Gå til innhold

Ytelseguiden Pris-Ytelse-Specs: 1235 kort! (17.06)


Belarnion

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Er på jakt etter ny bærbar og kom over en compaq på Elkjøp (Compaq Presario Media Center V6502eo). Den bruker NVIDIA GeForce 7150M som skal ha 'Opptil 559 MB tilgjengelig grafikkminne totalt.' Hvor dugbart er dette i lengden til f.eks spilling av WoW?

 

Har ATI Mobility Radeon 9700 nå som da har 128mb eget minne...

Endret av Odingutt
Lenke til kommentar

Hei skal kjøpe ny pc nå og skal ta geforce 8800 serien siden jeg har hørt den skal være bra så har jeg valgt XFX geforce 8800 640mb 600m XXX

leste en omtale om geforce 8800 ultra XXX der sto det at en hadde testet flere spill på dette kortet det hadde ikke fungert på noen av dem siden kortet var for overklokka kan dette skje på mitt kort også?

 

eventuelt hvis noen har prøvd dette kortet på spill som f eks bf2 og andre også kan dere skrive ossen det er ? ty :ph34r:

Lenke til kommentar
Heisann

 

Er på jakt etter ny bærbar og kom over en compaq på Elkjøp (Compaq Presario Media Center V6502eo). Den bruker NVIDIA GeForce 7150M som skal ha 'Opptil 559 MB tilgjengelig grafikkminne totalt.' Hvor dugbart er dette i lengden til f.eks spilling av WoW?

 

Har ATI Mobility Radeon 9700 nå som da har 128mb eget minne...

9211384[/snapback]

 

Det er sikkert helt fint til kabal og 123spill... Kanskje starcraft og half life/cs også

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe en pc med geforce 8500 512mb. Er dette et bra valg, er kortet veldig kompitabelt til å kjøre blandt de nyeste spillene? (har dx 10 støtte)

9280023[/snapback]

 

Du kan fint aktivere DX10 i DX10 spill, men ikke forvent mer enn 10fps. De nye DX10 spillene er generlt veldig krevende spill, og krever grafikkort deretter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Råeste posten jeg har sett på hw forumet! Stå på.

 

Spesielt interessant er jo Bang vs. Bucks!  :cool:

9387336[/snapback]

Takktakk. :)

 

Jeg vet ikke om dette er over grensen for reglene på forumet? Reklamere for egen soon-to-be-nettside selv om alt er basert på denne forumposten? Isåfall må noen si ifra.

Men her er ihvertfall et screenshot fra nettsiden, som jeg og et par andre folk designer, i pre-Alpha stadium:

untitled1tx3.th.jpg

 

Det skjer ting altså. Selv om jeg har vært litt stille. Vi er oppe i mange tusen linjer med kode så langt. :)

 

Det er altså en god del muligheter for sorteringer og slikt som man kanskje kan se. man kan klikke på alle linker vist der for å begrense søket. Helt opp til nivå 4 som vist. Deretter kan man fjerne et (eller flere) av visningskriteriene, f.eks. DirectX-versjon for så å legge til et annet (eller flere andre). Kanskje ytelsen som da vises i pluss/minus 5%-intervaller. Trykker man på PR 500 får man alt som ligger mellom ca PR450 og PR550. Det er faktisk ganske gøy å leke seg med.

 

Nettsida er ferdig når den er ferdig. Så enkelt er det. Nå holder jeg på med en mastergrad i nanoteknologi også, så det er nok å gjøre... :D

 

Edit: Som man kanskje kan se av EVGA-kortene er planen å innkludere samtlige skjermkort fra alle skjermkortprodusenter i verden. Asus, Abit, EVGA, Club3D osv. Jeg er visst kategoriserbar som gal har jeg hørt. :p

Endret av Belarnion
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kommer det noen oppdateringer snart?

 

Venter i spenning....

9634467[/snapback]

Hmmm

*kikker på dato på forrige oppdatering*

:blush:

 

Det er så lenge siden ja.

 

Da må jeg vel komme med en oppdatering snart...

 

Planen var å lage et lite PHP-script som kjørte ut en CSV-fil med all infoen jeg har. Så langt har jeg ikke kommet enda.

Så da må jeg kanskje bare gjøre det manuelt. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, ta en oppdatering, lurer på hvilket kort som gir mest bang per buck akkurat nå, da jeg skal kjøpe meg ett nytt skjermkort.

 

... Venter fortsatt i spenning ... og på forhånd takk ... :thumbup:

Here ya go.

 

info:

 

- Radeon HD 2900 Pro har klart å snike seg inn i toppytelseslista. Bortsett fra det er det ingen endringer de siste 5 mnd.

- Det er interessant å merke seg at du nå får ca 20% mer ytelse pr. krone enn du gjorde for 5 mnd siden. Ati regjerer hardt i denne BvsB-lista med sine siste DX9-kort.

 

 

Lagt til:

-Radeon HD 2900 Pro

-Radeon HD 2900 GT

-Radeon HD 2600 XT GDDR4

-Radeon HD 2600 XT GDDR3

 

Oppdatert/endret:

-Radeon HD 2600 XT

-Radeon HD 2600 Pro

-Radeon HD 2400 XT

-Radeon HD 2400 Pro

 

 

La oss satse på at 8800 GT og HD 2950 Pro lager litt havoc i listene etter hvert!

Lenke til kommentar
Supert med et oppdatert regnark Belarnion! Den var etterlengtet ...

 

Men et spørsmål. Det sies at ytelsen til ATI HD2900XT er forbedret kraftig med diverse driveroppdateringer (spesielt i CF), men på din liste står den uendret. Noen kommentar til dette?

Jeg må kikke mer på det etter hvert. Akkurat den biten har jeg faktisk glemt å kikke nærmere på. For øyeblikket er fokusen rettet mot mastergraden min i nanoteknologi. Ting tar tid og jeg har brukbart travle dager.

 

Skal se hva jeg kan få gjort de nærmeste dagene. :)

 

Edit:

Crossfire-ytelsen vil stå slik den er i dag. Den er uansett altfor variabel til å kunne si så altfor mye. Slik jeg ser det har Ati i de siste driverne fjernet CrossFire-bugs som tidligere har gitt lavere ytelse enn forventet. CrossFire vil derfor ikke endres.

Noe av det samme gjelder DX10 ytelsesforbedringene i driverne til både nVidia og Ati siden i sommer. Jeg har hittil ikke sett på DX10-ytelser for å beregne relativ ytelse. Jeg anser DX10 til fortsatt å være enten for dårlig implementert (CoH anyone...) eller også at driverne rett og slett ikke har vært klare for DX10. Dette kan tenkes å bli endret fra den stund DX10 blir mer "vanlig". Ca rundt UT3 og Crysis tider f.eks.

Bortsett fra dette:

Kraftig og kraftig ytelsesøkning... Fra Catalyst 7.5 til Catalyst 7.8 har generell ytelse tilsynelatende økt med rundt 0-10% i snitt. I noen tilfeller har ytelsen sunket. (kilde: Elite Bastards) I release notes til Catalyst 7.9 og 7.10 står det svært lite spesifikt om ytelsesforbedring i DX 9 single-card. Jeg vil derfor kun gi et lite boost for HD 2900 XT. Jeg skal sjekke dette opp nøyere enn jeg gjorde nå seinere en gang.

 

Håper det var oppklarende. :)

Endret av Belarnion
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel.

Da har du ihvertfall litt av hvert å velge mellom! :D

 

Plukket opp et Powercolor Radeon 1950 Pro 512 Extreme til kr. 650,- (meget pent brukt og ekstremt stille)

 

Det er vel ikke så gal pris det? Mye krutt for penga i alle fall... Ga en perfomance/price i regnearket på 1,36 :thumbup:

Lenke til kommentar
Vel.

Da har du ihvertfall litt av hvert å velge mellom! :D

 

Plukket opp et Powercolor Radeon 1950 Pro 512 Extreme til kr. 650,- (meget pent brukt og ekstremt stille)

 

Det er vel ikke så gal pris det? Mye krutt for penga i alle fall... Ga en perfomance/price i regnearket på 1,36 :thumbup:

HAHAHAHA

Genialt! :D

 

Blir nok noen mnd før nye kort slår den i BvsB ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...