Gå til innhold

Spørreundersøkelser på mobilen


knatten

Er det ok at Norsk Gallup o.l. ringer deg på mobilen?  

109 stemmer

  1. 1. Er det ok at Norsk Gallup o.l. ringer deg på mobilen?

    • Ja
      13
    • Nei
      78
    • Bryr meg ikke
      18


Anbefalte innlegg

I stad ble jeg ringt opp på mobilen av Norsk Gallup, sånn litt tidlig på kvelden mens jeg satt og koste meg med litt matte.

Jeg sa "ja et øyeblikk bare", la fra meg mobilen, og gikk tilbake til notatene mine.

 

Er det ikke litt frekt å ringe folk på mobilen og mase om sånt?

Var min reaksjon passende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så lenge det er en kvinne jeg snakker med er det greit :p Jeg blir veldig ofte oppringt for slikt... enten av norsk gallup, AC Nielsen etc... Jeg ble oppringt her for noen uker siden av AC Nielsen (markeds/forbruks undersøkelser) og hun spurte om masse rart... men så plutselig spora hun av helt så tror vi skravla i en halvtime om alt mulig annet tull som ikke hadde noe som helst med undersøkelsen å gjøre :p det var litt artig.

Lenke til kommentar

Faren til samboern min hadde forøvrig en artig episode med en som ringte for å selge sokke-abonnement (av alle ting). Han måtte pent takke nei fordi han "nettopp hadde mistet begge bena i en ulykke", og dermed ikke trengte sokker. Da ble hun ganske taus i andre enden... ;)

En annen ting som er litt morsomt å gjøre når telefonselgere ringer er å prate litt med dem, og så sende mobilen videre slik at selgeren hele tiden snakker med forskjellige personer, men bare holde samtalen i gang, og se hvor lang tid det tar før vedkommende lukter lunta.

Dersom noen har andre gode tips er det bare å poste! :)

Lenke til kommentar

Det verste jeg vet med slike undersøkelser, og salgsforsøk er at de ringer når det passer minst. Enten er man på skole, på jobb, eller så spier man middag, eller så prøver man å ta seg en liten halvtime på sofaen. Hadde dem kunne ring i de øyeblikkene man faktisk har tid, eller gidder å prate med dem så hadde det egentlig ikke gjort meg så mye.

Lenke til kommentar
Det verste jeg vet med slike undersøkelser, og salgsforsøk er at de ringer når det passer minst. Enten er man på skole, på jobb, eller så spier man middag, eller så prøver man å ta seg en liten halvtime på sofaen. Hadde dem kunne ring i de øyeblikkene man faktisk har tid, eller gidder å prate med dem så hadde det egentlig ikke gjort meg så mye.

6766967[/snapback]

Jeg bare lurer på hvordan de skal vite når...?

Lenke til kommentar
Jeg synes det er ille nok at de ringer på hustelefoner. Mobil er fy-fy.

 

Det må da være skrekkelig få svar i forhold til antall telefonsamtaler de tar uansett? Virker jo som om de er hatet av alle og aldri noen som gidder å svare.

6766202[/snapback]

Det er faktisk en del som svarer, og veldig mange er veldig hyggelige, faktisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...