Gå til innhold

Ytelseguiden Pris-Ytelse-Specs: 1235 kort! (17.06)


Belarnion

Anbefalte innlegg

GeForce 8800 GT er en hard nøtt. I shaderintensive spill og ved forholdsvis lave oppløsninger er den ekstremt god. I minnebåndbreddekrevende spill er den ikke fullt så god.

Jeg foreslår at den kan få en ytelse på 1710.

 

Det gir følgende liste:

8800 Ultra - 2250

8800 GTX - 2030 (18,7% raskere enn 8800 GT)

8800 GT - 1710 (15,5% raskere enn 8800 GTS)

8800 GTS - 1480

HD 2900 XT - 1460

 

Noen sterke/bitre meninger om dette?

 

Dette vil i såfall gi en BvsB (Bang vs Buck) på utrolige 0,868... (en 4. plass totalt sett, men med over dobbelt så god ytelse som kortene med bedre BvsB)

Jeg forventer at prisen synker ned mot rundt 1800kr nærmere jul. Det gir en BvsB på 0,95, med mulighet for å bli det første kortet med BvsB over 1 blank. En soleklar førsteplass.

 

I realiteten finnes det per dags dato kun et kort som er økonomisk forsvarlig å kjøpe for en gamer.

 

All hail GeForce 8800 GT.

Endret av Belarnion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes bra ut det. :)

Ser den yter rimelig midt i mellom GTX og GTS i spill med middels høye oppløsninger (1600x1200 eller lignende), og 2/4x AA.

 

Ser GTX sparker skikkelig ifra ved 1920x1200, så er fortsatt ganske så fornøyd med mitt kjøp av GTX for over et halvt år siden. :D

(oppimot en 60-70% ytelseforbedring over 8800GT i crysis ivhertfall)

aacry1920.gif

Endret av andrull
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Siste oppdatering for året.

 

Oppdateringer:

GeForce 8800 GTS 512MB

GeForce 8800 GT 256MB

Radeon HD3870

Radeon HD3850

 

+ noen småfiks her og der

 

BvsB-lista er meget interessant nå...

Max-ytelse lista trenger sårt en ny konge på haugen. :(

 

Som alltid: Tips til feil i specs samt godt grunngitte tips om endringer i ytelser mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg et spm til dere folkens. Håper noen orker å ta seg tid til å svare. :)

Hvilken del av fila bruker dere og hva bruker dere den til? Eller ser dere bare på forsiden for å få en viss "feeling" over hvordan det ligger an?

 

Hva er mest interessant å finne ut av (kanskje bortsett fra PR og BvsB)? Spesifikasjoner? Isåfall hvilke? Ville det vært interessant å få sammenliknet grafikk i nye spill side om side der den ene siden viser max grafikk (+ hvilke systemkrav jeg mener det har) og den andre siden viser minimum grafikk (+systemkravene jeg mener er nødvendig)?

 

Jeg prøver å gjøre nettsiden jeg driver med så logisk oppbygd som mulig. :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg et spm til dere folkens. Håper noen orker å ta seg tid til å svare. :)

Hvilken del av fila bruker dere og hva bruker dere den til? Eller ser dere bare på forsiden for å få en viss "feeling" over hvordan det ligger an?

 

Hva er mest interessant å finne ut av (kanskje bortsett fra PR og BvsB)? Spesifikasjoner? Isåfall hvilke? Ville det vært interessant å få sammenliknet grafikk i nye spill side om side der den ene siden viser max grafikk (+ hvilke systemkrav jeg mener det har) og den andre siden viser minimum grafikk (+systemkravene jeg mener er nødvendig)?

 

Jeg prøver å gjøre nettsiden jeg driver med så logisk oppbygd som mulig. :)

 

Forslaget ditt om min/maks systemkrav var veldig spennende. Som ide til nye tillegg, hva om du legger ved linker til det du bruker av tester osv som bakgrunnsmateriale?

Hva med største styrke vs største svakhet (god på AA dårlig på Shadere ..eller no)

 

Jeg må innrømme at jeg for det meste har brukt fila di for å se på PR og BvsB :)

 

Edit:

Hva om du lager en "Anbefalt for:" Algorytme? Denne ville nok være mest for morro, men morro er jo gøy ;)

 

Denne kunne kanskje fungere noe som det her: To parametre som hentes fra en liste, hvor den ene er basert på pris (fra "Grisefattig"" til "Søkkrik" og en del trinn i mellom) og den andre på ytelse (fra "Bestemor" til "Bleeding edge Gamer" og en del trinn i mellom).

 

Slik at man til ett kort kunne få: Anbefales for: "Grisefattig Bestemor" til "Søkkrik Bleeding edge Gamer" ..og en del trinn i mellom..("Økonomisk MMO spiller", "Stipendmottakende Gamer" osv). De til enhver beste 5 kortene kunne kanskje fått prefixen "Smart" Slik at du får "Smart Entusiastisk Gamer" eller lignende.

 

Ok, jeg innrømmer at fantasien stakk litt av med meg der, men det hadde vært artig. (Pm meg hvis du vil ha hjelp med detaljer eller navn :p )

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Mht hva jeg bruker mest.. PR, GPU type for å se evt overklokk potensiale, BvsB... ofte i den rekkefølgen.

 

MEN, det geniale her er jo "synsingen", ved setting av PR.. ser ikke helt for meg noen annen måte dersom så mange kort skal sammenliknes.

 

Arbeidet som er lagt ned i lista fortoner seg som enormt... stemmer det (noen anslag)?

 

Takker for lista :-)

Lenke til kommentar
Mht hva jeg bruker mest.. PR, GPU type for å se evt overklokk potensiale, BvsB... ofte i den rekkefølgen.

 

MEN, det geniale her er jo "synsingen", ved setting av PR.. ser ikke helt for meg noen annen måte dersom så mange kort skal sammenliknes.

 

Arbeidet som er lagt ned i lista fortoner seg som enormt... stemmer det (noen anslag)?

 

Takker for lista :-)

:D

Takkar. Da kommer du mest sannsynlig til å digge nettsida jeg lager. :p

Jeg liker også "synsinga". Da får man ett eneste tall å forholde seg til og dette tallet er som regel ganske nært opp mot snittytelsen. Jeg tror heller det ikke finnes noen annen måte å gjøre det på.

 

Anslag for totalt arbeid brukt på sida er vel rundt 500 timer.

Legg til omkring 300 timer brukt på nettsida (så langt) så har du det...

 

Akkurat nå sliter jeg litt med å gi rettferdig RP på de nye kortene. To kjerner med driverkvalitet som variabel gjør ting et par hakk vanskeligere. Noen forslag anyone? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...