbup:

6845133[/snapback]

 

Sprøyt. Det er ingenting som heter at "det er maks". Man drar jo ut et par tusen hester av 2-liters motorer i dragrace. Og det er maskiner som er bygd på samme blokka som sitter i den serieproduserte utgaven. Dog varer det ikke veldig lenge...

6875926[/snapback]

 

Så får blokka en helt annen behandling. De får gjerne ordnet flere oljekanaler og kjølekanaler, forsterket blokka med ulike behandlingsmetoder.

Men at de klarer 2000HK av ei 2-liters blokk er avhengig av hvilken blokk. Du får prøve selv med ei RS Turbo Blokk, jeg har en venn som kleiv blokka med hardkjøring på ca. 250HK.

Er ikke ei blokk dimmensjonert for mer en 350-400HK er den ikke, men du kan kanskje hente ut mer hvis man får forsterket blokka. Det blir da ikke det samme som ei planet og balansert blokk.

Ser jo hva Ruud hentet ut av sin Sierra Cossie når han hadde den, og hva Jenspeed har hentet ut. Disse har potensiale til å dra til maks, og de har ikke havnet på 2000HK med sine 2 liters blokker fra Escort og Sierra Cossie blokker.

Skrevet

Hei.

 

Selvfølgelig er blokka behandlet. Det er jo det som er trimming. Eksemplene du trekker frem er gode. La meg ta utgangspunkt i Jenspeed. Motoren han bygde til Hafsengen er frest ut, og det er satt inn nicasilforinger. Oljekanaler osv. er selvfølgelig dimensjonert deretter. Det vil jeg kalle en modifisert blokk. Men den store forskjellen er at denne motoren kan kjøre flere timer i strekk uten problemer, mens en med 2000 hester holder i de 6-7 sekundene det tar å kjøre stripa, før den må plukkes fra hverandre igjen.

 

I amerika kjøres det endel med Ecotec-maskinene til J-body-bilene fra Chevy. Disse er på 2 liter, og produserer 1600-2000 hestekrefter. Men som sagt: De må plukkes fra hverandre etter hvert løp.

 

Jeg mener i allefall at det da blir feil å si at 800 hester er maks på en 2-liter Cosworth. Cosworth-blokka er på ingen måte dårligere enn Ecotec-maskinene.

Skrevet
Hei.

 

Selvfølgelig er blokka behandlet. Det er jo det som er trimming. Eksemplene du trekker frem er gode. La meg ta utgangspunkt i Jenspeed. Motoren han bygde til Hafsengen er frest ut, og det er satt inn nicasilforinger. Oljekanaler osv. er selvfølgelig dimensjonert deretter. Det vil jeg kalle en modifisert blokk. Men den store forskjellen er at denne motoren kan kjøre flere timer i strekk uten problemer, mens en med 2000 hester holder i de 6-7 sekundene det tar å kjøre stripa, før den må plukkes fra hverandre igjen.

 

I amerika kjøres det endel med Ecotec-maskinene til J-body-bilene fra Chevy. Disse er på 2 liter, og produserer 1600-2000 hestekrefter. Men som sagt: De må plukkes fra hverandre etter hvert løp.

 

Jeg mener i allefall at det da blir feil å si at 800 hester er maks på en 2-liter Cosworth. Cosworth-blokka er på ingen måte dårligere enn Ecotec-maskinene.

6876304[/snapback]

 

Tror jeg gjorde meg litt uforståelig. Så på et eller annet program, der forsterket de blokka osv. med diverse metoder, men dette holdt ikke.

Var ikke meningen å gjøre meg uforståelig, eller at jeg har skrevet feil. Som mange andre har jeg beveget meg inn på forumet i søvnig tillstand.

Men fint at du kakker meg litt i skolten Jarbra :innocent:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...